Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مراسم روز خبرنگار شهرداری تهران که شامگاه شنبه ۱۹ مردادماه برگزار شد با حاشیه‌های مالی فراوانی همراه بود. در این گزارش به نحوه برگزاری این مراسم پرداخته شده است. تاریخ انتشار: 18:23 - 20 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۰۹۸۲

گروه جامعه خبرگزاری میزان|وحید زارع سهیلی: شهرداری تهران شامگاه شنبه ۱۹ مردادماه در تالار ایوان شمس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌ای برای گرامیداشت روز خبرنگار برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام سایت شهر نوشت، که زیرمجموعه رسانه‌ای شهرداری تهران است و زیرنظر اداره‌کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل شهرداری تهران فعالیت می‌کند این برنامه با حضور ۴۰۰ نفر از اصحاب رسانه و خبرنگاران و تعدادی از اعضای شورای شهر تهران برگزار شد.

خبر منتشر شده در سایت شهرنوشت وابسته به شهرداری تهران

مرسوم است که برای روز خبرنگار بسیاری از نهاد‌ها و سازمان‌های کشور برنامه تقدیر و تشکر ترتیب می‌دهند؛ و البته رایج است که در برخی از این برنامه‌ها به خبرنگاران یک حوزه هدایایی نیز اهداء می‌شود. تا اینجای کار عرف و رسم رایج در این صنف است. اما گاهی نیز برخی سازمان‌ها برای به دست آوردن دل عده زیادی از خبرنگاران شیوه‌های مرسوم را کنار می‌گذارند تا کاری کنند کارستان.

سنگ تمام شهرداری از جیب شهروندان تهرانی

در مراسم روز خبرنگار شهرداری تهران که با حضور ۴۰۰ نفر از اصحاب رسانه برگزار شد، چه گذشت؟

از آنجایی که شهردار تهران به شفافیت اعتقاد زیادی دارد و شهرداری تهران را ساختمان شیشه‌ای می‌نامد، شفاف اعلام می‌کنیم.

بن شهروند 300 هزار تومانی برای 400 نفر 

آنطور که خبرنگار میزان با پرس‌وجو از حاضرین مراسم کسب اطلاع کرد، در پایان این مراسم به هر کدام از اصحاب رسانه حاضر مبلغ ۳۰۰ هزار تومان بن فروشگاه شهروند پرداخت شد.

باتوجه به اعلام سایت شهرنوشت در مورد تعداد خبرنگاران حاضر در این مراسم و اینکه به هر خبرنگار مبلغ 300 هزار تومان بن شهروند اهدا شد، حساب و کتاب آسان است.

۴۰۰ عدد بن ۳۰۰ هزار تومانی می‌شود ۱۲۰ میلیون تومان.

اجرای کنسرت موسیقی گروه ایوان‌بند

اجرای کنسرت موسیقی ایوان بند نیز بخشی از این مراسم بود که با وجود پیگیری میزان از مدیر هماهنگی گروه ایوان بند اما پاسخی درخصوص هزینه دریافتی این گروه کسب نکردیم. البته هزینه کنسرت گروه موسیقی چیزی نیست که مردم از آن بی اطلاع باشند. آن‌ها که پول دادند و گرفتند خودشان بهتر می‌دانند.

اجرای گروه ایوان‌بند در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار شهرداری تهران

شام و پذیرایی

هزینه شام، شیرینی و سایر پذیرایی‌ها را نیز برای ۴۰۰ نفر حساب کنید. بعید است کمتر از ۲۰ میلیون تومان هزینه روی دست شهرداری که نه، روی دست شهروندان تهرانی گذاشته باشد.

این چیز‌ها مسئله شهر نیست و پیگیری آن نفع و ارزشی برای مردم ندارد!

خبرنگار میزان در این رابطه با غلامحسین محمدی، مدیر روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری تهران، گفتگو کرده است.

غلامحسین محمدی به سوال خبرنگار میزان در رابطه با اینکه برنامه روز خبرنگار شهرداری تهران چقدر هزینه داشته است، پاسخی نداد و گفت: این مسائل را باید به صورت حضوری حل کرد.

محمدی در ادامه گفت: این چیز‌ها مسئله شهر نیست و پیگیری آن نفع و ارزشی برای مردم ندارد و تنها برای بازی است.

وی افزود: من باید پیگیری بکنم و بدانم چرا شما پیگیر این مسائل می‌شوید؟

مدیر روابط عمومی شهرداری تهران اضافه کرد: اگر شما می‌خواهید از موضوعی اطلاع داشته باشید و با کسی مصاحبه کنید مسیرش من هستم.

خبرنگار میزان در پاسخ به محمدی گفت: شما یک نفر را به من معرفی کنید تا من با آن شخص صحبت کنم و در مورد برنامه دیشب از او سوال کنم.

