Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@22:21:32 GMT

آزادی بیان رسانه های کردستان مشخص شود

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۷۱۰۵

آزادی بیان رسانه های کردستان مشخص شود

رییس خانه مطبوعات استان کردستان، عدم آزادی بیان رسانه ها را عاملی موثر در کاهش مخاطب رسانه ذکر کرد و گفت: استاندار باید این مهم را در استان پیگیری کند و میزان آزادی بیان و پس از بیان رسانه ها را مشخص کند. به گزارش ایسنا منطقه کردستان، کاظم ایمان زاده امروز ۲۰ مردادماه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار از فعالیت ۱۵۰ رسانه در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: در کردستان ۱۸۰ فعال رسانه ای مشغول به فعالیت بوده که از این تعداد ۱۴۰ نفر عضو اصلی خانه مطبوعات هستند‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: یکی از اقدامات انجام شده توسط خانه مطبوعات که با حمایت ارشاد و استانداری استان صورت گرفت برگزاری جشنواره مطبوعات کردی برای اولین بار در کردستان بود که با توجه به سابقه فعالیت رسانه ای در استان جای این کنگره خالی بود. رییس خانه مطبوعات استان کردستان عنوان کرد: برگزاری اولین جشنواره مطبوعات کردی پله ای برای ادامه فعالیت رسانه ای به صورت حرفه ای تر در کردستان است. وی ادامه داد: در حوزه آموزش رسانه در سطح استان اقداماتی صورت گرفته است اما کفایت نمی کند.  ایمان زاده بیان کرد‌: نیم نگاهی به حوزه رسانه استان در طول دولت تدبیر و امید نشان می دهد، که از لحاظ کمی رشدی مناسب اما به لحاظ کیفی رشد لازم را نداشته ایم و دچار بحران و کمبود مخاطب شده ایم. وی افزود: کاهش تیراژ و مخاطبین روزنامه ها و حتی بخش آنلاین و الکترونیک علاوه بر مشکلات اقتصادی و بحران های موجود در حوزه کاغذ، به محتوا و ناتوانی رسانه ها در عدم تامین خوراک لازم برای مخاطب بر می گردد.   وی ورود برخی افراد از طریق ایجاد کانال های غیر حرفه ای به عرصه خبرنگاری را یکی دیگر از آسیب های حوزه رسانه ذکر کرد و افزود: فعالیت این کانال ها در فضای مجازی که در جذب مخاطب نیز موفق بوده اند، ذایقه مردم را بر هم زده اند.  ایمان زاده گفت: متاسفانه مدیران و مسئولان ما نیز بیشتر جوابگوی این کانالهای غیر رسمی و غیر حرفه ای بوده و کمتر پاسخگوی رسانه های رسمی هستند.  وی عنوان کرد: برای ساماندهی به این اوضاع پیشنهاد می شود، کسانی که به صورت جدی در کانال های غیر رسمی فعالیت می کنند، به سمت فعالیت رسمی، منظم و حرفه ای سوق داده شوند. رییس خانه مطبوعات استان کردستان، عدم آزادی بیان رسانه ها را عاملی موثر در کاهش مخاطب رسانه ذکر کرد و گفت: استاندار باید این مهم را در استان پیگیری کند و میزان آزادی بیان و پس از بیان رسانه ها را مشخص کند. وی ضمن انتقاد از عملکرد خانه مطبوعات استان بیان کرد: خانه مطبوعات در استان نهاد صنفی به تمام معنا نبوده و وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد است و این جای انتقاد دارد.  رییس خانه مطبوعات استان کردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر خانه مطبوعات قدرت اجرایی ندارد و برای عملکردی بهتر باید به نهادی کاملا صنفی تبدیل شده و مدیریت آن به دست فعالین این عرصه سپرده شود.  ایمانزاده به راه اندازی صندوق اعتباری اشاره کرد و یادآور شد: استانداری باید از این موضوع برای برای پرداخت وام های ضروری به خبرنگاران حمایت کند. 
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف الکترونیک خوراک فرهنگ و ارشاد فضای مجازی مشکلات اقتصادی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۷۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا صهیونیست‌ها از واکنش علی کریمی تعجب کردند؟

رسانه‌های صهیونیستی بعد از مشاهده واکنش علی کریمی به حمله موشکی پهپادی سپاه به اسرائیل دچار شگفتی شدند و آنرا دور از انتظار توصیف کردند.

یکی از رسانه‌های عبری زبان اعلام همبستگی و دست در دست گذاشتن علی کریمی با صهیونیست‌ها را جالب خواند و وی را «مارادونای آسیا» نامید! 

