Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@03:44:30 GMT

قیمت مسکن در هشتگرد عجیب و غریب شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۹۶۸۸

قیمت مسکن در هشتگرد عجیب و غریب شد

به گزارش اکوفارس, یک منشا مهم این تغییر مقصد خریداران ملکی، محدودیت بودجه‌ای آنهاست که سبب شده ناگزیر به دنبال گزینه جایگزین «تهران» باشند.

در همین حال رئیس اتحادیه املاک هشتگرد در پاسخ به این پرسش که قیمت مسکن هشتگرد ارزان شده است یا خیر؟ گفت: بازار مسکن در شهر هشتگرد در رکود کامل به سر می‌برد. قیمت خانه در هشتگرد نسبت به ماه‌های گذشته در حد ناچیزی ارزان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد با احداث مترو نیز قیمت املاک این شهر در سال‌های آتی گران‌تر شود.

ابوالفضل جوادی با اشاره به رشد قیمت خانه در شهر هشتگرد اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون با افزایش قیمت دلار قیمت خانه در تمام نقاط تهران گران شد. قیمت مسکن در شهر هشتگرد هم از این قاعده مستثنی نیست و قیمت املاک نیز به یک باره رشد ۱۰۰ تا ۱۰۵ درصدی داشت.

او در پاسخ به این پرسش که با افزایش قیمت مسکن تهران چقدر از سرمایه‌گذاران به سمت حاشیه تهران مهاجرت کرده‌اند؟ پاسخ داد: در حال حاضر آمار جامعی در دسترس نیست اما با برآوردهای شکل گرفته بخشی از تهرانی‌ها برای خرید مسکن مهر به سمت هشتگرد مهاجرت کرده‌اند؛ این در حالی است که بخش اعظمی از تهرانی‌ها بیشتر برای انجام سرمایه‌گذاری به این بخش مهاجرت کردند اما عده دیگری هستند که تنها قصد سکونت دارند.

خانه در هشتگرد متری چند؟

جوادی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است که قیمت مسکن در هشتگرد به قیمت‌های قبلی باز گردد؟ گفت: هرگز قیمت خانه در شهر هشتگرد به قیمت قبل باز نمی‌گردد. در حال حاضر به دلیل قفل شدن میزان معاملات هر متر خانه در شهر هشتگرد از متری شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به متری شش میلیون ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

او در ادامه اظهار کرد: سال گذشته هر متر خانه قدیمی متری ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان بود؛ این درحالی است که اخیرا قیمت خانه در این منطقه از شهر از متری دو میلیون تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. قیمت خانه‌های نوساز هم سال گذشته از متری دو تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود اما حالا این خانه‌ها هر متر به شش تا هفت میلیون تومان می‌رسد.

* تجارت نیوز

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۹۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن

به گزارش همشهری آنلاین، سعید لطفی، دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران، نوشته است: از خبرها چنین برمی‌آید که به‌زودی قرار است هویت ارکان آگهی‌های ملکی احراز شود و سکوهای اینترنتی فقط مجاز به انتشار آگهی‌های با اصالت باشند؛ یعنی فقط آگهی‌هایی منتشر شود که پاسخ استعلام آنها از سامانه ملی املاک و اسکان مثبت باشد. طبیعتاً در این آگهی‌ها هویت مالک، ملک و آگهی‌دهنده احراز شده و می‌توان اطمینان داشت که ملک واقعی است و آگهی‌دهنده به‌قصد قیمت سازی، اخلال در بازار یا هر مقصود دیگری، اقدام به درج آگهی نکرده است.

اگر بگوییم چنین کاری که منجر به اصالت بخشی به آگهی‌های حوزه مسکن می‌شود، کار مهمی نیست و اثری در فضای بازار ندارد، بی‌انصافی است؛ اما با این کار، هراندازه هم که خوب و کارشناسی باشد، نمی‌توان انتظار معجزه داشت. حتماً متولیان این سیاست هم می‌دانند که درد بازار مسکن و اجاره، فقط آگهی‌های توخالی، تکراری یا دروغ نیستند و در این‌سوی ماجرا، بازار با کسری تولید مسکن، حرفه‌ای نبودن بازار اجاره و بدتر از همه، پایین آمدن قدرت خرید مردم مواجه هستیم.

