Web Analytics Made Easy - Statcounter

مساجد، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی گیلان امروز میزبان قشرهای مختلف به‌ویژه نسل جوانی بودند که با قرائت زیارت امام حسین( ع) در روز عرفه، عشق، بندگی و اخلاص خود را به درگاه الهی نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، عرفه روز آغاز مناسک حج و یکی از روزهای بافضیلت سال محسوب می‌شود که ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین توجه و تاکید بسیاری به این روز داشتند و پیامبراکرم(ص) در حدیثی می‌فرمایند:« خداوند در هیچ روزی به اندازه روز عرفه بندگان خود را از آتش جهنم آزاد نمی‌کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دعای امام حسین(ع) در این روز از عارفانه‌ترین و ناب‌ترین زمزمه‌های الهی بوده که سال‌هاست در ایران اسلامی با حضور باشکوه مردم زمزمه می‌شود.

 

مراسم قرائت دعای پرفیض عرفه، عصر امروز ( یکشنبه،۲۰ مرداد) همزمان با نهم ذی‌الحجه در استان ولایتمدار گیلان برگزار شد و کوچک و بزرگ، پیر و جوان، زن و مرد خود را به مجالس و هیئات می‌رسانند تا دسته‌جمعی این دعای عظیم‌الشأن را زمزمه کنند.

 

مساجد، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی گیلان امروز میزبان قشرهای مختلف به‌ویژه نسل جوانی بودند که با قرائت زیارت امام حسین( ع) در روز عرفه، عشق، بندگی و اخلاص خود را به درگاه الهی نشان دادند و از پروردگار خود طلب عفو و بخشش کردند.

 

محبان و عاشقان اهل‌بیت (ع) در این مراسم معنوی با قرائت دعای پرفیض عرفه با خداوند متعال مناجات‌ کرده و از حضرت حق خواستند به‌آنها شناخت و معرفت حقیقی اعطا کند.

 

در رشت نیز مردم علاوه بر مساجد در مصلای امام خمینی(ره) گرد هم آمده و با زمزمه‌های عارفانه دل هر عاشقی را به بیت الله الحرام بردند.

 

آری؛ امروز ۱۸۰ مسجد و ۳۳۵ کانون فرهنگی و هنری مساجد به میزبانی عاشقان اهل بیت(ع) در روز عرفه رفتند تا نوای معنوی دعای عرفه در سراسر گیلان طنین‌انداز شود.

 

حجت الاسلام «ستار علیزاده » با اشاره به برگزاری مراسم دعای عرفه در بقاع شاخص گیلان اظهار کرد: یقاع متبرکه فاطمه اخری(س) رشت، سیدجلال الدین(ع) در آستانه اشرفیه، آقاسید محمد(ع) شهرستان لنگرود، امامزاده هاشم(ع) شهرستان رشت، امامزادگان قاسم و ابراهیم(ع) آستارا، امامزادگان ماچیان رودسر از جمله بقاع شاخص برگزار کننده مراسم عرفه هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان ادامه داد: در شهر رشت نیز ویژه برنامه قرائت دعای عرفه در آستان مقدس حضرت فاطمه اخری(س) رشت با نوای حجت الاسلام ولی عادلی برگزار شد.

 

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد»از برگزاری مراسم دعای عرفه در ۳۵۵ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان خبر داد و گفت: در روز عرفه مومنان با شکستن بت‌های درون و قربانی کردن هوی نفس به دنبال شناخت خود و خدای خود هستند.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان تصریح کرد: در شهر رشت نیز ۶۵ کانون فرهنگی و هنری مراسم دعای عرفه را برگزار کردند.

 

حجت الاسلام« سعید مهدوی» گفت: امروز همزمان با روز عرفه مراسم دعای عرفه در بیش از 180 مسجد گیلان برگزار شد.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلانگفت: در شهرستان رشت بقعه خواهر امام رشت، مصلی امام خمینی (رحمة الله علیه ) و مهدیه رشت از جمله مهمترین مکان‌های اجرای مراسم دعای عرفه بودند.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار دعای عرفه خبرگزاری شبستان خطبه نماز جمعه مراسم دعای عرفه عرفه خبرنگاران خبرنگار روزنامه طرح ملی هوای تازه مساجد گیلان دعای عرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۶۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم رژه نیروهای مسلح در رشت برگزار شد

همزمان با فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، مراسم رژه نیروهای مسلح در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، به مناسبت فرا رسیدن بیست و نهم فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، مراسم رژه یگان‌های نمونه ارتش با سخنرانی آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت، امیر دریادار دوم حمید رضا سعادت فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر سرتیپ محمد اکرمی نیا معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی و با حضور دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان، اعضای شورای تأمین، جمعی از مسئولان استانی و فرماندهان نظامی و انتظامی در رشت برگزار شد.

در این مراسم یگان‌های نمونه نظامی و انتظامی از مقابل جایگاه ویژه رژه رفتند و توان رزمی و عملیاتی خود را به نمایش گذاشتند.

کد خبر 745444

دیگر خبرها

  • طنین انداز شدن نوای دف در روستای پالنگان
  • ببینید | دعای رئیس اتاق بازرگانی درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بی‌توجهی مجلس به مخالفت‌ها؟
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد (ع) قرائت می‌کردند
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد(ع) قرائت می کردند
  • شعار «مرگ بر اسراییل» در تالار مرکزی رشت پیچید
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در رشت برگزار شد
  • فیلم/ رژه نیروهای مسلح در مراسم روز ارتش در سراسر کشور
  • اجتماع وعده صادق با نوای حیدر حیدر در حرم رضوی+ تصاویر
  • تصاویری از مراسم رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور | از رژه تیپ زرهیِ ارتش در زنجان تا رژه نیروی دریایی ارتش در ساری | ببینید