Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@23:32:38 GMT

قند خون دارید؟ شربت گلابی بخورید

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۰۵۹۱

قند خون دارید؟ شربت گلابی بخورید

خبرگزاری آریا - یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت گلابی برای افراد کم خون بسیار مفید است و به بیماران قلبی و عروقی کمک می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا از باشگاه خبرنگاران جوان، شربت گلابی یکی ازشربت‌های مفید و پر فایده است؛ خوردن یک گلابی متوسط بخش عمده‌ای از نیاز ویتامین C، ویتامین K و مقداری از کلسیم، آهن، منیزیم، ریبوفلاوین، ویتامین B6 و فولات بدن را تأمین می‌کند همچنین براساس مطالعات دانشمندان گلابی و سیب بیشترین مقدار فلاونول‌ها را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف یک عدد گلابی تنها 18 درصد از نیاز روزانه‌ ما به فیبر را تأمین می‌کند اما می‌تواند تأثیر چشمگیری در بهبود عملکرد دستگاه گوارشی داشته باشد.
تصور غلطی درباره قند‌های طبیعی موجود در میوه‌ها و کالری آن‌ها وجود دارد؛ میوه‌ای مثل گلابی از میوه‌های کم‌کالری محسوب می‌شود؛ یک عدد گلابیِ متوسط حدود 100 کالری دارد که فقط 5 درصد از کالری مورد نیاز روزانه در یک رژیم غذایی سالم را تامین می‌کند؛ مواد مغذی و فیبر بالایی که در این میوه وجود دارد می‌تواند برای مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه دارد.
یکی از مهمترین خواص گلابی، بهبود سیستم گردش خون است. گلابی به دلیل مس و آهن بالایی که در آن وجود دارد می‌تواند به رفع مشکل کم‌خونی یا کمبود مواد معدنی کمک کند.
فولیک‌اسید از جمله مواد مغذی است که ارتباط مستقیمی با کاهش نقص‌های لوله‌ی عصبی در نوزادان دارد و در این میوه خوشطعم یافت می‌شود؛ ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و «فلاونوئیدی» موجود در گلابی هم باعث درمان التهابات بدن و کاهش درد‌های ناشی از التهاب می‌شود.
حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌: شربت گلابی حاوی ویتامین A، گروه ویتامین‌های B، B1، B2، B3، B5، B6، C، E، K، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، فیبر، پروتئین، قند فروکتوز، گلوکز، فراکتوز، ساکاروز، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، منگنز، روی، مس ، سلنیوم ، فلامینوئیدها و غیره است.
او ادامه داد: از مهمترین خواص این شربت می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد؛ وجود ویتامین‌های A، E، C و فلامینوئیدها و آنتی‌اکسیدان‌هایی که در این شربت وجود دارد می‌تواند با رادیکال‌های آزاد موجود در بدن مبارزه کند.
عظمایی تصریح کرد: رادیکال‌های آزاد موجود در بدن از جمله عوامل موثر بر ایجاد سلول‌های سرطانی هستند؛ تامین این ویتامین‌های بدن و مقابله با رادیکال‌های آزاد می‌تواند سلول‌های سرطانی را از بین برده و با تقویت سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا به انواع سرطان‌ها، مخصوصا سرطان روده بزرگ را به حداقل برساند.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: از دیگر خواص شربت گلابی می‌توان به وجود اسید فولیک اشاره کرد؛ استفاده از این شربت برای حفظ سلامت زنان باردار و جنین بسیار مفید است و جالب است بدانید که استفاده از این شربت توسط مادران باردار به زیبا شدن چهره نوزاد کمک می‌کند.
او تاکید کرد: شربت گلابی برای افراد کم خون بسیار مفید است و به بیماران قلبی و عروقی کمک می‌کند، همچنین گلابی تأثیر زیادی در بهبود عملکرد روده‌ها، هضم غذا و رفع یبوست دارد. شربت گلابی بر کنترل قند، فشار و چربی خون تاثیر دارد و موجب تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود.
عظمایی با تاکید بر تاثیر استفاده از گلابی بر پیشگیری از پوکی استخوان گفت: نوشیدن شربت گلابی موجب بهبود عملکرد کیسه صفرا و رفع التهاب روده بزرگ می‌شود همچنین این شربت برای افراد مبتلا به آرتیت بسیار مفید است و می‌تواند برای رفع التهابات مفاصل مفید باشد یا به افراد مبتلا به نقرص کمک کند.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: نوشیدن شربت گلابی موجب کنترل گرمازدگی‌ می‌شود و برای افراد مبتلا به تنگی نفس هم مفید است. شربت گلابی بینایی را بهبود می‌بخشد و به کاهش وزن کمک می‌کند.
او ادامه داد: اگر شربت گلابی یک ساعت قبل از غذا خورده شود، می‌تواند اشتها را کنترل کرده و حتی موجب جوان‌سازی و زیبایی پوست و مو می‌شود.
عظمایی گفت: برای تهیه این شربت به حدود یک کیلو گلاب رسیده، 200 گرم عسل، 4 تا 5 لیوان آب و آب لیمو ترش تازه احتیاج دارید. کافی است گلابی‌ها را خوب بشویید و هسته ها‌ی آن را جدا کنید؛ میوه‌ها را با پوست خورد کنید چرا که پوست گلابی حاوی مواد مؤثری در حفظ سلامتی است.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی مقدار مناسب استفاده از این شربت را دو تا سه لیوان در روز دانست و افزود: میوه‌ها را داخل مخلوط‌کن بریزید و عسل و آب را به آن اضافه کنید؛ مقداری از مواد را داخل لیوان میریزیم و چند تکه یخ درون آن بی‌اندازید؛ مقداری لیمو ترش تازه به آن اضافه کنید.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۰۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسانی که پوست حساس دارند فقط با این روش از ویتامین C استفاده کنند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از راهنماتو، با این حال، این آنتی اکسیدان قدرتمند ممکن است موجب ایجاد تحریک بر روی برخی از پوست ها شده و به قرمزی، خارش، سوزش و حتی خشکی پوست منجر شود. خبر خوش اینکه اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که پوست حساسی دارید، می توانید با رعایت برخی نکات از فواید این ویتامین برای پوست خود بهره مند شوید. در ادامه قصد داریم به نحوه استفاده از ویتامین C برای پوست های حساس بپردازیم.

