Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد جعفر کبیری»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، در گفت و گو با خبرنگار برنا در پاسخ به این سوال که"چطور شد شما را در وزارت تعاون به عنوان جوان ترین معاون وزیر پذیرفتند" گفت:  این را باید از آقای شریعتمداری و افرادی که اعتماد کردند، پرسید. اما پیرو رویکرد دولت دوم آقای روحانی در خصوص جوانگرایی، این سیاست در سایر وزارت خانه ها دنبال شد و وزرات تعاون در این خصوص پیشگام بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه بیان کرد: در بخش تعاون که بخش موثری در اقتصاد کشور است، اتفاقات خوبی در گذشته افتاده اما نیازمند مسیری بودیم که اعتماد عمومی به بخش تعاون بازگردد. در بخش تعاون دو رویکرد اصلی را دنبال کردیم، توسعه نوآوری و شفافیت. هدف این دو رویکرد افزایش اعتماد عمومی است تا بتوانیم جذب سرمایه های خورد مردمی را داشته باشیم.

کبیری بیان کرد: در بحث شفافیت و توسعه، سامانه جامع هوشمند بخش تعاون را طراحی کردیم و امیدواریم که با همکاری دستگاه های دیگر بتوانیم، توسعه آن را سریعتر به انجام رسانیم. در این سامانه یک نظام خود کنترلی هوشمند را ایجاد کردیم که اعضا می توانند بر فعالیت مدیران و هیات مدیره های تعاونی ها نظارت داشته باشند.

او گفت: همه قراردادهای صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون را در سایت منتشر کرده ایم و اهداف نظارتی و حسابرسی  را تا12 برابر افزایش داده ایم. معتقد هستیم این امر به اتاق شیشه ای شدن بخش تعاون کمک خواهد کرد و همینطور باعث توسعه و افزایش بهره وری می شود.

کبیری در خصوص "نوآوری در بخش تعاون" گفت: علاقه مند هستم که بخش تعاون مقداری جدی شود و ورویکرد های نواورانه در آن شکل بگیرد. به دنبال تاسیس مراکز نواوری هستیم تا در آن تعاونی های دانش بنیان و نوبنیان که رویکردهای نو آورانه در رشته های تخصصی خود دارند را حمایت کنیم.

او در خصوص "تغییر نام در بخش تعاون و استفاده از ظرفیت های مختلف در خود وزارت تعاون" گفت: انچنان که باید بخش تعاون نتوانسته است از ظرفیت های خود استفاده کند. معاونت تعاون در کنار خود بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون را دارد که تا قبل از آن هرکدام فعالیت های موازی باهم داشته اند اما در همین مدت اخیر به لطف خداتوانسته ایم، برای ارایه خدمات نوآورانه منسجم شان کنیم تا تسهیلات بهتری به تعاونی ها و تعاون گراها بدهیم. این ها بخش کوچکی از فعالیت هایی بود که در این مدت گذشته انجام داده ایم.

کبیری در خصوص "حضور سرزده اش به یکی از تعاونی ها" مطرح کرد: مدتها بود که دوست داشتم سرزده به عنوان یک شهروند نه به عنوان یک معاون وزیر بروم و ببینم که بخش من، چگونه با یک شهروند متقاضی برخورد می کند. بدون تشریفات و بدون خبر قبلی رفتم و نوع برخورد همکارانم با مردم را از نزدیک شاهد بودم. واقعیتی که وجود دارد این است که تعداد مراجعات مردم به ادارات ما در سطح استان قابل توجه است. با وجود اینکه در اداره ای که سرزده رفتم مراجعات زیاد بود اما برخوردها خوب بود فقط ضعفی در بحث سامانه محور کردن و تسریع در پاسخگویی وجود داشت. آن مدیری که ممکن است تذکرهایی را هم به او داده باشم به فاصله کمی پیشنهاداتی منتقل کرد که می توان این موانع و نواقص را بدین گونه بر طرف کرد. گاهی باید بدون واسطه و بدون اطلاع رفت تا از کیفیت خدمات مطلع شد.