محمدی در پاسخ گفت: شما بیایید با هم حضوری صحبت کنیم. این مسائل را نباید در فضای غیربرادری مطرح کنیم.

سینه خواهم شرحه شرحه از فراق/تا بگویم شرح درد اشتیاق

پیگیری خبرنگار خبرگزاری میزان که ظاهرا به مذاق مدیر روابط عمومی شهردای تهران خوش نیامده بی دلیل نیست.

شرح دلایل نگارش این گزارش و سایر پیگیری‌های خبرنگار میزان از مشکلات و مسائل شهرداری به ویژه مسائل مالی آن بسیار است؛ همین دیروز بود که مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار میزان، از مردم عذرخواهی کرد و گفت: چاره‌ای جز گران کردن نداریم.

ضمن عذرخواهی از مردم، چاره‌ای جز گران کردن نداریم!/شهرداری تهران ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد

فراهانی گفت: اگر شورا عوارض شهری را گران می‌کند، چاره‌ای جز این ندارد. اتفاقا ما به عنوان نماینده مردم باید به سراغ کم کردن عوارض شهری برویم، اما واقعیت این است که شهر را بدون درآمد نمی‌توان اداره کرد.

وی با طرح این پرسش که اگر عوارض شهری را گران نکنیم چطور بدهی‌های شهرداری را پرداخت کنیم، گفت: شهرداری تهران ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که ۳۵ هزار میلیارد تومان آن متعلق به بانک‌ها و باقی آن برای پیمانکاران، بیمه، مالیات و ... است. اگر عوارض را بالا نبریم، این بدهی‌ها چطور پرداخت شود؟ خدمات شهری که مردم نیاز دارند چطور انجام شود؟

روا نیست که مدیریت شهری تهران در این شرایط دم از بی‌پولی بزند و سنگینی بار ریخت و پاش‌های شهرداری بر دوش مردم تهران باشد.

آقای شهردار اگر مسائل شهری را پیگیری می‌کنیم، اجابت درخواست شخص شماست

پیروز حناچی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار بر ضرورت مطالبه‌گری و پاسخ‌خواهی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران از نظام مدیریت شهری تأکید کرد و گفت: با کمک خبرنگاران دارایی‌های شهر را حفظ می‌کنیم.

در راستای توصیه موکد شهردار تهران، خبرنگار شهری خبرگزاری میزان بر خود واجب دانست تا نسبت به هزینه گزاف مراسم روز خبرنگار، از نظام مدیریت شهری مطالبه‌گری و پاسخ‌خواهی داشته باشد. چرا که دارایی‌های شهر تهران تنها باغ و دار و درخت نیست. عوارضی که مردم برای مسائل مختلف به شهرداری پرداخت می‌کنند نیز دارایی شهر است که به نظر می‌رسد بخش مالی دارایی‌ها برای شهرداری تهران چندان اهمیتی ندارد.

ما پرسشگریم، شهرداری پاسخگو باشد/افکار عمومی شهروندان تهران را منور کنید

خبرگزاری میزان، منتظر پاسخ شهرداری تهران برای هزینه‌کرد بالای مراسم روز خبرنگار که از بودجه عمومی شهر و عوارض دریافتی شهروندان تهرانی صرف شده، خواهد بود.

طبیعتا پاسخ شهرداری تهران پیش از آنکه برای رسانه میزان و خبرنگار پرسشگر آن باشد، برای تنویر افکار عمومی شهروندان تهرانی و اعضای شورای اسلامی شهر تهران خواهد بود.

شورای شهر درباره هزینه این مراسم از شهرداری سوال کند

انتظار می‌رود مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر، زهرا نژادبهرام، عضو هیئت رییسه شورای شهر تهران و علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران که در این مراسم حضور داشتند نسبت به هزینه این مراسم واکنشی شایسته و درخور شهروندان فهیم و محترم تهران داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شهرداری تهران پیروز حناچی ایوان بند گزارش یک جشن شفافیت مالی روز خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۴۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۵ هزار اتوبوس فعال به حمل و نقل عمومی تا پایان سال

مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با تاکید بر اینکه بیش از ده سال است که ناوگان اتوبوسرانی نوسازی نشده است و این وقفه زیاد سبب شده که تولید کنندگان داخلی اتوبوس تقریبا خط تولید را نیمه تعطیل یا تعطیل کنند، اظهار کرد: در سالجاری بیش از۵۰ درصد بودجه شهرداری تهران به حوزه حمل ونقل اختصاص داده شد و براساس برنامه چهارم توسعه تا پایان سال ۱۴۰۴ باید ۷۵۰۰ اتوبوس فعال داشته باشیم، اما اتفاقی که در سال گذشته رخ داد این بود که قرارداد خرید ۲۵۰۰ اتوبوس با تولید کنندگان داخلی منعقد شد که از این تعداد ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس دیزلی و ۵۰۰ دستگاه برقی خواهد بود که بنا است تا پایان سال تحویل شهرداری تهران شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته شهرداری تهران قرار دادی با یکی از شرکت‌های چینی برای خرید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۲ متری برقی منعقد شدگفت: مجموعا اتوبوس‌های نو تولید داخل و وارداتی به ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس می‌رسد و در حال مذاکره هستیم که خدمات پس از فروش اتوبوس‌های چینی را به شرکت‌های تولید داخلی داشته باشیم و به محض توافق و بعد از اولین پرداخت، بنا است که ظرف مدت ۵ الی ۶ ماه، ۲۵۰۰ اتوبوس را تحویل دهند و براساس برنامه ریزی‌ها تا پایان سال این اتوبوس‌ها وارد می‌شود که ۵ هزار اتوبوس فعال و نوسازی شده وارد چرخه شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در مورد ورود اتوبوس‌های نو به ناوگان حمل ونقل عمومی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۰۰ اتوبوس نوسازی شد گفت: از ابتدای این دوره مدیریت شهری تاکنون ۹۰۰ دستگاه اتوبوس نو از طریق خرید‌های شهرداری تهران و تعهدات وزارت کشور وارد چرخه حمل ونقل عمومی تهران شد و این روند ادامه خواهد داشت بگونه‌ای که در آینده‌ای نزدیک آنقدر اتوبوس خواهیم داشت که دچار کمبود راننده خواهیم شد.

وی در مورد وضعیت اورهال اتوبوس‌های شرکت واحد با بیان اینکه براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در سالجاری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری بازسازی خواهد شد افزود: در کنار نوسازی و اورهال اتوبوس ها، ورود مینی بوس به چرخه فعالیت را نیز خواهیم داشت چراکه نسبت به مهندسی خطوط اتوبوس اقدام کردیم به این علت که برخی از خطوط اتوبوسرانی مسافر کمی دارند و فعالیت اتوبوسهای۱۲ متری در این خطوط به صرفه نیست به همین علت در این خطوط کم مسافر از مینی بوس استفاده می‌کنیم و اتوبوس‌ها به خطوط پرمسافر تزریق می‌شوند.

علیزاده در مورد کمبود حقوق رانندگان اتوبوس بخش خصوصی با تاکید بر اینکه ۱۷ شرکت بخش خصوصی با شرکت واحد قرارداد دارند گفت: بخشی از اتوبوس‌های شهر تهران ملکی شهرداری تهران هستند و بخش دیگر نتعلق به بخش خصوصی است که شرکت واحد دخل وتصرفی در حقوق رانندگان بخش خصوصی ندارد و تنها به صورت ماهانه براساس خدمات و پیمایش یارانه پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در مورد چرایی تغییر جایگاه زنان و مردان در اتوبوس‌های بی. آر. تی با بیان اینکه از سال گذشته برنامه ریزی برای خطوط تندور آغاز شد و ما شکایت‌های زیادی وهم تصافات جرحی در مورد این خصوص داشتیم گفت: در خطوط تندور با وجود کمک و همکاری پلیس راهور نتوانستیم نسبت به ساماندهی موتورسیکلت‌ها اقدام کنیم و این ترمز‌های ناگهانی اتوبوس‌ها و تعداد بالای مسافران زن در اتوبوس‌های تندرو موجب بروز تصادفات می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه آسیب پذیری بانوان بیشتر است و در تصادفات دچار جرح می‌شوند گفت: دقت داشته باشید که تعداد مسافران زن در خطوط تندرو در ساعات پیک بیشتر از آقایان است و نیاز به فضای بیشتری داشتند و قسمت انتهایی اتوبوس نیز فضای بیشتری به نسبت فضای جلو دارند و این تغییر مکان موجب رضایت نسبی مسافران شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ورود ۵ هزار اتوبوس فعال به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • فاز سوم بوستان خضر در قم احداث می‌شود
  • واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان در اردکان
  • ۳۳ میلیارد تومان جهت ساماندهی فرودگاه یاسوج هزینه شد
  • برگزاری نشست مشتر ک هم اندیشی مدیران روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی و شهرداری ارومیه
  • واگذاری ۱۰ هزار خودروی برقی به ناوگان عمومی
  • ترکیه در برابر تورم و ریاضت اقتصادی
  • پسماندسوزی اطراف تهران منبع آلودگی هوا است
  • پروژه‌های شهرداری را با مشارکت شهروندان پیش می‌بریم
  • مهار آتش سوزی یک مهمانپذیر در مشهد