Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@20:44:00 GMT

ولایت‌پذیری ملت ایران را شکست ناپذیر کرده است

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۹۵۳۱

ولایت‌پذیری ملت ایران را شکست ناپذیر کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدجواد آیت اللهی در خطبه های نماز عید قربان با تبریک این عید بزرگ اظهار داشت: عید قربان روز قربانی کردن نفس و تسلیم در برابر اراده الهی است.

وی همچنین با اشاره به روز عرفه و گرامیداشت این روز، عنوان کرد: عرفه نیز از روزهای بسیار مهم برای مومنان است و دعای روز عرفه که توسط امام حسین (ع) قرائت شد، به مسلمین راه سعادت، تقوا و عبادت خداوند را نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت اللهی با اشاره به دهه امامت و ولایت بیان کرد: عید غدیر عیدالله اکبر است و برای همه مسلمانان جهان به ویژه شیعیان از اهمیت خاصی برخوردار است.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به اینکه ارزش معنوی روز عید غدیرخم بر اساس روایات به اندازه دو ماه مبارک رمضان است، افزود: خداوند متعال ارزش و ثوابی در این روز قرار داده تا به اهمیت این روز اشاره کند.

وی تاکید کرد: اهمیت این روز به دلیل اهمیت مسئله ولایت است زیرا مقوله ولایت در دین مبین اسلام از اصول و ارکان دین به شمار می رود.

آیت اللهی یادآور شد: خداوند متعال در روز غدیر سه مسئله مهم را مورد تاکید قرار داد و آن را از لسان نبی مکرم اسلام به گوش مسلمین رساند، نخست آنکه در این روز، دین شما را کامل کردم، نعمت را بر شما تمام کردم و از شما هم در صورتی که زیر چتر ولایت باشید راضی هستم.

وی افزود: ولایت از امام علی(ع) آغاز می شود و ادامه آن، ولایت حضرت امام زمان(عج) است و شعبه‌ای از ولایت آن حضرت به دستور خودشان، ولایت فقیه است و اگر ما این ولایت را داشته باشیم، ترس از دشمن معنا نخواهد داشت.

آیت اللهی ادامه داد: وقتی ولایت داشته باشیم نه تنها ترسی از دشمن نداریم بلکه دشمن از ما در هراس خواهد بود همانگونه در سالهای گذشته همین اتفاق در کشور ما افتاده و دشمنان در مواجهه با ما با شکست مواجه شده اند.

امام جمعه موقت یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سرنگونی پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی و توقف نفتکش متخلف انگلیسی عنوان کرد: دشمنانی که در تمام دنیا سعی می‌کنند قدرت نمایی کنند در برابر این دو اقدام قانونی ایران، هیچ غلطی نتوانستند بکنند و هیمنه و قدرت آنها در برابر چشمان جهانیان شکست.

وی دلیل این موضوع را ولایت‌پذیری ملت ایران دانست و گفت: تا زمانی که ما اهل ولایت امام علی(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم، دشمنان هیچ کدام هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

کد خبر 4690652

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد نماز عید قربان روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان سانحه تصادف بیرجند مجلس شورای اسلامی آتش سوزی ایلام خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۹۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت ملی و منافع ایران مسامحه‌ناپذیر است

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در فضای مجازی نوشت: امروز در ادامه رایزنی‌های مهم منطقه‌ای و بین‌المللی در تماس تلفنی با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین دبیران کل سازمان همکاری اسلامی و سازمان همکاری شانگهای ضمن اشاره به روند تصاعدی جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه، بر حق مشروع کشورمان در پاسخ به حمله تروریستی رژیم اسراییل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، مطابق با ماده ۵۱ منشور ملل متحد تاکید کردم.

وی گفت: در ادامه با خانم «رتنو مرسودی» وزیر امور خارجه اندونزی، خانم «تانیا فایون» وزیر امورخارجه اسلوونی، «محمدحسن» وزیر امورخارجه مالزی، «الکساندر شالنبرگ» وزیر امورخارجه اتریش، «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه سلطنت عمان، «وانگ ای» وزیر امور خارجه چین، «سرگئی لاورف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه گفت‌وگو کردم.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: در این گفت‌وگوها با تبیین مواضع روشن جمهوری اسلامی ایران نسبت به اهمیت صلح و امنیت پایدار در منطقه و جلوگیری از گسترش تنش‌ها، بر وجه مسامحه‌ناپذیری امنیت ملی و منافع ملی کشورمان تصریح کردم.

کد خبر 6079481 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • امنیت ملی و منافع ایران مسامحه‌ناپذیر است
  • اطلاعیه قطع گاز در مناطقی از مهدیشهر
  • شکست گنبد آهنین تحقق آیه ۱۷ سوره انفال است
  • چرا حمله ایران به اسرائیل اجتناب ناپذیر بود؟
  • جام عجیب به لژیونر ایران رسید | سوپرشیلد بالای سر رفت! + عکس
  • تقابل ایران گریز ناپذیر
  • همکاری وصف ناپذیر مردم به ویژه بانوان با پلیس در طرح نور
  • موسویان سفیر سابق ایران در آلمان: جنگ منطقه‌ای اجتناب ناپذیر است
  • سفیر سابق ایران در آلمان: با ادامه حملات اسرائیل، جنگ منطقه‌ای اجتناب ناپذیر است
  • سفیر سابق ایران در آلمان: جنگ منطقه‌ای اجتناب ناپذیر است