Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@22:38:16 GMT

خبرنگاران، افسران عرصه جنگ نرم هستند

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۴۳۵۲

خبرنگاران، افسران عرصه جنگ نرم هستند

خبرگزاری آریا- رئیس پلیس پایتخت، در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سالروز گرامیداشت خبرنگار، گفت: خبرنگاران افسران عرصه جنگ نرم هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا، سردار "حسین رحیمی"، ظهر امروز با حضور در مراسم گرامی داشت و تجلیل از خبرنگاران حوزه امنیت و انتظامی، با اشاره به این که تهران اصلی ترین مرکز تصمیم سازی و تصمیم گیری در کشور است و باید بر برقراری امنیت در آن تاکید کرد، گفت: خبرنگاران افسران تلاشگر عرصه جنگ نرم هستند، به تمام خبرنگاران درود می‌فرستم، بهترین‌های این‌قشر در ایران در حال فعالیت هستند چرا که با باور و اعتقاد کار می‌کنند و در این عرصه دشمنان را شکست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام ارشد انتظامی، عنوان داشت: مهمترین نیاز کشور امنیت است، در حال تلاش برای برقراری این امنیت در داخل مرز‌ها هستیم و این فعالیت‌ها به وسیله اصحاب رسانه در حال بازتاب دادن به جامعه است.
وی با اشاره به این مطلب که، تلاش و هماهنگی خبرنگاران و پلیس، تضمین دهنده آرامش و امنیت ذهنی در جامعه است، افزود: ارائه شفاف خدمات و اطلاع رسانی مناسب، باعث آگاهی مردم نسبت به عملکرد پلیس است.
رئیس پلیس پایتخت، با اشاره به این که امنیت همانند خورشیدی است که بدون منت بر همه می تابد تصریح کرد: مهمترین مطلبی که باید بر آن تاکید کنیم، امنیت در پایتخت است چرا که تهران اصلی ترین مرکز تصمیم سازی و تصمیم گیری در کشور است.
وی بیان داشت: چتر امنیتی که پلیس رکن اساسی آن است، همه افراد جامعه را تحت پوشش قرار می دهد به جز قانون شکنان و مجرمان که قوانین و مقررات جامعه را زیر پا می گذارند، آنها باید از منظر قانونی با برخورد پلیس روبه رو شوند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ، درباره فردی که نسبت به پلیس تعرض کرده بود، گفت: این فرد برای یک زن شهروند، در محدوده چهارراه ولیعصر(عج) مزاحمت ایجاد کرده بود که مامور  پلیس مستقر در محل به او تذکر داد اما این فرد به مامور پلیس حمله کرد که بلافاصله دستگیر و با حکم قضائی به اتهام اخلال در نظم عمومی روانه زندان شد.
سردار رحیمی گفت: طرح انضباط شهری با اهداف جمع آوری معتادان، بساط گستران شهری، کودکان خیابانی، (کودکان خیابانی را با کودکان کار اشتباه نگیرید چرا که این کودکان به صورت حلال در حال کار هستند) در تهران در حال اجرا است و در خیابان پیروزی، عبدل آباد، میدان‌های تجریش، انقلاب، لویزان و سایر نقاط تهران در حال اجرا شدن است و ماموران یگان امداد انجام این طرح را به عهده دارند.
رئیس پلیس پایتخت، درباره عملکرد پلیس پایتخت در 4 ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز، گفت:  2 سال قبل، سهم تهران از وقوع جرایم نسبت به کل کشور 29 درصد بود که با تلاش همکارانم در بخش های مختلف پلیس پایتخت، این میزان به 21 درصد کاهش یافته است و این خیزشی بلند و بزرگ در مهار جرایم در پایتخت است.
وی همچنین تصریح کرد: در این مدت 8 تن و 67 کیلوگرم موادمخدر از قاچاقچیان کشف شد که 13 درصد افزایش کشف موادمخدر نسبت به مدت مشابه داشته ایم.
سردار رحیمی، در همین خصوص اظهار داشت: همکارانم در پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت موفق شده اند یک قاچاقچی بین المللی را دستگیر و 7 باند وابسته به او را نیز منهدم کنند که در همین رابطه 4 تن انواع مواد مخدر کشف شده است.
بالاترین مقام انتظامی پلیس پایتخت، تصریح کرد: در حوزه سرقت از مغازه، 16 درصد کاهش، در سرقت خودرو، 7درصد کاهش، سرقت موتورسیکلت 9 درصد کاهش، در حوزه سرقت های خشن و ملسحانه 3 درصد کاهش، در حوزه سرقت تحت پوشش مامور قلابی 24 درصد کاهش و در مجموعه سرقت ها، 13 درصد کاهش داشته ایم.
سردار رحیمی درباره مبارزه با قاچاق سوخت، گفت: 49 درصد افزایش کشف در حوزه قاچاق سوخت داشتیم و در حوزه تصادفات، تصادف منجر به فوت 20 درصد، منجر به جرح، 26 درصد و در کل تصادفات 21 درصد کاهش داشته ایم.
وی بیان داشت: در راستای طرح ناظر(1) اگر پیامکی به اشتباه برود، واحدی به عنوان رسیدگی به اعتراضات را در پلیس امنیت اخلاقی فعال کردیم که به اعتراضات شهروندان رسیدگی می کند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ، تصریح کرد: در اماکن عمومی همه باید قوانین و مقررات جاری در کشور را رعایت کنند و پلیس به عنوان نماینده مردم و مجری قانون با متخلفان برخورد قانونی می کند.
رئیس پلیس پایتخت، گفت: اولویت پلیس، رضایت‌مندی مردم است، سامانه 197 نیز برای انتقادها، تشکرات و پیشنهادات مردم راه اندازی شده و شهروندان می توانند به وسیله این سامانه با فرماندهان ارتباط داشته باشند.
سردار رحیمی اظهار داشت: با سرعت غیرمجاز و حرکت‌های مخاطره آمیز، مخدوش کردن پلاک، بازکردن پلاک و فقدان پلاک، در معابر، برخورد قاطع و قانونی خواهد شد و پس از اعمال قانون برای متخلفان، کلاس توجیهی  برگزار می شود.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پایان، خاطرنشان کرد: تلاش پلیس پایتخت بر این است که انضباط و امنیت در تهران برقرار شود و شهروندان در آرامش کامل باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خبرنگاران افسران جنگ نرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۴۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل تخریب اموال شهروندان در جنوب غرب تهران 