به نظر می‌رسد برای رسانه‌های عبری زبان واکنش علی کریمی از این جهت تعجب برانگیز بوده که وی به عنوان یک ایرانی که سابقه کاپیتانی در تیم ملی فوتبال ایران را داشته است در برابر حمله به کنسولگری ایران در دمشق و متعاقب آن پاسخ ایران به اسرائیل موضع گیری ضد وطنی داشته است.

رژیم صهیونیستی که پس از حمله به غزه و رقم زدن فاجعه انسانی در افکارعمومی جهان به ویژه غرب منزوی شده، حالا به شدت به دنبال راهی برای ترمیم وجهه خود است و با اینکه از اقدام علی کریمی متعجب شده گویی تازه وی را کشف کرده و سعی دارد روی وی سرمایه گذاری کند و از این روست که در گزارش این رسانه‌ها از اقدامات ضدانقلابی گذشته وی نیز سخن گفته شده است.

به نظر می‌رسد رسانه‌های صهیونیست از اقدامات ضدمیهنی معاندان آگاهی ندارند که اینگونه نسبت به حمایت علی کریمی از اسرائیل در برابر کشوری که در آن به دنیا آمده است، شگفت‌زده می‌شوند. 

ضدانقلاب خط قرمز‌های کلاسیک میهنی وطنی که جزو اصول اساسی و پایه‌ای سیاست هر کشور است را بعد از حوادث سال ۱۴۰۱ رد کرده و موضوعاتی، چون خوشحالی از باخت تیم ملی فوتبال ایران و حمله به نیروی‌های نظامی ایران از جمله رفتار سیاسی غالب امروز ضدانقلاب است.

این رفتار بی قاعده و بی‌قواره ضدانقلاب باعث اعتراض شدید اعضای اپوزیسیون خارج نشین هم شده است. چندی پیش «محمد منظرپور»، سردبیر سابق بی بی سی و «پیمان عارف»، تحلیلگر سیاسی از خوشحالی اپوزیسیون خارج نشین نسبت به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران به شدت انتقاد و آن را شرم‌آور، شنیع و وقاحت بار توصیف کردند.

منظرپور در این باره بیان کرد: «همانطور که اپوزیسیون از باخت تیم ملی ایران خوشحال می‌شوند اکنون هم از حمله اسرائیل به ایرانی‌ها خوشحالی می‌کنند! اینها اجنبی پرستند؛ ارزش استقلال ملی را نمی‌فهمیم؛ ایران از آن زمانی که آمریکا و انگلیس هر زمان اراده می‌کردند و وارد کشور می‌شدند عبور کرده و اکنون مستقل است و حاکمیت ملی دارد؛ امیدوارم به خود بیاییم!»

همچنین پیشتر «هوشنگ امیراحمدی» استاد دانشگاه و کارشناس رسانه‌های ضدانقلاب نیز درباره اقدامات ضدایرانی برخی از اعضای اپوزیسیون به بهانه آزادی و دموکراسی گفته بود: «در آمریکا و اروپا نیز آزادی محدودیت‌ها و اولویت‌هایی دارد.

اولویت ما امنیت ملی است. براندازان تنها به آزادی اشاره کرده و سعی دارند کشور را نابود کنند. این افراد باید خجالت بکشند که تمامیت ارضی کشور و امنیت کشور کمتر از بهانه‌هایی مثل آزادی برای‌شان ارزش دارد. مخالفین حکومت باید خجالت بکشند که تا به این حد مسئله اساسی کشور یعنی امنیت و تمامیت ارضی کشور را تقلیل داده و بی ارزش کرده‌اند. تنها یک تعریف برای خائن وجود دارد و خائن به کسی می‌گویند که به تمامی ارضی کشورش توجه ندارد. با این تعریف این مخالفین خائن هستند.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • حضور وزیر ورزش در منزل پیشکسوت رسانه
  • چرا صهیونیست‌ها از واکنش علی کریمی تعجب کردند؟
  • چرا صهیونیست‌ها از واکنش علی کریمی تعجب کردند؟+ عکس
  • پرسپولیس از استقلال پیش افتاد/ ورزشگاه آزادی بهشت تیم اوسمار
  • اعلام حمایت خانه مطبوعات و اصحاب رسانه همدان از عملیات وعده صادق
  • رشد ۲۰ درصدی تولید انواع محصولات کشاورزی در کردستان
  • مراسم گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی استان
  • جمع آوری ۱۵۰ میلیارد ریال در جشن های گلریزان کردستان
  • جاماندگی روزنامه‌ها و خلاء خبری صداوسیما در پاسخ موشکی ایران
  • چشم‌انتظاری ۳۰۷ زندانی کردستان برای آزادی