Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@20:03:30 GMT

آنچه باید درباره «بوتاکس» بدانید

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۷۴۱۴

آنچه باید درباره «بوتاکس» بدانید

یک متخصص پوست با بیان اینکه بوتاکس سرطان زا نیست، گفت:بوتاکس باید با مواد استاندارد و توسط متخصص پوست یا جراح پلاستیک انجام شود.

به گزارش مشرق، امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست، درباره «بوتاکس و مفید یا غیرمفید بودن آن»، اظهار داشت: بوتاکس اگر درست استفاده شود بسیار خوب است، اما برای افتادگی‌ها و چروک‌های خیلی شدید پوست کارایی وفایده‌ای ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: تزریق بوتاکس بسیار مهم است و این کار باید توسط متخصص انجام شود؛ضمن اینکه ماده‌ای که تزریق می‌شود باید استاندارد باشد. متأسفانه موادی که برخی افراد برای بوتاکس تزریق می‌کنند معلوم نیست از کجا آمده و قاچاق است و باعث ایجاد عوارض برای بدن می‌شود. 

بیشتر بخوانید: ۱۰ بیماری‌ که در دهه چهارم زندگی سراغتان می‌آید عوارض بوتاکس در آرایشگاه ها

احسانی افزود: این دو موضوع مهم دو معیاری هستند که باعث می‌شوند یک بوتاکس درست باشد؛ در نتیجه اگر این معیارها رعایت شود، مطمئنا بوتاکس خوب خواهد بود، عارضه‌ای نداشته و سرطان‌زا نیست. 

این متخصص پوست یادآور شد: متأسفانه اکنون برخی آرایشگرها نیز این کار را می‌کنند که این به دلیل نظارت ضعیف بر کار آنهاست و هیچ جای دنیا اینطور نیست؛ البته بحث تزریق بوتاکس توسط پزشکان عمومی بحثی جداست، اما همیشه توصیه می‌شود که تزریق بوتاکس توسط متخصص پوست و جراح پلاستیک انجام شود. 

وی اضافه کرد: پزشک عمومی اگر آناتومی صورت را بداند و دوره لازم را برای انجام بوتاکس گذرانده باشد، می‌تواند این ماده را تزریق کند، اما در دوره‌های آموزشی پزشک عمومی به آنها چنین آموزش‌هایی داده نمی‌شود؛ در نتیجه باید گفت که انجام بوتاکس باید توسط متخصص صورت گیرد.

احسانی در پاسخ به این پرسش که «چند بار می‌توان بوتاکس را انجام داد؟»، گفت: در طول سال حداکثر دو بار می‌توان بوتاکس کرد، اما اینکه در طول عمر چند بار می‌توان این کار را کرد، زمان مشخصی  وجود ندارد و مشکلی در تکرار آن نیست؛ ضمن اینکه باید گفت از نظر علمی بوتاکس سرطان‌زا نیست.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی استاندارد پوست سلامت عوارض بوتاکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه وارده/ یک تشکر بابت درک شرایط کشور

واقعیت آن است که فراتر از مسأله عفاف، حجاب از مسلمات دینی است و هر گونه تخلف از این واجب فسق آشکار است. امر به معروف و نهی منکر نیز دارای مراتبی است و انجام آن وظیفه هر فرد حقیقی و هر نهاد حقوقی است.

اما در عین احترام برای احساسات دینداران احترام و تلاش های مأموران انتظامی، نمی توان نسبت به برخی از آنچه به عنوان «مبارزه با بی حجابی» انجام می شود، ابراز نگرانی نکرد. بی تردید برخی از آنچه واقع می شود نه تنها به نفع حجاب تمام نخواهد شد، بلکه ممکن است دقیقا خلاف آنچه مد نظر است را واقع کند. امید است متصدیان اجرای این قانون به جوانب و حاشیه های آن همه توجه کنند.

در این راستا، توئیت امروز جناب آقای فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب مبنی بر «تذکر به برخی مسئولان به‌دلیل کارهای بی‌قاعده در حوزهٔ حجاب» نویدبخش کنترل این قبیل حواشی است. چرا که چند روزی بود تصاویر تلخ برخوردهای شدید میان بانوان محترم و مأموران پلیس در حال نشر در شبکه های اجتماعی بود. این اتفاقات در حالی رخ می داد که کشور به دلیل تقابل نظامی با رژیم صهیونیستی در حساس ترین شرایط سالهای اخیر قرار داشت و همدلی و انسجام ملی نیاز حیاتی چنین شرایطی است.

از این رو باید از دفتر رهبری بابت فهم درست شرایط کشور و ورود به هنگام به این موضوع که در صورت عدم مدیریت، می توانست مجددا ضربات مهلکی به اتحاد ملی بزند تشکر کرد.

دیگر خبرها

  • نابرابری‌های نژادی درون اتاق‌های اعدام در آمریکا
  • نامه وارده/ یک تشکر بابت درک شرایط کشور
  • کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد
  • واکنش ها به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها به سبک قدیم!
  • آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید
  • واکنش آذری جهرمی به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها
  • برای خرید مسکن باید این 10 نکته را بدانید+ نکات کلیدی در تنظیم مبایعه‌ نامه
  • معرفی بهترین روش های لاغری
  • دوربین ثبت وقایع خودرو؛ مزایا، قیمت و هر آنچه باید بدانید
  • هر چیزی که باید درباره مزایده خودرو بدانید