Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@15:14:58 GMT

قطع دست برای دزد خانه عروس و داماد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۷۰۱۶

قطع دست برای دزد خانه عروس و داماد

دزدان حرفه ای زمانی که صاحبخانه به مسافرت رفته بود، با اطلاع از این که هیچ کس در خانه نیست، با روش توپی زنی و شکستن در ورودی به داخل خانه اعیانی رفته و با خونسردی دست به سرقت میلیونی زده اند.

به گزارش مشرق، رئیس دزدان خانه بخت عروس و داماد در شب جشن، به قطع دست محکوم شد. گردانندگان این باند سازمان یافته،هفت مرد بودند که همگی به زندان و شلاق محکوم شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

دسیسه مرد شیک‌پوش برای گردشگرهای خارجی


دزدان خانه اعیانی
ابتدای سال ۹۵ مردی نگران در تماس با پلیس ۱۱۰ تهران پرده از یک سرقت میلیونی برداشت.


 خیلی زود تیمی از پلیس کلانتری وارد عمل شد و با اعزام به خانه ای در شرق پایتخت در صحنه سرقت دست به تحقیقات تخصصی و علمی زد.


تجسس ها نشان می داد، دزدان حرفه ای زمانی که صاحبخانه به مسافرت رفته بود، با اطلاع از این که هیچ کس در خانه نیست، با روش توپی زنی و شکستن در ورودی به داخل خانه اعیانی رفته و با خونسردی دست به سرقت میلیونی زده اند.


سرقت مشابه
چند روز بعد و درحالی که  هنوز مأموران نتوانسته بودند دزدان را شناسایی کنند، سرقت مشابهی در همان محدوده رخ داد و این بار عروس و دامادی نقره داغ شدند.


بررسی ها نشان می داد،  عروس و دامادی پس از جشن عروسی‌شان وقتی از تالار به خانه  بخت رفته اند با در شکسته مواجه شده و دیده اند همه جهیزیه عروس خانم به سرقت رفته است.


تازه‌داماد در این‌ باره به مأموران گفت: چندماهی است خانه مان را تهیه کرده و جهیزیه همسرم را در آن چیده ایم. امشب بعد از پایان جشن عروسی به خانه‌مان رفتیم اما دیدیم در ورودی خانه شکسته است. وقتی وارد شدیم و دیدیم وسایل خانه‌مان سرقت شده است، حال همسرم بد شد و نخستین شب زندگی مشترک‌مان که قرار بود بهترین شب باشد، یکی از تلخ‌ترین شب‌های عمرمان شد.  ماموران در بررسی صحنه این سرقت دزدی را سریالی دانستند و دریافتند هر دو سرقت توسط اعضای یک باند صورت گرفته است.


یک سرنخ
برای رازگشایی از این سرقت های میلیونی، با دستور بازپرس دادسرای ناحیه ۳۴ تهران تیمی از پلیس آگاهی وارد عمل شدند تا این که به سرنخی از دو مرد دست یافتند که یکی از آن ها از دزدان قدیمی تهران است و بارها به زندان افتاده.


بازداشت ۲ دزد
تجسس های پلیسی با بازداشت این دو دزد وارد مرحله تازه ای شد و ماموران دریافتند یکی از آن ها از سارقان سابقه‌داری است که پیش از این پنج باردستگیر و زندانی شده است و پس از آزادی با همدست اصلی اش ، پنج نوچه را جذب باند خود کرده و در ۸۰ سرقت مشابه دست داشته اند.


اعتراف
هفت عضو این باند یکی پس از دیگری بازداشت شدند و با اعتراف به همه این ۸۰ سرقت پرده از ثروت میلیونی خود برداشتند.


درخواست قطع دست
با توجه به گستردگی سرقت های اعضای این باند مخوف، کیفرخواست صادر شد و نماینده دادستان اتهام رئیس باند را از نوع حدی تشخیص داد و برای وی درخواست صدور حکم سنگین قطع دست کرد.


محاکمه رئیس باند
در جلسه محاکمه در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران ، درحالی‌که فقط رئیس باند حضور داشت، پس از درخواست قطع دست توسط نماینده دادستان، مرد تبهکار پشت تریبون دفاع ایستاد با ادعای عجیبی خود را فقط در دو سرقت گناهکار دانست و در بقیه سرقت ها ادعای بی گناهی کرد.


این مرد گفت: من پنج مرتبه به خاطر سرقت دستگیر شده ام و بار آخر وقتی با قرار آزاد بودم، این سرقت‌ها را مرتکب شدم تا بتوانم با پول‌هایی که به ‌دست می‌آورم رضایت مال باخته های قبلی را جلب کنم. من فقط مرتکب دو سرقت شدم و سرقت‌های دیگر را قبول ندارم در این دو سرقت که یکی از آن ها از خانه تازه‌عروس و داماد بود، همدستم حضور داشت. ما آن خانه را از چند روز قبل تحت نظر داشتیم و چون چراغ‌های خانه خاموش بود، فکر کردیم صاحبخانه به مسافرت رفته است. به‌همین‌دلیل صبر کردیم تا شب شد. ابتدا با یک کارت در ورودی حیاط را باز کردیم و سپس قفل در ورودی آپارتمان را شکستیم و وارد آن جا شدیم.


دزد ادامه داد: همه‌چیز نو و مرتب بود. ما نمی‌دانستیم آن جا خانه تازه عروس و داماد است و با عجله وسایل باارزش را برداشتیم و سوار ماشین پرایدمان شدیم و فرار کردیم. همه‌چیز تقصیر همدستم است. او در یکی از سرقت‌ها که من جلوی در ورودی کشیک می‌دادم وارد خانه‌ای شد و مقداری طلا دزدید اما به من گفت که چیزی گیرش نیامده است. او من را بدبخت کرد.


قطع دست
قضات دادگاه کیفری بعد از پایان جلسه رسیدگی، رئیس باند (علی) را به قطع دست و همدست اصلی اش به نام شاهین را به قطع انگشتان دست راست و پنج عضو دیگر باند را  از سه تا پنج سال زندان و هرکدام را به ۷۴ ضربه شلاق محکوم کردند.


قطعیت حکم
این رای درباره همه اعضای باند دزدان در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور تاییدشد  اما از آن جایی که شاهین  غیابی محاکمه شده بود، این حکم نقض شد تا با در نظرگرفتن این که او بازداشت شده است، محاکمه شود.


بدین ترتیب، شاهین یک بار دیگر در شعبه ۸ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد و قضات بازهم او را به قطع چهار انگشت دست محکوم کردند. با اعتراض شاهین، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد و قضات اعلام کردند با توجه به این که علی متهم ردیف اول پرونده همه جا گفته شاهین در سرقت ها نقشی نداشته و خود او نیز می گوید فقط ردزنی کرده ‌است، عمل او از موارد حدی نیست. با نقض حکم قطع انگشتان دست، یک بار دیگر پرونده درباره او به جریان افتاد.

منبع: روزنامه خراسان

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی دزدی سرقت پلیس اخبار حوادث زندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۷۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت چندین میلیاردی از برج لاکچری نیاوران | خانه ۲ مهاجر کانادا غارت شد

به گزارش همشهری آنلاین، چندی قبل زن جوانی به کلانتری ۱۲۲ دربند رفت و هنگامی که مقابل افسر نگهبان قرار گرفت، گفت: مهاجرت کردم و ساکن کانادا هستم؛ برای عیددیدنی به ایران آمدم و وارد خانه‌ام در برجی در نیاوران شدم اما پی بردم که ۳ تخته فرش ابریشم، ۲ تخته تابلوفرش، ۲ عدد مجسمه برنزی و نقره‌ای، آینه‌شمعدان نقره‌ای به‌ارزش تقریبی ۴ میلیارد تومان به سرقت رفته است.

پس از تشکیل پرونده و ثبت شکایت در دادسرای ناحیه یک، تیمی از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی برای تحقیقات میدانی پای در صحنه سرقت گذاشتند و متوجه شدند خانه روبه‌رویی نیز که صاحب آن هم به کشور کانادا مهاجرت کرده است، هدف سرقت قرار گرفته است.

تحقیقات ابتدایی نیز حکایت از آن داشت‌ سالم بودن درب‌های ورودی خانه، حکایت از ورود سارقی آشنا دارد و سرایدار ساختمان به‌نام حامد چند روز قبل بدون اینکه با مدیر ساختمان تسویه حساب کند کار خود را ترک کرده است که همین موضوع شک تیم پلیس را برانگیخت!

قتل هولناک در مزون لباس | دختر ۱۱ ساله قاتل شد | دستگیری قاتل و مادرش پس از فرار نافرجام قتل دلخراش مادر جوان به دست پسرش | پدرم آنقدر بدگویی کرد که باور کردم مادرم...

بدین ترتیب اقدامات اطلاعاتی کلید زده شد و کارآگاهان دریافتند که حامد پس از اینکه برج را ترک کرده مستقیماً به‌صورت غیرقانونی به کشور افغانستان سفر کرده است اما در این میان با ۳ نفر از دوستان خود که یک نفر آنها در گذشته سرایدار همین برج لاکچری بوده است، ارتباط مشکوک داشته است.

تیم تحقیق در گام بعدی با تجزیه و تحلیل‌های پلیسی مخفیگاه ۳ مرد جوان را شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با بازپرس پرونده موفق به دستگیری آنها در یک عملیات منسجم شدند.

متهمان که در جریان بازجویی‌ها منکر جرم خود بودند پس از مواجهه با مدارک و شواهد موجود به سرقت اموال با همدستی حامد اعتراف کردند.

سردسته این باند گفت: در گذشته حدود ۸ سال در این برج لاکچری سرایداری می‌کردم و از حضور یا عدم‌حضور ساکنین در خانه‌شان مطلع بودم؛ هنگامی که شاکی و همسایه‌اش به کانادا مهاجرت کردند با حامد و ۲ نفر دیگر نقشه‌ سرقت را طراحی کردیم.

متهم ادامه داد: چون حامد سرایدار فعلی برج بود کلیدها را در اختیار داشت و این موضوع خیلی در ارتکاب سرقت کمک کرد؛ در مدت زمان ۲۰ روز، ۶ مرتبه به خانه شاکی و همسایه‌اش رفتیم و هرچه را بود سرقت کردیم؛ پس از ارتکاب جرم اموال مسروقه میان خودمان تقسیم شد و حامد به کشور افغانستان فرار کرد.

با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهمان برای سیر مراحل قانونی پرونده به زندان معرفی شدند.

کد خبر 845385 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم سارق - سرقت حوادث ایران

دیگر خبرها

  • دزدی میلیاردی از برج لاکچری نیاوران توسط سه تبعه افغان
  • سرقت چندین میلیاردی از برج لاکچری نیاوران | خانه ۲ مهاجر کانادا غارت شد
  • سرقت میلیاردی از خانه ۲ مهاجر در برج‌های نیاوران
  • انهدام باند سارقان در بیرجند
  • دزدی میلیاردی از خانه ۲ مهاجر کانادا در برج لاکچری نیاوران
  • کشف ۱۳ فقره سرقت و انهدام باند حرفه ای سارقان در خرم آباد
  • انهدام باند سرقت احشام با کشف ۸ مورد سرقت
  • سرقت ۱۰ میلیاردی نظافتچی از خانه‌ای در لواسان
  • باند سارقان انبار کالاهای ملوانی و منازل در گناوه منهدم شد
  • انهدام باند سارقان انبار کالاهای ملوانی در گناوه