Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@15:42:30 GMT

قربان عید نزدیکی به خداوند است

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۱۲۶۳

قربان عید نزدیکی به خداوند است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین نماز عید قربان در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد با، گفت: عید قربان از اهمیت ویژه‌ای در بین اعیاد اسلامی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از قربانی کردن در کنار اقامه نماز، دعا و نیایش، بخشش و سخاوت و توکل بر خدا به عنوان پنج عامل نزدیکی به خداوند یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اهمیت قربانی کردن در این روز، افزود: نکات زیادی در قربانی کردن وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و از جمله اینکه کسانی که قصد قربان کردن دارند در هنگام خرید دام قربانی، چانه زنی زیادی برای هزینه کردن پول خود نداشته باشند.
او انتخاب دام سرحال و فربه را از نکات مورد توجه در انتخاب قربانی دانست و گفت: این امر باعث ایجاد برکت در روز قیامت و آمرزیده شدن صاحب قربانی می‌شود.

همزمان با بجنورد، نماز عید سعید قربان با حضور پرشور مردم دیندار و ولایتمدار خراسان شمالی در دیگر شهرستان‌های این استان نیز اقامه شد.

بعد از برپایی نماز عید سعید قربان، طرح قربانگاه برای نخستین بار با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد در محل امامزاده سیدعباس (ع) بجنورد به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی برای جمع آوری نذور و دام قربانی با هدف توزیع آن در بین نیازمندان اجرا شد.

انتهای پیام/ ر

قربان عید نزدیکی به خداوند است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عید قربان مناسبت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۱۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ضرر و زیان نزدیکی فرودگاه به بافت مسکونی، ساز و کار قانونی ندارد

محمدرضا پوریافر شهردار منطقه ۲۱، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: در قانون آمده است که اگر فرودگاه اثری داشته باشد که در خانه‌ها و واحد‌های مسکونی اطراف خود ضرر و زیان ایجاد کند، باید این ضرر را جبران کند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال یکی از ضرر‌ها و زیان‌های وجود فرودگاه‌ها در نزدیکی بافت مسکونی این است که اگر در حالت عادی ساخت آپارتمان‌های ۵ طبقه قابل اجرا باشد با نزدیک شدن فرودگاه به بافت مسکونی دیگر تنها ساخت آپارتمان‌های ۳ طبقه امکان خواهد داشت و این ضرر اقتصادی برای مالک ساختمان دارد.

شهردار منطقه ۲۱ اضافه کرد: ما هم با دادستانی و هم با دیگر مسئولان مربوطه درباره پرداخت ضرر و زیان به مالکانی که به خاطر نزدیکی فرودگاه متضرر شده‌اند صحبت کرده‌ایم، اما ظاهرا هیچ ساز و کار قانونی برای این مسئله وجود ندارد و باید برای این مشکل ساز و کار قانونی تعریف شده و ردیف بودجه برای آن تعیین شود.

پوریافر در ادامه خاطرنشان کرد: عدم تعریف ساز و کار قانونی در مورد ضرر و زیان نزدیکی فرودگاه به بافت مسکونی شبیه مسئله بافت فرسوده است که شهرداری از محل عوارض بافت فرسوده، بخشودگی دارد و دولت باید بودجه‌ای برای انجام این بخشودگی‌ها اختصاص بدهد و در حال حاضر شهرداری از دولت عدد سنگینی را طلب دارد.

وی تاکید کرد: مسئولان فرودگاه می‌گویند قبل از اینکه مردم در محدوده ساکن شوند فرودگاه قبل از آن و بر اساس استاندارد‌های بین المللی و لحاظ کردن ارتفاع استاندارد و ایمنی اطراف فرودگاه در آنجا ساخته شده بود.

شهردار منطقه ۲۱ یادآور شد: ما با پیگیری اجرای طرح تفصیلی به نوعی پیگیر حقوق مردم و ساکنان منازلی که در نزدیک فرودگاه بین المللی مهرآباد سکونت دارند هم هستیم و

پوریافر تصریح کرد: منطقه ۲۱ تهران منطقه‌ای به وسعت ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار است که و چهارمین منطقه وسیع تهران به شمار می‌آید و ۵۰ درصد بافت آن را بافت صنعتی و نظامی شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای طرح تفصیلی مباحثی، چون سکونت و جمعیت‌پذیری آینده منطقه ۲۱ و همچنین نحوه تامین خدمات و ساماندهی شبکه معابر و مواردی از این دست مدنظر قرار گرفته است.

شهردار منطقه ۲۱ تاکید کرد: یکی از درخواست‌های همیشگی اهالی و ساکنان واحد‌های مسکونی که با فرودگاه بین المللی مهرآباد همجواری دارند درباره افزایش تراکم ساختمانی در ساخت وساز‌های حریم فرودگاه است و ما با جدیت این مسئله را پیگیری می‌کنیم و به همین دلیل موضوع اجرای قانون طرح تفضیلی در منطقه ۲۱ از اولویت‌های ما محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا سر نماز حواسمان پرت می شود؟
  • نماز مسیر عبودیت خداوند است
  • تصویری از کشتی غول‌پیکر اسرائیلی در نزدیکی بندرعباس
  • زخمی شدن 4 نظامی اسرائیلی در نزدیکی مرز لبنان
  • ۱۵۵ تن فراورده دامی غیر بهداشتی در خراسان رضوی نابود شد
  • امحای ۱۵۵ تن فراورده دامی غیر بهداشتی در خراسان رضوی
  • پرداخت ضرر و زیان نزدیکی فرودگاه به بافت مسکونی، ساز و کار قانونی ندارد
  • انفجارهای شدید در نزدیکی اورشلیم پس از به صدا درآمدن آژیر خطر
  • ببینید | انفجارهای شدید در نزدیکی اورشلیم پس از به صدا درآمدن آژیر خطر
  • قربان بهزادیان‌نژاد بازداشت شد