Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

آبی پوشان تهرانی در ۴ فصل گذشته با ۳ سرمربی متفاوت وارد لیگ شدند و در این فصل نیز، بار دیگر دست به تغییر کادرفنی زدند تا شاید طلسم قهرمانی را بشکنند و بار دیگر آسمان فوتبال ایران را آبی کنند.

در فصل پانزدهم، استقلال برای آخرین بار به پرویز مظلومی سپرده شد. او شروع بسیار خوبی داشت و توانست با این نتایج، هواداران را نسبت به کسب قهرمانی امیدوار کند:

هفته اول: سیاه جامگان یک – استقلال ۲
هفته دوم: استقلال ۲ – ملوان صفر
هفته سوم: استقلال صفر – ذوب آهن ۲
هفته چهارم: استقلال اهواز یک – استقلال ۲
هفته پنجم: استقلال ۲ – نفت تهران یک

مظلومی در ۵ بازی و از مجموع ۱۵ امتیاز موفق به کسب ۱۲ امتیاز با ۸ گل زده و ۵ گل خورده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فصل شانزدهم، تیم را به علیرضا منصوریان سپردند. او عملکرد سوال برانگیزی در ۵ هفته ابتدایی داشت:
هفته اول: استقلال یک – نفت تهران یک
هفته دوم: استقلال خوزستان ۲ – استقلال یک
هفته سوم: استقلال یک – صنعت نفت آبادان ۲
هفته چهارم: پیکان یک – استقلال یک
هفته پنجم: استقلال یک – ماشین سازی یک
منصوریان از مجموع ۱۵ امتیاز، بیش از ۳ امتیاز نگرفت و با ۵ گل زده و ۷ گل خورده، کار را شروع کرد.

در فصل هفدهم، همچنان منصوریان سرمربی تیم ماند، اما این بار نیز، شروع ضعیفی داشت:
هفته اول: صنعت نفت آبادان یک – استقلال صفر
هفته دوم: استقلال صفر – استقلال خوزستان صفر
هفته سوم: استقلال یک – تراکتور صفر
هفته چهارم: سایپا یک – استقلال صفر
هفته پنجم: استقلال صفر – پدیده شاندیز ۲
در این فصل، او ۴ امتیاز کسب کرد آن هم در حالی که تیمش تنها یک گل در ۵ بازی به ثمر رسانده بود و ۴ بار دروازه اش را باز شده دید.

در فصل هجدهم، وینفرد شفر بود که خودش تیم را بست و راهی مسابقات کرد. او نیز عملکرد درخشانی در شروع بازی‌ها نداشت:
هفته اول: استقلال صفر – پیکان صفر
هفته دوم: ذوب آهن ۲ – استقلال ۲
هفته سوم: استقلال ۳ – تراکتور صفر
هفته چهارم: پارس جنوبی یک – استقلال صفر
هفته پنجم: استقلال صفر – فولاد صفر
شفر در شروع کار، ۶ امتیاز از ۱۵ امتیاز ممکن دشت کرد و تیمش تنها ۵ بار موفق به گلزنی شد. ۳ گل خورده هم در کارنامه تیم شفر نقش بست.

حالا برای شروع فصل نوزدهم، آندره‎آ استراماچونی هدایت آبی پوشان را برعهده گرفته و قصد دارد با تیمی یکدست و بی حاشیه به لیگ برگردد. نگاه‌ها به عملکرد او است و همه می‌خواهند بدانند مرد ایتالیایی، چطور می‌خواهد لیگ را شروع کند؛ قصدش این است که مثل دوران پرویز مظلومی، شروعی توفانی داشته باشد یا شبیه به علیرضا منصوریان، به آرامی به جمع مدعیان اضافه شود. در شروع لیگ، استقلال با این برنامه در ۵ هفته نخستین مواجه است:
هفته اول: ماشین سازی – استقلال
هفته دوم: استقلال – فولاد خوزستان
هفته سوم: نفت مسجدسلیمان – استقلال
هفته چهارم: استقلال – پرسپولیس
هفته پنجم: ذوب آهن – استقلال   انتهای پیام/

منبع: وانا

کلیدواژه: استقلال استراماچونی وینفرد شفر علیرضا منصوریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۰۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته کاری پنج روزه از کی شروع شد؟

روزهای کاری و پایان هفته در میان جوامع سراسر جهان تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. اولین پیشنهاد برای هفته کاری پنج روزه در سال ۱۹۰۸ در ایالات متحده توسط یک کارخانه پنبه ارائه شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، روزهای کاری و آخر هفته بخش‌های مکملی هستند که به ترتیب به کار و استراحت در طول هفته اختصاص دارند و در سراسر جهان اندکی از حیث تعداد با یکدیگر متفاوت هستند. در اصل در بیشتر نقاط جهان هفته کاری از دوشنبه تا جمعه است و شنبه و یکشنبه روزهای آخر هفته را تشکیل می‌دهد. با این وجود تعطیلات آخر هفته در هر فرهنگ بر اساس روزهای تقویمی یا دوره زمانی تعریف‌شده منطقه‌ای برای هفته کاری تعیین می‌شود. این تعطیلات در جوامع غربی به‌طور معمول از ساعت پنج بعد از ظهر روز جمعه شروع می‌شود و تا ساعت ۱۸:۰۰ روز یکشنبه ادامه دارد.