او در خصوص فعالیت تعاونی های دانش بنیان گفت: تعاونی های دانش بنیان در حال فعالیت هستند اما هر سال باید تاییدیه بگیرند تا دانش بنیان بودن خود را تمدید کنند. تعداد قابل توجهی تعاونی دانش بنیان داریم. به دنبال این هستیم که استارتاپ هایی را حمایت کنیم که خروجی آنها، تعاونی دانش بنیان و یا نوبنیان می شود. علت نام گذاری تعاونی نوبنیان این است که هم رویکرد نواورانه و هم ساختار شفاف دارند و در قالب همان سامانه جامع هوشمندی که تعریف کرده ایم، فعالیت می کنند و اعضا به صورت مستمر می توانند از فعالیت های مدیرانشان مطلع باشند.

کبیری گفت: انشاالله این تعاونی ها به محض اینکه مراکز تشکیل شود زمینه ای بوجود خواهد آمد تا فعالیت های مشترک داشته باشند. همه تلاشمان را می کنیم که اولین مرکز در شهریور افتتاح شود.

خبرنگار: رستمی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد کشور ایران جمهوری اسلامی ایران حقوق مسلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۷۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند

استاندار خراسان شمالی، گفت: تعاونی‌های دانش بنیان خراسان شمالی مورد توجه ویژه قرار می‌گیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمدرضا حسین‌نژاد  امروز در کلنگ‌زنی پروژه انتقال آب غیر شرب برای واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان ضمن قدردانی از فعالیت‌های پارک علم و فناوری، آن را زمینه ساز حرکت پرشتاب این پارک خواند و اظهار داشت: قرار گرفتن خراسان شمالی در اقتصاد دانش‌بنیان در رده استان‌هایی مثل خراسان رضوی باعث افتخار است.

وی افزود: توجه به نخبگان، تقویت هیئت‌های اندیشه‌ورز، ایجاد تعاونی‌های دانش بنیان و جذب نقدینگی در دست مردم، تاسیس شرکت‌های سهامی عام و سایر تدابیر برای مشارکت مردم در پروژه‌های نیمه تمام از اهم مواردی هستند که می‌تواند در جهش تولید موثر باشد.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: فروش واحدهای دولتی و اعطای مشوق‌های مالیاتی از دیگر مواردی هستند که می‌تواند در رونق و جهش تولید اثرگذار باشد. 

حسین‌نژاد به حمایت‌های گسترده دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: امیدواریم در سال 1403 با انتقال آب، بخشی از مشکلات واحدهای فناور برطرف شود. 

قربانی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی نیز در ابتدای این آیین ضمن تشکر از توجه استاندار خراسان شمالی به حوزه ی علم و فناوری استان، پارک علم و فناوری را حلقه ی واسط میان مردم و دولت خواند و از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد  شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت 30 هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیر خانه کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان توصیف کرد و گفت: برای تسریع در انجام امور، بوروکراسی اداری در پارک و واحد های زیر مجموعه عملا وجود ندارد و رتبه پارک در ستاد اقتصاد دانش بنیان استان که در سال گذشته 26 کشوری بود، امسال با 13 رتبه ارتقا به 13 کشوری رسیده است.

استاندار خراسان شمالی در حاشیه این آیین از پروژه ساختمان 8 واحدی که قرار است در اختیار واحدهای فناوری استان قرار گیرد نیز بازدید کرد و پیشرفت پروژه را از بازدید قبلی تاکنون تحسین کرد.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محور‌های مواصلاتی
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شد
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • تیم ملی فوتسال ایران با سوپر استارش نتوانسته نتایج قاطعش را تکرار کند
  • افزایش ۱۱ برابری ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد آذربایجان‌ غربی