آگهی‌های با اصالت، مانع از سردرگمی مردم خواهد شد و نمای بازار و برآوردهای قیمتی آن را به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند؛ اما از این کار نمی‌توان بیش از شفاف‌سازی ویترین بازار انتظاری داشت واقعیت این است که هراندازه کار خوبی باشد، نمی‌تواند راه را برای خانه‌دار شدن کسی که قدرت خریدش را از دست داده، کوتاه کند.

دولت در طرح نهضت ملی مسکن به دنبال خانه‌دار کردن اقشاری است که در مقابل تورم افسارگسیخته سال‌های اخیر در بازار مسکن خلع سلاح شده‌اند و رؤیای خانه‌دار شدن آنها در بازار آزاد محقق شدنی نیست. امیدواریم گره‌های این نهضت باز شود و بخشی از نیازمندان مسکن کشور، خانه‌دار شوند.

بیشتر بخوانید:

قیمت سازی در بازار مسکن تمام شد؟ | شرط جدید برای انتشار آگهی های مسکن

در این میان، دولت و مجلس در تلاش هستند با استفاده از ابزارهای قانونی، سفته‌بازی، احتکار و قیمت‌سازی در بازار مسکن را حذف کنند یا به حداقل برسانند.

در آن‌سوی ماجرا، سال‌هاست که راه‌اندازی اجاره‌داری حرفه‌ای، حداقل روی کاغذ، یکی از برنامه‌های متولیان حوزه مسکن برای ساماندهی بازار و کمک به مستأجران است و هر سال، تدابیری برای حمایت مالی از مستأجران نیازمند از طریق پرداخت وام کمک ودیعه مسکن اندیشیده می‌شود.

همه این اقدامات، تلاش‌هایی است که برای جبران کاستی‌های حوزه مسکن انجام می‌شود و صرفاً پرداختن به آنها نشان می‌دهد که سیاست‌گذاران هم از دردهای واقعی بازار مسکن اطلاع دارند.

آگهی‌های اینترنتی مسکن هم یکی از اجزای این بازار هستند و برنامه‌هایی که برای اصالت‌سنجی آنها آنجا می‌شود، ناشی از نیازهایی است که در این حوزه احساس شده و هرگز نمی‌تواند خلأهای ناشی از کمبود تولید، نبود اجاره‌داری حرفه‌ای یا پایین بودن قدرت خرید مردم را جبران کند؛ اما در جای خودش، یک اقدام درست و ضروری برای شفاف‌سازی بازار است.

صنف مشاوران املاک سال‌هاست که به شیوه درج آگهی‌های مسکن و عملکرد سکوهای اینترنتی انتقاد داشته و از اقداماتی که اوضاع این حوزه را بهتر کند، حمایت خواهد کرد. در جریان طرحی که اکنون برای اصالت‌سنجی آگهی‌ها در دستور کار قرار گرفته، هیچ‌گونه مشورت یا نظرخواهی با این صنف نشده؛ اما ما امیدواریم که نتایج آن به نفع مردم باشد و به‌خصوص در آستانه فصل نقل‌وانتقال مسکن، گرهی از کار مستأجران و جویندگان بازار اجاره باز کند.

شیوه فعلی درج آگهی‌های ملکی، در وضعیت بازار بی‌تأثیر نیست و ما بارها دیده‌ایم که عده‌ای حتی اشخاص حقوقی نظیر بانک‌ها، چگونه با درج انبوهی از آگهی‌های بدون اصالت، به دنبال فضاسازی و قیمت‌سازی بوده‌اند. اینکه احراز هویت و استعلام آگهی‌ها، دست منتشرکنندگان آگهی دروغ را کوتاه کند، بسیار عالی است و امیدواریم در کنار سایر اقدامات مثبت برای تولید و عرضه مسکن، به بهبود شرایط ناگوار بازار کمک کند.

کد خبر 846799 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها مسکن مسکن اجاره رسانه - آگهی

دیگر خبرها

  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه می‌توان خرید؟
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • در این منطقه از تهران می‌توان با ۲۰۰ میلیون تومان خانه رهن کرد
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن؛ وسوسه نشوید!
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن