Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، احمد سیاووش پور رییس کل دادگستری گیلان در نشست شورای حفاظت از حقوق بیت المال گیلان با بیان اینکه ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی در مناطق حاشیه ایی شهر، بیشتر از شهر است افزود: مشارکت دستگاه‌های متولی در کاهش این ناهنجاری‌ها می‌تواند تعداد ورود پرونده‌ها به محاکم قضایی را کاهش و خدمات شهری به شهروندان را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه سالانه حدود ۶۰۰ هزار پرونده در محاکم ۲۶ گانه قضایی گیلان رسیدگی می‌شود تصریح کرد: ۳۰۰ هزار فقره از این پرونده ها، جدید است که ۲۵ درصد آن به خشونت‌های ناشی از درگیری‌های لفظی و نزاع‌های فردی اختصاص دارد.

سیاووش پور رسیدگی به موقع به معضلات شهری و برنامه ریزی برای ارائه خدمات به شهروندان را مستلزم وجود ثبات در مدیریت شهری دانست و با انتقاد از اتلاف وقت ۱۱ ماهه برای انتخاب شهردار اضافه کرد: نبود ثبات در مدیریت شهری موجب مسکوت ماندن برنامه‌های میان مدت و دراز مدت توسعه و عمران شهری می‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان از آمادگی کامل دستگاه قضا برای همکاری با دستگاه‌های خدمات رسان به ویژه شهرداری رشت خبر داد و گفت: امیدواریم تشریک مساعی متولیان خدماتی و اجرایی استان، بتواند منشا خدمات اثر گذار و سازنده در دوران مدیریت جدید شهرداری مرکز استان شود.

علی اوسط اکبری مقدم معاون عمرانی استانداری گیلان نیز قانون شکنی را دلیل اصلی تشدید پدیده حاشیه نشینی در رشت دانست و افزود: اغماض از قانون حتی به بهانه‌ی دلسوزی برای حاشیه نشینان زمینه افزایش معضلات اجتماعی، فرهنگی و عمرانی را در گذر زمان مهیا می‌کند.

در نشست شورای حفاظت از حقوق بیت المال گیلان هر یک از اعضای شرکت کننده نظرات خود را در خصوص معضل پدیده حاشیه نشینی و مخاطرات ناشی از گسترش روز افزون آن، دفع نامناسب پسماند‌ها و پیشگیری از بروز آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه ارائه دادند.

انتهای پیام/آ

حاشیه نشینی پدیده شوم شهر رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حقوق بیت المال ناهنجاری اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۷۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) حاشیه‌هایی از دیدار چهره‌های سیاسی، اجتماعی و رسانه‌ای با روحانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد
  • پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی
  • وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد
  • ببینید | پدیده اقلیمی نادر در امارات | فرودگاه دبی به دریاچه تبدیل شد
  • شهرداری‌ها پیشگام در خدمات‌رسانی به مناطق تحت تاثیر سیل جنوب کرمان
  • قطعی برق برخی مناطق شهری و روستایی در ۷ شهرستان گیلان
  • نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی
  • پدیده اقلیمی نادر در امارات/ فرودگاه دبی به دریاچه تبدیل شد
  • از آموزش و اقتصاد تا فرهنگ و سبک زندگی با پدیده‌ بلاگری
  • (ویدئو) حاشیه‌هایی از دیدار چهره‌های سیاسی، اجتماعی و رسانه‌ای با روحانی