Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@10:03:12 GMT

آیین پر فیض دعای عرفه در کربلای ایران برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۴۳۹۱

آیین پر فیض دعای عرفه در کربلای ایران برگزار شد

به گزارش ایرنا، مراسم باشکوه و معنوی قرائت دعای عرفه امروز یکشنبه (۲۰ مرداد ماه) همزمان با نهم ذی‌الحجه در مصلای بزرگ ری، از ساعت ۱۵ با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سپس ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حجت الاسلام شیخ منصور باقربیک به مرثیه سرائی و قرائت دعای عرفه پرداخت.

در این مراسم معنوی، زائران و عاشقان خاندان نبوت(ع) به شوق ثواب زیارت حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در کربلای معلی، در روز عرفه در جوار مرقد نورانی حضرت عبدالعظیم (ع) به قرائت دعای روحبخش عرفه پرداخته و با خدای خویش راز و نیاز می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم همچنین در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از ساعت ۱۶ با حضور خانواده های معزم شهدا، جانبازان، ایثارگران و اقشار مختلف مردم با تلاوت آیات قرآن کریم آغاز و با نوای حاج محسن جعفری و حاج احمد خلف زاده ادامه داشت.

همچنین مراسم تلاوت دعای عرفه با حضور پرشور مردم جنوب پایتخت در تمامی بقاع متبرکه و مساجد شهرستان ری به صورت همزمان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، روز عرفه ( ۹ ذی‌الحجه) یک روز پیش از عید قربان است و بنابر فقه شیعه، حج‌گزاران باید از ظهر تا غروب شرعی این روز را در عرفات وقوف کنند.

 عرفه نزد مسلمانان از روزهای پرفضیلت سال محسوب می‌شود و در منابع روایی اعمالی برای آن برشمرده‌اند که بافضیلت‌ترین آنها دعا و استغفار است، زیارت امام حسین(ع) و خواندن دعای عرفه نیز در این روز بسیار سفارش شده است.

حضرت امام‌ حسین‌ (ع) در عصر روز عرفه‌ در مراسم حجی که قبل از سال حادثه عاشورا شرکت ‌کرده بودند، از چادر خود در سرزمین‌ عرفات‌ همراه جماعتی‌ از اهل‌ بیت(ع) و اصحاب بیرون آمده و در حاشیه چپ‌ کوه‌ عرفات‌ «جبلُ الرّحمه» رو به‌ بیت‌ الله‌ الحرام‌ وقوف‌ کردند و سپس‌ دو دست‌ خود را مانند مسکینی‌ که‌ نیازی طلبد در برابر صورتشان‌ بلند کردند و شروع به خواندن دعای عرفه نمودند.

این دعای نسبتا طولانی از اعمال مهم شیعیان در روز عرفه است که پس از نماز ظهر و عصر تا غروب خوانده می‌شود.

/6003/۳۲۱۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف ایران بیت عصمت و طهارت جانبازان شیعه قرآن کریم قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۴۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش‌زنده| برگزاری مراسم وفات حضرت عبدالعظیم (ع) در شهر ری

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3073864 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • (تصاویر) مراسم تعویض پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • پخش‌زنده| برگزاری مراسم وفات حضرت عبدالعظیم (ع) در شهر ری
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • نماینده ایران رتبه دوم مسابقات «خیرالتلاوه» لبنان را کسب کرد
  • برگزاری آیین جشنواره قهرمان ایران
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود