Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@02:09:19 GMT

همه چیز درباره تب کریمه کنگو

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۶۶۶۷

یک متخصص داخلی گفت:عامل اصلی این نوع عارضه دام‌های آلوده هستند که از طریق مواد غذایی به انسان منتقل می‌شوند. ناطقان: ایرج خسرونیا متخصص داخلی درباره علل ابتلا به تب کریمه کنگو اظهار کرد: این نوع بیماری از طریق حیوانات منتقل می‌شود و کاملا مسری است و معمولا از طریق حیواناتی همچون گوسفند، بز، گربه، منتقل می‌شود البته گرمای هوا هم از عوامل تشدید کننده این بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درباره علائم و نشانه‌های بروز تب کریمه کنگو بیان کرد: این نوع بیماری در مراحل ابتدایی با علائم ساده‌ای ظاهر خواهد شد که قابل تشخیص نیست و ظاهرا شبیه سرماخوردگی دیده می‌شود و بسیاری از افراد این نوع بیماری را با یک عارضه ساده در نظر می‌گیرند و راحت از کنار آن عبور می‌کنند؛ از نشانه‌ها و علائم دیگر این بیماری می‌توان به تب، لرز، سردرد، بدن درد، درد عضلات، درد چشم و ترس از نور اشاره کرد.

این متخصص داخلی در ادامه درباره عوامل تاثیرگذار بر تشید این بیماری گفت: عامل اصلی این نوع عارضه دام‌های آلوده هستند که از طریق مواد غذایی به انسان منتقل می‌شوند همچنین  عامل دیگر هوای گرم و آلوده‌ای است که می‌تواند در انتقال سریع بیماری کمک‌کننده باشد.

وی  افزود: افرادی که در کشتارگاه مشغول به کار هستند و مدام با دام‌های زنده یا مرده سروکار دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به تب کریمه کنگو هستند و معمولا ابتدا به صورت تب و بی حالی در فرد ظاهر می‌شود.

این متخصص داخلی گفت: این نوع بیماری معمولا در فصول گرم سال بیشتر اتفاق می‌افتد زیرا دام‌ها با حشرات فراوانی که قبلا ممکن است روی زباله‌های آلوده نشسته باشند در ارتباط خواهند بود؛ تب کریمه کنگو معمولا  به صورت خونریزی بینی و یرقان هم در افراد ظاهر شود.

خسرونیا درباره درمان و راه‌های پیشگیری این نوع بیماری بیان کرد: اگر فرد دچار تب و بی حالی شد و زمان زیادی را برای بهبود حالش طی شود  باید فورا به پزشک مربوطه مراجعه کند تا مراحل درمانی آغاز شود البته افراد باید توجه کافی به سالم بود موادغذایی خود همچون گوشت  داشته باشند،بهداشت فردی و محل کار خود را رعایت کنند و زمان برش گوشت از دستکش مناسب استفاده شود.

وی افزود: دوره درمان  هم تابع  شدت بیماری و عمق نیش کنه است  و  اگر این نوع بیماری به خون فرد مبتلا رسیده باشد درمان آن دشوار تر خواهد بود.

خسرونیا تاکید کرد: حتما باید در صادرات و واردات دام‌ها توجه کنید تا گوشت و مواد غذایی آلوده وارد کشور نشود، زیرا این نوع بیماری مسری خواهد بود و سریعا منتقل می‌شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: تب کریمه کنگو ، بیماری ، دام های آلوده

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تب کریمه کنگو بیماری دام های آلوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۶۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه عربستان به بیمارستان منتقل شد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا دیوان پاشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد: ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود برای انجام آزمایش‌های معمول به بیمارستان ملک فیصل منتقل شد.

در این بیانیه به جزئیات بیشتری اشاره نشده است.

پادشاه عربستان پیش از این نیز چند بار به بیمارستان منتقل شده بود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899073

دیگر خبرها

  • توفان در زاهدان جان یک نفر را گرفت
  • پادشاه عربستان به بیمارستان منتقل شد
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد
  • حمله اوکراین به قدیمی‌ترین کشتی جنگی روسیه که از جنگ جهانی اول و دوم جان به در برد
  • برگزاری کلاس آموزشی راههای انتقال و پیشگیری ازبیماری‌های مشترک انسان و دام دردامپزشکی نیشابور