Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نهم ذی الحجه خواندن دعای امام حسین(ع) در روز عرفه است که بعد از نمار ظهر و عصر قرائت می شود. اما این اتفاق فرصتی دست نیافتنی است که در این روز برای بندگان خدا مهیا می‌شود تا بتوانند دل‌هایشان به پروردگار جهانیان نزدیک تر کنند.

یکی از اعمالی که در این روز تاکید شده خواندن دعای امام حسین (ع) در روز عرفه است که همه مسلمانان این اعمال را انجام می‌دهند و مناطق مختلف این مراسم انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از صحرای عرفات و کربلای معلی گرفته تا در شهرهای مختلف ایران که همه گردهم آمده و دعای امام حسین (ع) را می‌خوانند.

مراسم‌ دعای‌ عرفه در مصلی تهران

مراسم‌ پر‌فیض‌ دعای‌ عرفه روز یکشنبه ۲۰ مرداد مصادف با روز عرفه با انبوه جمعیتی از مردم تهران در شبستان مصلی تهران با سخنرانی و مداحی حجت الاسلام والمسلمین پناهیان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آیاتی از سوره حج، بیاناتی از مقام معظم رهبری درباره روز عرفه ٬مراسم‌عرفات٬ حج‌ و‌ عید قربان قرائت شد.

همچنین نوای دلنشین لبیک یا حسین (ع)‌ فضای شبستان مصلی تهران را عطرآگین کرد.

ذکر یا حسین (ع) این مراسم را مزین کرد و پس از قرائت زیارت عاشورا، قرائت دعای عرفه برگزار شد.

در ‌حاشیه ‌این مراسم شرکت کنندگان ‌در‌ مراسم پر‌‌فیض‌ دعای عرفه ‌شهدای شبستان ‌مصلی تهران ‌را‌ با ‌قرائت‌ فاتحه‌ای‌‌ زیارت ‌کردند.

مراسم‌ دعای‌ عرفه در بازار صنف لباس فروشان 

از حدود ساعت ۱۵ به دلیل تراکم جمعیت پلیس راهنمایی و رانندگی مسیر چهار راه مخبر تا میدان امام خمینی (ره) را بست. این در حالی بود که هنوز دعای عرفه آغاز نشده بود. شاید این روز هم مانند ایام ماه رمضان یکی از ساده‌ترین مهمانی‌ها با خداست؛ با این تفاوت که در این مهمانی همه مهمانان دور هم جمع هستند.

حالا آن‌هایی که در ماه رمضان بهره نبردند، آمدند تا با دعای عرفه هم زبان اربابشان سید الشهدا و مهیای محرم شوند.

روضه‌های ابتدایی حاج منصور ارضی حال و هوای بازار تهران را حال و هوای عرفات و بین الحرمین کرد.

تشریح اعضای بدن که همگی مخلوق خداست و خدا را عبادت می‌کند در دعای عرفه یادآور کربلاست؛ یادآور روزی است که تمام اعضای بدن سید الشهدا در راه خدا فدا شد. بیهوده نیست که بسیاری عرفه را مقدمه محرم می‌دانند.

هر کس با حال و هوای خاص خود به این مراسم آمده؛ یکی از حاضران در مراسم پر فیض دعای عرفه در صنف لباس فروشان گفت: دو سال پیش در چنین روزی دعای عرفه را در عرفات خواندم. حالا هر سال با همسرم به مراسم دعای عرفه می‌آییم و یاد آن روز را زنده می‌کنیم.

مراسم‌ دعای‌ عرفه در حرم عبدالعظیم حسنی (ع)

همچنین در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) مردم به خواندن دعای عرفه پرداختند. این مراسم کوچک و بزرگ و پیر و جوان نمی‌شناسد همه عاشقانه در این مراسم حاضر می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دعای عرفه ائمه اطهار امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۴۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنین زنگ زمین پاک در شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ اجرای سرود از جمله برنامه‌های این مراسم بود.
علی اکبر قربانلو رئیس اداره حفاظت محیط زیست شاهرود گفت: هشت برنامه به مناسبت گرامیداست هفته زمین پاک در شاهرود اجرا می‌شود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • (ویدئو) لبیک مردم اردن به درخواست ابوعبیده
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • غرفه‌سازی برای ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • طنین زنگ زمین پاک در شاهرود
  • نمایشگاه کتاب نشاط اجتماعی تهران را بالاتر می‌برد/ در حال حاضر شهرآفتاب گزینه مناسبی برای نمایشگاه نیست
  • چرا شهر آفتاب محل برگزاری سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب نشد؟
  • جزئیات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب اعلام شد/ چرا باز هم مصلی محل برگزاری شد؟
  • تابلوسازی ارزان قیمت در تهران و سراسر کشور