اصطلاح «آخر هفته» در اصل شامل زمان بعد از ساعات کاری در آخرین روز کاری هفته است و مفهوم امروزی آن برای اولین بار در اوایل قرن نوزدهم در مناطق صنعتی بریتانیا مطرح شد که در اصل یک توافق داوطلبانه بین صاحبان کارخانه و کارگران بود که از ساعت ۱۴:۰۰ بعد از ظهر شنبه شروع می‌شد. اساس تعطیلی تعیین‌شده این بود که کارکنان صبح دوشنبه هوشیار و سرحال برای کار در دسترس باشند.

مطابق با این اصطلاح نیز بعضی از کشورها تعطیلات یک‌روزه یعنی تنها یکشنبه، جمعه یا شنبه را در نظر گرفتند، با این حال اکثر کشورها یک تعطیلات آخر هفته دو روزه را اتخاذ کرده‌اند که روزهای آن بر اساس سنت‌های مذهبی متفاوت است و شامل جمعه و شنبه، شنبه و یکشنبه یا جمعه و یکشنبه می‌شود. در واقع بیشتر کشورها روز عبادت خود را در این تعطیلات جای داده‌اند که در جوامع مسیحی روز یکشنبه، در میان یهودیان روز شنبه و در میان مسلمانان روز جمعه به عبادت اختصاص دارد. این اقدام با کاهش کل ساعات کار در هفته همراه بوده است.

کاهش تعداد روزهای کاری در هفته

پیشنهاد کاهش تعداد روزها یا ساعات کاری در هفته بر اساس مزایای اجتماعی و اقتصادی پیش‌بینی‌شده در طول زمان همچنان ارائه می‌شود. اولین پیشنهاد برای هفته کاری پنج روزه در سال ۱۹۰۸ در ایالات متحده توسط یک کارخانه پنبه نیوانگلند ارائه شد. در سال ۱۹۲۶، هنری فورد شروع به تعطیلی کارخانه‌های خودروسازی خود برای تمام روزهای شنبه و یکشنبه کرد و متوجه شد با دادن مرخصی بیشتر به کارگران، فعالیت‌های تفریحی بیشتری مانند تعطیلات و خرید را تشویق می‌کند. در سال ۱۹۲۹، اتحادیه کارگران پوشاک آمریکا اولین اتحادیه‌ای بود که برای یک هفته کاری پنج روزه درخواست داد و بقیه نهادها به تدریج از آن پیروی کردند، اما تا سال ۱۹۴۰، یعنی زمان اجرایی شدن یک ماده از قانون استانداردهای کار منصفانه ۱۹۳۸ که حداکثر ۴۰ ساعت کار در هفته را الزامی می‌کرد، تعطیلات آخر هفته دو روزه در سراسر کشور تصویب شد.

در طول دهه‌های بعدی، به‌ویژه بین ۱۹۴۰ تا ۱۹۶۰، تعداد فزاینده‌ای از کشورها تعطیلات جمعه-شنبه یا شنبه-یکشنبه را برای هماهنگی با بازارهای بین‌المللی انتخاب کردند و مجموعه‌ای از اصلاحات هفته کاری در اواسط تا اواخر دهه ۲۰۰۰ و اوایل دهه ۲۰۱۰، بسیاری از کشورهای عربی را از نظر ساعات کاری، طول هفته کاری و روزهای کار با اکثر کشورهای جهان هماهنگ کرد.

پیشنهاد افزودن یک روز اضافه به تعطیلی پایان هفته در ایران به‌تازگی مطرح شده و در دست بررسی قرار دارد. این بررسی حول این موضوع است که شنبه به‌عنوان یک روز تعطیل مشترک با دیگر نقاط جهان در ایران به‌عنوان روز تعطیل آخر هفته معین شود یا روز پنجشنبه به‌عنوان روزی که به‌طور تقریبی در میان مردم جای افتاده است، در کنار جمعه تعطیلات پایان هفته را تشکیل دهد.

کد خبر 746807

دیگر خبرها

  • هفته‌های آخر لیگ و حسرت ۴ بازی بر دل پرسپولیسی‌ها/ گل‌محمدی قهرمانی را مفت از دست داد؟
  • یعنی چی که می‌خواهند استراماچونی را جانشین نکونام بکنند | پرسپولیس در کمین استقلال نشسته اما آقایان به دنبال حاشیه‌اند
  • استقلالی‌ها دیگر با لشگرکشی قهرمان نمی‌شوند | جدایی یحیی به نفع پرسپولیس شد | پرسپولیس بهترین تیم ایران است | استقلال امتیاز از دست می‌دهد و...
  • استقلال، سپاهان، پرسپولیس؛ جام به کدام می‌رسد؟
  • تیم منتخب هفته بیست و چهارم لیگ‌برتر
  • هفته کاری پنج روزه از کی شروع شد؟
  • شمس آذر به استقلال باخت، اما شمایل یک تیم بازنده را نداشت
  • بازگشت استراماچونی به دنیای مربیگری؛ یک تیم از سری‌آ دنبال سرمربی سابق استقلال!
  • کدام تیم قهرمان می‌شود؟
  • بازی محتاطانه‌تر تیم‌ها در هفته ۲۴ لیگ برتر/ حضور تیم‌های جنوبی در پایین جدول جای تاسف دارد