یک متخصص پوست می گوید: « میزان غلظت ویتامین C برای پوست های حساس بسیار مهم است. ویتامین C خالص که با نام اسید آسکوربیک شناخته می شود، یکی از موثرترین ترکیبات پوستی است که ممکن است برای افرادی که پوست حساسی دارند، تحریک کننده باشد. اگر پوست حساسی دارید، باید به دنبال محصولات پوستی با غلظت کمتر (حدود ۵ تا ۱۰ درصد) باشید و به تدریج آنها را وارد برنامه مراقبت از پوست خود کنید.

شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟

از دیگر اشکال ویتامین C که معمولاً در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شوند، می توان به مشتقات این ویتامین اشاره کرد که مانند ویتامین C خالص تحریک کننده نیستند. سدیم آسکوربیل فسفات، آسکوربیل پالمیتات و تتراهگزیل دسیل آسکوربات از جمله مشتقات پایدار ویتامین C هستند که نسبت به ویتامین C خالص دارای اثر تحریک کنندگی کمتری بوده و برای پوست های حساس مناسب تر هستند.»

چگونه ویتامین C را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنیم؟
اگر برای اولین بار است که از ویتامین C در روتین پوستی خود استفاده می کنید، لازم است رویکرد محتاطانه ای را در پیش بگیرید، خصوصا اگر پوست حساسی دارید. پیش از استفاده از ویتامین C بر روی تمام قسمت های پوست، لازم است که آزمایش پچ را انجام دهید.

این کار را حدود ۴۸ ساعت پیش از استفاده از محصول پوستی جدید خود بر روی قسمتی از پوستتان انجام دهید تا واکنش آن را در برابر محصول پوستی جدیدتان مشاهده کنید. آزمایش پچ معمولاً برای بررسی اینکه آیا یک ماده خاص باعث التهاب پوستی آلرژیک می شود، انجام می شود. اگر پوست حساسی دارید، باید برای جلوگیری از بروز تحریکات پوست، ویتامین C را به تدریج به آن معرفی کنید.

راهکارهای خانگی که سیاهی دور چشم را درمان می‌کند

استفاده از سرم ها یا کرم های حاوی ویتامین C با غلظت کمتر، ترجیحا به صورت یک روز در میان یا چند روز در هفته موجب می شود تا پوست شما به تدریج با محصول پوستی جدید سازگار شود. در صورتی که احتمال می دهید پوست شما در اثر استفاده از سرم ویتامین C دچار تحریک می شود، توصیه می کنیم بلافاصله پس از استفاده از سرم، از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

استفاده از مرطوب کننده به باقی ماندن مواد مفید موجود در آن بر روی پوست کمک کرده و باید آخرین گام در روتین مراقبت از پوست شما باشد. به غیر از صبح ها که باید روتین پوستی خود را با یک ضدآفتاب مناسب پایان دهید. بنابراین با رعایت نکاتی که ذکر شد، اگر پوست حساسی دارید، باز هم می توانید از محصولات حاوی ویتامین C استفاده کنید و از فواید این ویتامین جادویی بهره مند شوید.

کد خبر 845090 برچسب‌ها ویتامین‌ خبر مهم پوست

دیگر خبرها

  • فال شمع روزانه امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • راهنمای خرید انواع لنت ترمز + نکات مهم و ضروری
  • عکس پیام تهدیدآمیز دانش آموز به معلم در برگه امتحانی
  • از دیجی‌کالا لوازم آرایشی و بهداشتی بخرید 
  • چطور از مردها تعریف کنیم؟
  • تست شخصیت شناسی شانس: یک خورشید را انتخاب کنید و ببینید چقدر خوش شانس هستید
  • این موجودات دوست داشتنی را بخورید!
  • اگر بچه‌هایتان را دوست دارید به آن‌ها نودالیت ندهید
  • تست شخصیت شناسی: با انتخاب یک سگ ببینید که چه زخم عاطفی مانع شادی شما می‌شود
  • کسانی که پوست حساس دارند فقط با این روش از ویتامین C استفاده کنند