 سرگرد محمد زیدی اظهار کرد: ماموران پایگاه دهم سازمان اطلاعات پلیس تهران هفته گذشته خبری را در خصوص تخریب اموال عمومی توسط یکی از اراذل و اوباش شرور منطقه خانی آباد دریافت کردند که با سلاح جنگی خود به منظور قدرت نمایی اقدام به تیراندازی و تخریب چندین خودرو پارک شده در منطقه کرده بود.

این مقام انتظامی عنوان داشت: به محض دریافت این خبر پرونده‌ای تشکیل و تیم‌های عملیاتی برای شناسایی و دستگیری متهم وارد عمل شدند.

وی افزود: طی اقدامات انجام شده ماموران طی یک هفته سرانجام روز گذشته مشخص شد این متهم پس از این قدرتنمایی از محل متواری و در مخفیگاه خود پنهان شده است.

سرگرد زیدی تصریح کرد: با به کار بردن شگرد‌های پلیس مخفیگاه این فرد شرور شناسایی و پس از اخذ دستورات قضایی نسبت به دستگیری این فرد اقدام شد که طی آن متهم دستگیر و در خصوص سلاح جنگی در بازجویی اولیه و تخریب اموال عمومی اعتراف کرد.

وی بیان داشت: در بازرسی از مخفیگاه وی نیز یک قبضه سلاح گرم و تعدادی سلاح سرد نیز کشف شد که زمیمه پرونده شده و برای تحقیقات بیشتر به دادسرا منتقل شد.

معاون اجتماعی سازمان اطلاعات پلیس تهران در پایان خاطرنشان کرد: پلیس حافظ امنیت شهروندان است و در مسیر تحقق این مهم با قاطعیت و جدیت کامل با اراذل و اوباش و افرادی که قصد برهم زدن نظم و امنیت عمومی و آسایش و امنیت شهروندان را داشته باشند برخورد جدی خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون/ افزایش ۴۹ درصدی کشف موادمخدر
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی خوزستان
  • آیا زورگیری و جرائم خشن در تهران افزایش داشته است؟
  • دستگیری عامل تخریب اموال شهروندان در جنوب غرب تهران 
  • کشف ۱۷ کیلوگرم تریاک از مخفیگاه قاچاقچی سابقه‌دار
  • کشف ۱۵ دستگاه موتور سنگین قاچاق در تهران
  • کشف ۱۵ دستگاه موتورسنگین قاچاق + فیلم
  • کشف انبار ۱۰ میلیاردی بلور قاچاق در کهریزک