Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@09:26:30 GMT

صحبت‌های جالب خانم بازیگر درباره رانندگی ایرانی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۷۴۴۹

صحبت‌های جالب خانم بازیگر درباره رانندگی ایرانی‌ها

خبرگزاری میزان،: در رانندگی هیچ کس به اندازه خودمان مهم نیست. این سرآغاز تمام تخلفات و هرج و مرج موجود است. وقتی شما ببینید که من به شما احترام نمی‌گذارم، شما هم مثل من می‌شوید و شخص دیگری هم که همین رفتار را از شما ببیند، شبیه شما می‌شود. تهران شبیه بازی ترافیکی در شهر بازی است و هیچ تفاوتی با آن ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازیگر سریال «مختارنامه»، «معصومیت از دست رفته» و «دلنوازان»، از نگاه‌های جنسیتی در رانندگی هم دلخور است و معتقد است، نباید تفاوتی بین کیفیت رانندگی زن و مرد قائل شد. در ادامه بخشى از گپ و گفت با «فریبا کوثری» درباره وضعیت ترافیک و فرهنگ تردد در شهر مى‌خوانید.

• نظرتان درباره فرهنگ رانندگی در ایران چیست؟
چیزی تحت عنوان فرهنگ رانندگی در ایران وجود ندارد. هر کسی برای خودش یک قانون منحصر به فرد دارد و همان چیزی که خودش قبول دارد را اجرا می‌کند. متاسفانه هیچ کس به دیگران احترام نمی‌گذارد.
• خودتان چند وقت است که گواهینامه گرفته‌اید؟
نه دیگر قرار نشد سوال‌های شخصی بپرسید.

• رانندگی‌تان چطور است؟
خیلی رعایت می‌کنم. اگر چشم نخورم تا به حال تصادف نکرده‌ام و خدا را شکر برای کسی خسارتی به بار نیاورده ام.
• در جاده رانندگی می‌کنید؟
بله، موقعیتش پیش بیاید این کار را انجام می‌دهم.
• خودتان خلافی کرده‌اید که جریمه شوید؟
نمی‌توانم دروغ بگویم و اظهار کنم که تا به حال جریمه نشده‌ام. در جاده شاهرود برای فیلمبرداری با خودروی شخصی خودم رانندگی می‌کردم و سرعتم دو بار بالاتر از حد مجاز شد که جریمه شدم؛ آن هم خیلی اندک بود، اما به هر حال، بالاتر از حد مجاز رفت.
• چه توصیه‌ای برای فرهنگ رانندگی و ترافیک دارید؟
خواهشم این است که اصلا عجله نکنند. مخصوصا در جاده‌ها. ماهیت سفر این نیست که از مبدا به سمت مقصد حرکت کنید و سریع خودتان را برسانید. سعی کنید از جاده لذت ببرید.
• انتظارتان از رانندگان چیست؟
هیچ انتظاری جز احترام نمی‌توان داشت. باید تمام مردم نه فقط در رانندگی بلکه در تمام مواقع زندگی به همدیگر احترام بگذارند. انتظار بالایی نیست، اما متاسفانه رعایت نمی‌شود. راهنما زدن خیلی به ندرت دیده می‌شود. سبقت از سمت راست به وفور دیده می‌شود. در جاده‌ها خیلی‌ها از جاده خاکی سبقت می‌گیرند و همین موضوع باعث ایجاد ترافیک می‌شود.

• از چه نوع خلافی در رانندگی کلافه هستید؟
سبقت غیرمجاز مخصوصا در پیچ‌ها در جاده، واقعا کلافه ام می‌کند. این حجم از بی احتیاطی و ایجاد رعب و وحشت برای دیگران، احساس ناخوشایندی منتقل می‌کند. در شهر هم که هر نوع خلافی بگویید، دیده می‌شود و به قدری حسابش از دستم در رفته که نمی‌توانم بگویم کدام خلاف، اما به نظرم دنده عقب گرفتن رانندگان در بزرگراه هم مختص ایرانی هاست، بسیار خطرآفرین است. رانندگان موتورسیکلت‌ها هم که نور علی نور هستند. هر نوع خلافی بگویید، انجام می‌دهند.

• در این بی نظمی ترافیکی، فقط مردم مقصرند یا مسئولان مدیریت شهری و خودروسازان هم تقصیرکارند؟
از خودروسازان که برایتان نگویم. با این خودرو‌های بی کیفیتی که شبیه کاغذ است، چه چیزی می‌توان گفت؟ بخش بزرگی از خسارات زیاد تصادفات، کیفیت پایین خودروهاست که سریعا آسیب می‌بینند. درباره مسئولان هم من صحبتم این است که مگر چند نفر در این شغل فعالیت می‌کنند؟ چطور ممکن است این تعداد محدود از افراد، این همه راننده را کنترل کنند؟ ما باید خودمان فرهنگ داشته باشیم و رعایت کنیم.

• به نظرتان سریع‌ترین راه حل برای برطرف کردن مشکلات رانندگی در کلانشهر‌ها چیست؟
به نظرم اصلا درست بشو نیست. راه‌ها و آسفالت‌ها خیلی مشکل دارند. علائم راهنمایی و خط‌کشی‌ها استاندارد نیست و خیلی کار دارد تا اساس اولیه رعایت قانون از سوی مسئولان پیاده سازی شود و بعد، از مردم انتظار داشته باشیم که درست رانندگی کنند.

