Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: تعداد ۹۸ اکیپ ثابت و سیار بر کشتار دام زنده به مناسبت عید سعید قربان در استان نظارت دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، «امیرحسین بهداد» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن عید سعید قربان برای نظارت بر بهداشت دام‌های عرضه شده به مردم ۴۶ اکیپ ثابت و ۵۲ اکیپ سیار دامپزشکی در سطح استان قبل از ذبح بر سلامت دام ها و پس از ذبح بر لاشه دام های قربانی نظارت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی در تبیین ویژگی های دام سالم افزود: شهروندان در موقع خرید دام توجه داشته باشند که دام خریداری شده سرحال و بدون لنگ بوده ، چشم ها براق و پوزه دام تمیز و بدون آبریزش و ترشحات باشد، پوست و پشم سالمی داشته و دارای زخم و یا ریختگی پشم نباشند، علائم بیماری مانند عطسه و سرفه دیده نشود و در دام حالت جوش ( نشخوار ) مشاهده گردد.

وی با بیان اینکه گوشت و جگر تازه دام ذبح شده را به ترتیب به مدت ۲۴ و ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف کنید، ادامه داد: در طرح نظارت بر ذبح عید قربان از ظرفیت ۱۴۱ نفر کارشناس استفاده می‌شود که نظارت بهداشتی این افراد در روز یکشنبه از صبح تا عصر و در روز دوشنبه از ساعت ۷ تا ساعت ۱۳ در جایگاه های عرضه دام به شکل اقدام به بازرسی لاشه هاست. 

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی اضافه کرد: علاوه بر فعالیت اکیپ ها بصورت سیار ،همشهریان می توانند با تماس تلفنی با ادارات دامپزشکی شهرستان ها یا سامانه ۱۵۱۲ از خدمات این اکیپ ها بهره مند شوند.

بهداد گفت: در راستای ارتقاء سلامت جامعه و کنترل عرضه بهداشتی دام ویژه عید سعید قربان محل های موقت عرضه دام قربانی در چهار جایگاه با همکاری سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز ایجاد شده است که به شرح زیر است.

جایگاه شماره ۱ : میدان آذربایجان جنب سازمان پسماند

جایگاه شماره ۲ : خیابان ۴۲ متری (انقلاب)، خیابان کشاورز

جایگاه شماره ۳ : الهیه لاله جنب ورودی اتوبان شهید کسائی

جایگاه شماره ۴ : جاده آناخاتون ، مابین ورودی اول و دوم دست چپ

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار عید قربان دعای عرفه نماز عید قربان شبستان یزد خطبه نماز جمعه شیراز مراسم دعای عرفه عرفه نظارت دامپزشکی ذبح قربانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۱۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو هزار و ۹۶۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی در لرستان معدوم شد

 مصطفی زبردست به تشریح نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی لرستان ویژه ماه مبارک رمضان و ایام نوروز سال ۱۴۰۳ پرداخت و اظهار داشت: طی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز سال ۱۴۰۳ با استفاده از ۳۹ اکیپ ثابت و سیار همه مراکز و واحد‌های وابسته به دامپزشکی شامل میادین عرضه دام، کشتارگاه‌های دام و طیور، رستوران‌ها، قصابی‌ها، مرغ‌فروشی‌ها و مرکز جمع‌آوری شیر توسط همکاران این اداره کل مورد رصد و پایش قرار گرفتند.

وی تصریح کرد در اجرای این طرح از دو هزار و ۸۲۲ واحد وابسته به صنایع دام در کل تعداد پنج هزار و ۵۲۱ بازدید به عمل آمد و مقدار دو هزار و ۹۶۹ کیلوگرم فرآورده‌ای خام دامی ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد در انجام این تعداد بازدید ۳۱ مورد نمونه‌برداری و هفت واحد عرضه‌کننده با دلیل شرایط نامناسب بهداشتی با اخذ دستور از مقام قضائی پلمب شدند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، گفت: در راستای اجرای این طرح از زحمات همکاران قضائی، اماکن نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، سازمان جهاد کشاورزی و همکاران اداره کل دامپزشکی لرستان تشکر و قدردانی می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • امحای ۱۱۳ تن فرآورده‌های دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌شرقی
  • حداکثر کشتار دام در طول سال ۸ میلیون راس است
  • یک واحد مرغ فروشی متخلف در سبزوار پلمب شد
  • پلمب یک واحد غیر مجاز کشتار دام در کوهدشت
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • دو هزار و ۹۶۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی در لرستان معدوم شد
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران