Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، بابک نجاتی فوق تخصص خون وانکولوژی گفت:پیوند آلوژنیک آنریلیتد به مواردی گفته می‌شود که فرد بیمار و دهنده فامیل نبوده و قرابت ژنتیکی کامل نداشته و با اهداءو فرآوری سلول‌های بنیادین به بیمار گیرنده پیوند زده می‌شود.

فوق تخصص خون و انکولوژی گفت: بیمار آقای ۲۸ ساله مبتلا به لنفوم هوچکین (نوعی سرطان خون) مقاوم به دارو‌های شیمی درمانی و سلیر درمان‌ها بوده و کاندید پیوند شده و به علت نداشتن دهنده با همکاری مرکز سلول‌های بنیادین ایران و بیمارستان شریعتی تهران یکی از هموطنان ارامنه کشورمان که در کشور اوکراین ساکن هست دهنده سلول‌های بنیادین خود به بیمار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجاتی ادامه داد: سلول‌های بنیادین اهداء شده با هماهنگی‌های لازم و تحت شرلیط خاصی که باید به دور از تابش اشعه ایکس (دستگاه ایکی ری فرودگاهی) به تبریز منتقل و پس از فرآوری به بیمار پیوند زده شد.

نجاتی با اشاره به اهمیت انجام این نوع پیوند‌ها در تبریز اضافه کرد: انجام این نوع پیوند‌ها موجب لینک شدن مرکز پیوند مغز استخوان دانشگاه علوم پزشکی تبریز به مرکز سلول‌های بنیادین و مغز استخوان کشور شده و نیز در جهت ارتقای سطح علمی دانشگاه تبریز نیز مفید خواهد بود.

وی وضعیت بیمار را مساعد دانسته و بیان داشت: بیمار پس از پیوند تحت درمان‌های خاص قرار گرفته و با اتخاذ تدابیر مراقبتی خاص این پیوند با موفقیت انجام یافته و حال عمومی بیمار مساعد و رو به بهبود می‌باشد.

نجاتی گفت: به دلیل حساسیت خاصی که این نوع پیوند‌ها دارد ازاین رو بدون همکاری‌های مستمر بین بخشی این امر میسر نبوده و بنده از این تریبون استفاده کرده و از مرکز سلول‌های بنیادین ایران، بیمارستان شریعتی تهران، دکتر موثق پور و خانم دکتر شاه محمدی و سایر اساتید و فلو‌های محترم کمال تشکر و قدردانی را دارم.

 

انتهای پیام/ش

اولین پیوند مغز استخوان آوژنیک آنریلیتد در تبریزبا موفقیت  انجام شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: درمان بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۸۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ مهری فرشاد مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:  گفت: زنده یاد ام البنین حق بین، بیمار مرگ مغزی که در بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد بستری بود، پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.
وی ادامه داد: یک کلیه این بانوی مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به مردی ۳۸ ساله ساکن نیشابور، کبد زنده یاد، به بانوی ۶۰ ساله ساکن تربت حیدریه که سال‌ها از نارسایی اعضای حیاتی در رنج بودند، اهدا و پیوند شد.
فرشاد، عنوان کرد: همچنین قرنیه‌های این مرحوم برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد. 

دیگر خبرها

  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • طراحی و تولید نسل جدید داربست‌های ترمیم استخوان
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • نخستین پرواز حج تمتع ۲۴ اردیبهشت از فرودگاه تبریز انجام می‌شود
  • اعزام چهار هزار و ۱۰۰ نفر از فرودگاه تبریز به سرزمین وحی