• خاطره خاصی از رانندگی دارید؟
متاسفانه چیزی که از ذهنم پاک نمی‌شود، صحنه تصادف جاده کاشان است. یک روز ساعت ۶ صبح با مادرم به سمت کاشان حرکت می‌کردیم که شاهد صحنه دلخراش تصادف جاده‌ای بودیم. دلیل اصلی آن هم خواب آلودگی بود.

• نظرتان درباره وسیله نقلیه عمومی چیست؟ خودتان از آن استفاده می‌کنید؟
نه متاسفانه استفاده نمی‌کنم. به مردم هم موقعی می‌توانم توصیه کنم که تمام شرایط آن فراهم باشد. وقتی شلوغ است، تاخیر دارد و سرویس دهی مناسب ندارد، استقبال هم از آن کم می‌شود.

رانندگی مردم در کشور‌های دیگر به چه شکل است؟
من سال‌ها فرانسه زندگی کردم. مگر ما چه چیزی از آن‌ها کمتر داریم؟ همه رانندگان آنجا سرعت مطمئنه می‌روند، بین خطوط می‌رانند، راهنما می‌زنند. چیز‌های ابتدایی را رعایت می‌کنند. حتی کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس هم مثل ما نیستند. مردم باید در رانندگی از خودشان شروع کنند و تا وقتی احترام در ذهن مردم مرده باشد، این اتفاق رخ نخواهد داد.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: فریبا کوثری رانندگی ایرانی ها بازیگر سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۷۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف | علت فوت زهره فکور صبور چه بود؟

همشهری آنلاین - حوادث: ماجرای مرگ بازیگر جوان به دهم اسفند ماه سال 1400 برمی‌گردد. آن روز به قاضی محمدرضا صاحب‌جمعی، بازپرس جنایی تهران خبر رسید که بازیگر جوان در آپارتمانش در طبقه چهارم ساختمانی مسکونی در حوالی قلهک جان باخته است. جسد او در اتاق خواب پیدا شده وچند ساعت از مرگش می‌گذشت. او لباس خانه به تن داشت معاینات اولیه نشان می‌داد که روی بدنش هیچ گونه آثار کبودی، ضرب و جرح و یا علائمی که نشان دهد او به قتل رسیده است، دیده نمی‌شود. در کنار جسد نیز چند ورق قرص به چشم می‌خورد و در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که او دچار مسمومیت دارویی شده است. با این وجود جسد به پزشکی قانونی منتقل شد تا بررسی های تخصصی علت اصلی مرگ خانم بازیگر را مشخص کند.

در ادامه تحقیقات معلوم شد نخستین فردی که با جسد مواجه شده همسر خانم بازیگر بوده است. وی تهیه کننده سینما و تلویزیون و متوفی همسر دوم او بود. این مرد که به شدت از مرگ همسرش شوکه شده بود وقتی کمی آرامتر شد به قاضی جنایی گفت: همسرم به تنهایی در این آپارتمان(محل حادثه) زندگی می کرد و مشکل خاصی نداشت.

در ادامه بررسی های بیشتر مشخص شد که مرگ خانم بازیگر خودخواسته بوده است. با روشن شدن این حقیقت، ‌پرونده مختومه شد اما چند روز قبل مادر این بازیگر راهی دادسرای جنایی تهران شد و از جوان آشنایی شکایت کرد. وی گفت: به تازگی متوجه شدم که دخترم با مردی جوان در ارتباط بوده و ظاهرا او دخترم را به خودکشی ترغیب کرده است. مرد جوان با دخترم اختلاف داشت و کارش این بود که بازیگر به کارگردانان و تهیه کنندگان معرفی می کرد.

با شکایت مادر خانم بازیگر، پرونده مجددا به جریان افتاد و مرد جوان به دادسرای جنایی تهران احضار شد. وی گفت: من خانم فکور را برای بازی در فیلم به یک تهیه کننده معرفی کرده بودم و آشنایی ما از همان زمان شکل گرفت. ما هیچ اختلافی با یکدیگر نداشتیم و به هیچ عنوان وی را ترغیب به خودکشی نکرده ام.

وقتی تحقیقات تکمیل و مشخص شد شواهد و سندی مبنی بر اینکه وی در ترغیب خانم بازیگر نقش داشته باشد،‌وجود ندارد، بازپرس جنایی قرار منع تعقیب برای مرد آشنا را صادر کرد و پرونده مختومه شد.

کد خبر 846426 برچسب‌ها خودکشی بازیگران سینما و تلویزیون ایران حوادث ایران

دیگر خبرها

  • منظور از «خانم بازیگر» در اعترافات تتلو که بود؟
  • ردپای خانم بازیگر در پرونده تتلو
  • «نون - خ» برنده صفا و سادگی
  • پرونده مرگ خانم بازیگر بسته شد
  • جزئیات تازه در پرونده مرگ زهره فکور صبور
  • جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف | علت فوت زهره فکور صبور چه بود؟
  • پرونده مرگ خانم بازیگر بار دیگر بسته شد
  • خواستگاری مهران مدیری از خانم بازیگر 29 سال پیش!
  • 36 ساعت جالب برای قبول پیشنهاد پرسپولیس
  • شغل جالب بازیگر نون خ قبل از بازی در این سریال