Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر حسن نوری یکشنبه شب  در آیین اختتامیه اولین المپیاد علمی و مهارتی فوریتهای پزشکی قطب ۶ کشور در استان زنجان فزود: اورژانس پیش بیمارستانی تنها مکانی  است که تخصص های مختلفی دست به دست هم می دهد تا سلامتی بیمار حاصل شود اما در حادثه و صحنه بدون هیچ حامی و پشتیبان فیزیکی انجام وظیفه می کند.

وی اظهار داشت: بر این اساس پرسنل اورژانس باید از مهارت های خوبی برخوردار باشند که تحقق این مهم نجات بیماران و مصدومان احتمالی را به دنبال دارد و علاوه بر آن، آمادگی جسمانی و داشتن سلامت روحی و وروانی نیز از مولفه های مهم  در خدمت رسانی  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: طی ۱۸ ساله گذشته تا کنون اورژانس کشور متحول شده و در واقع تجهیزات بسیار محدود داشت اما از دهه ۸۰ امبولانس های  پیشرفته روز دنیا جایگزین شد و از طرفی نیروی انسانی نیز نسبت به گذشته  توانمند و خدمات رسانی بهتر شده است.

وی اضافه کرد: زمانی اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان یک فن و حرفه محسوب می شد و به همین دلیل با شاغلان  این بخش تکنسین  اطلاق می شد  که این واژه  بسیا ر کوچک بوده، چرا که این گروه دارای، دانش و مهارت بسیار بالایی هستند که قابل مقایسه با حرفه های دیگر نیست.

رئیس  دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز ادامه داد: اورژانس این استان با همه سختی ها در سلامت مردم از گذشته تا به امروز قدم های موثری برداشته و در مقایسه با گذشته مانند امروز این سازمان یافتگی و حرفه ای گری و توجه به توانمندی و آموزش به صورت هماهنگ در سراسر کشور وجود نداشت.
دکتر  پرویز قزلباش نیروی انسانی را بزرگترین سر مایه هر ساز مانی عنوان کرد و گفت که ارائه آموزش، به توانمندی انان منجر می شود و علاوه بر آن کسب تجارب مختلف را به دنبال دارد.
این مسئول یادآور شد: هم اکنون در این اسنتان ۵۴ پایگاه اورژانس فعال است که  ۴۵ آمبولانس وارد شده به ناوگان منطبق بر تکنولوژی روز هستند و در سطح بالا یک تیم هماهنگ با فکر و با برنامه کار اورژانس را به پیش می برند.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف بهداشتی و درمانی خدمات رسانی خدمت رسانی دانشگاه علوم پزشکی نیروی انسانی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۷۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات «فصد و حجامت» بیمه شد

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از برقراری پوشش بیمه‌ای برای سه خدمت طب سنتی از جمله فصد و حجامت خبر داد. 

دکتر نفیسه حسینی یکتا در گفتگو با ما از برقراری پوشش بیمه‌ای برای سه خدمت طب سنتی خبر داد و اظهار کرد: براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مقرر شده بود که سه خدمت طب ایرانی تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس، اخیراً هیئت دولت پوشش بیمه‌ای سه خدمت فصد، حجامت خشک و حجامت‌تر را ابلاغ کرده است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تصریح کرد: این خدمات توسط متخصصصان طب سنتی ایرانی قابل انجام شدن است و تعرفه آن نیز تصویب شده است.

حسینی یکتا گفت: در هر مرکز درمانی که متخصصان طب سنتی در آن فعالیت داشته باشند این خدمات به مردم و بیماران قابل ارائه است.

منبع: تسنیم

tags # اخبار پزشکی ، بیمه سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهر تهران
  • اعطای مجوز برگزاری دوره دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی به مدت سه سال
  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • حجامت بیمه شد
  • خدمات «فصد و حجامت» بیمه شد
  • ثبت بیش از ۹۳ هزار مأموریت توسط اورژانس استان مرکزی
  • خدمات فصد و حجامت بیمه شد
  • ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی
  • زمان مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای
  • رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی