Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کانون وکلای خوزستان در پاسخ به سوال تسنیم گفت: مساله انحصار کانون وکلا در تعیین ظرفیت وکیل و عدم اجازه ورود به وکلای جوان یک خط خبری جعلی است و به هر دانشجوی فارغ‌التحصیلی اجازه نمی‌دهیم وارد بازار وکالت شود. ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، ظهر امروز نشست خبری رئیس کانون وکلای خوزستان به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست به عنوان هدیه روز خبرنگار مقرر شد کانون برای تمامی دعوای اصحاب رسانه وکیل رایگان معرفی کند. در این نشست یزدالله طاهری نسب اظهار داشت: برخی از سیاسیون مخالف استقلال وکلا هستند، اگرچه نگرانی های صحیحی در برخی موارد نسبت به فعالیت وکلا و تخلفات این صنف وجود دارد اما تاکنون با تخلفات به شدت برخورد شده است.

رئیس کانون وکلای خوزستان اظهار داشت: کانون وکلا برای اینکه رسالت خود را دقیق انجام دهد باید مستقل از قوه قضاییه باشد. کانون وکلا با تلاش‌های مرحوم مصدق  از سال 1333 به شکل مستقل در حال فعالیت است، پس انقلاب مباحثی پیرامون استقلال کانون مطرح شده ولی استقلال کانون برای صیانت از حق دفاع مردم است.

وی افزود: در کشور 25 کانون وکلای مستقل وجود و این کانون در خوزستان نیز از سال 1381 ایجاد شده است. این کانون یک نهاد کاملا غیردولتی است و هیچ نهاد بالاسری ندارد، هیئت مدیره هر دوسال به شکل کاملاٌ دموکراتیک انتخاب می‌شود.

طاهری نسب اظهار داشت: کانون وکلای خوزستان مرکز پاسخگویی به مشکلات حقوقی مردم است. بیش از یک هزار و صد وکیل پایه یک عضو آن هستند. این کانون کمیسیون و بخش‌های مختلف نظارتی و انتظامی دارد، به طور مثال امسال حدود 7 کیفرخواست انتظامی داشتیم.

دیوان عدالت آب پاکی را روی دست کانون وکلا ریخترئیس کانون وکلای مرکز: با فرار مالیاتی وکلا برخورد می‌کنیم"دیده‌بان شفافیت و عدالت" از عضو هیئت مدیره کانون وکلای مرکز شکایت کرد

وی با اشاره به مسئله وکیل تسخیری گفت: برای دفاع از کسانی که از عهده دفاع از خود یا گرفتن وکیل خصوصی در امور کیفری ندارند، وکیل تسخیری معرفی می شود. سال 97 برای بیش از 664 نفر وکیل تسخیری و امسال نیز تاکنون 352 وکیل تسخیری معرفی شده است اما متاسفانه صداو سیما این بخش‌ها را نمی‌بیند.

رئیس کانون وکلای خوزستان اظهار داشت: مطابق اصل 35 قانون اساسی کانون وکلا برای کسانی که تمکن مالی نداشته باشد وکیل معاضدتی معرفی می‌کند. کانون نیز پس از بررسی شرایط متقاضی، وکیل معاضدتی به وی معرفی می‌کند. این نوع وکیل، مخصوص کسانی است که بضاعت و توان مالی کافی، برای گرفتن وکیل ندارند؛ چرا که وکیل معاضدتی حق دریافت هیچ وجهی ندارد.

وی با اشاره به اینکه برخی تخلفات و بدنامی‌های صنف وکلا مربوط به وکلای عضو مرکز امور مشاوران، وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضائیه است، اظهار داشت: این مرکز، یک نهاد موازی است متاسفانه بخشی از مشکلات ناشی از وکالت مربوط به این مرکز  و عدم نظارت در آن است.

طاهری نسب در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره علت انحصار تعیین ظرفیت وکالت در اختیار کانون و پذیرش پایین متقاضی اظهار داشت: مساله انحصار و خط انحصار کانون یک مساله سیاسی است و عده‌ی از جریان ها و نمایندگان با جهت گیری خاص سیاسی دنبال می‌کنند.

وی بیان داشت: این افراد دنبال تخریب کانون هستند و ما در حالی که یک نهاد غیردولتی هستیم که هیچ بودجه ای از دولت نمی گیریم و خدمات زیاد به حاکمیت ارائه می دهیم. ظرفیت وکلا را کمیسیون تعیین ظرفیت مشخص می‌کند که 3 عضو (کانون وکلا، رئیس دادگستری و رئیس دادستان انقلاب) دارد.

این استاد دانشگاه بیان داشت: انحصار یک خبر جعلی است و به نفع حاکمیت است که کانون مستقل باشد. درباره وضعیت حقوقی وکلا نیز متاسفانه خیلی از وکلا درآمد ناچیزی دارند و حتی برخی وکلا قادر به پرداخت هزینه سالانه صدور پروانه نیستند.

وی درباره اینکه دانشجویان فارغ التحصیل رشته حقوق چرا نباید قضاوت کنند، تصریح کرد: الان هر ده و روستایی یک دانشگاه زدند، نمی شود که به هر کسی که مدرک لیسانس حقوق دارد، حق وکالت داد. اینطوری کشور دچار بلبشو می‌شود.

رئیس کانون وکلای خوزستان با خطاب قرار دادن خبرنگار تسنیم گفت: تسنیم اگر راست می‌گوید به قوه قضاییه و سازمان ثبت احوال گیر دهد؟ چرا دستگاه قوه قضاییه به این عریض و طویلی آمار اشتغال خود را نمی‌دهد؟

انتهای پیام/ن

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۴۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول بیش از ۸ هزار میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، علی دهقانی افزود: با توجه به تاکید رئیس قوه قضائیه در مورد وصول حق آلایندگی استان‌ها، در راستای عدالت اجتماعی و تحقق حقوق عامه مردم خوزستان، مطالبات معوق چهار شرکت نفت و گاز استان به حیطه وصول درآمده که پس از واریز به حساب خزانه داری کل کشور به منظور مصالح استان و بهبود محیط زیست و تأمین منابع شهرداری‌های استان از سوی مدیران مربوطه هزینه می‌شود.
او ادامه داد: با توجه به صدور احکام نمایندگی از سوی این دادگستری برای نماینده تعرفه شده از سازمان امور مالیاتی کشور، جمع وصولی عوارض آلایندگی با احتساب ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ و فروردین سال جاری، به مبلغ ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
رئیس کل دادگستری استان با تقدیر از پیگیری‌های رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در جهت پیگیری وصول عوارض آلایندگی در سال گذشته و فروردین‌ماه سال جاری، گفت: این دادگستری همکاری‌های لازم را در راستای تحقق درآمد‌های عمومی کشور به ویژه وصول عوارض آلایندگی و پیگیری حقوق مردم، کما فی سابق پیگیری و معمول خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • تصاویری از وکیل تتلو در دادگاه
  • تشریح ابعاد پاسخ موشکی و پهبادی ایران در برنامه گفتگوی ویژه خبری
  • آغاز به کار سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در بوشهر
  • وصول ۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان
  • ۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان وصول شد
  • وصول بیش از ۸ هزار میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان
  • ۸۰ هزار عضو داریم/با انبوهی از شکایت‌ها مواجهیم
  • با ۸۰ هزار عضو ۷۰۰ شکایت در ماه داریم
  • اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای تبیین افکار عمومی پاسخ داد
  • بررسی ابعاد پاسخ مقتدارانه سپاه پاسداران در گفت و گوی خبری سیمای آذربایجان غربی