Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:23:06 GMT

جشنواره رونق مشاغل خانگی در قم برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۰۶۲۶

ابوالقاسم مقیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برپایی جشنواره رونق مشاغل خانگی اظهار داشت: این جشنواره با هدف تحقق شعار سال به مناسبت دهه ولایت به مدت ۱۰ روز در بوستان نجمه واقع در ابتدای خیابان دورشهر برگزار می‌شود.

وی گفت: در این نمایشگاه ۶ غرفه فرهنگی و هنری شامل آموزش خوشنویسی، گالری عکس، آموزش فرهنگ شهروندی به کودکان، آموزش مدیریت پسماند و تفکیک زباله و غیره می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با اشاره به فعالیت غرفه‌های محصولات خانگی در این نمایشگاه افزود: در این غرفه‌ها بانوان کارآفرین محصولات خود را عرضه می‌کنند که شامل محصولات غذایی و صنایع دستی می‌شود.

وی بیان کرد: ۶۰ غرفه برای بانوان کارآفرین در نمایشگاه رونق مشاغل خانگی در نظر گرفته شده است.

مقیمی در خصوص دیگر برنامه‌های دهه ولایت افزود: جشن‌های مردمی در سطح بوستان‌ها به مناسبت دهه ولایت هر شب در یک بوستان برگزار و در محل جشنواره تئاتر خیابانی، سرود و برنامه‌های فرهنگی نیز اجرا می‌شود.

کد خبر 4690705

منبع: مهر

کلیدواژه: دهه ولایت قم شهرداری قم روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان سانحه تصادف بیرجند مجلس شورای اسلامی آتش سوزی ایلام خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۰۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره بهار نارنج کومله برگزار می‌شود

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: جشنواره بهار نارنج هفته آینده (۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت ماه) در کومله شهرستان لنگرود برگزار می‌شود.

او افزود: جشنواره بهار نارنج کومله، یکی از جشنواره‌های پرمخاطب در طول سالیان گذشته با حضور گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده است. 

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، این جشنواره با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنگرود، شهرداری و شورای اسلامی شهر کومله برگزار می‌شود.

جهانی تصریح کرد: آداب و رسوم مرتبط با بهار نارنج در شهرستان لنگرود از قدمت دیرینه برخوردار بوده و یکی از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره، معرفی خرده‌فرهنگ‌های مرتبط با این محصول در آیین‌های سنتی مردم این منطقه و همچنین آشنایی هرچه بیشتر گردشگران با جاذبه‌های مختلف گردشگری استان گیلان است.

او گفت: در روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت جشنواره کودک، روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه جشنواره غذا‌های سنتی، پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت جشن بزرگ بهار نارنج و در روز جمعه ۲۱ اریبهشت هم جشن بازی‌های بومی محلی از ساعت ۱۸ الی ۲۱ در کومله لنگرود برگزار خواهد شد. 

کومله از توابع شهرستان لنگرود در ۶۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده است.

بانوان گیلانی از شکوفه‌های بهار نارنج در تهیه اسانس طبیعی، مربا، دمنوش، عرقیات و شربت استفاده می‌کنند.

مصرف این گلبرگ‌های عطرآگین علاوه بر درمان بیماری‌های عصبی، نشاط آور و آرامبخش است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • ابهام در میزبانی استقلال در لیگ دسته اول
  • بزرگترین دورهمی فرهنگی تربیتی دختران مازندران برگزار شد
  • تغییر ورزشگاه بازی استقلال ملاثانی-سپاهان با نظر شورای تأمین
  • جشنواره بهار نارنج کومله برگزار می‌شود
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • برپایی غرفه فرهنگی «روز زمین پاک» در پیاده‌راه امیرکبیر اراک
  • برنامه‌های تشویقی و انگیزشی برای رونق «حجاب و عفاف» در دانشگاه‌ها
  • ایستگاه سلامت در مرکز شهر سی سخت برپا گردید
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود