Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@22:06:50 GMT

تجهیز سینما برای حضور معلولین

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۱۷۰۹

تجهیز سینما برای حضور معلولین

رئیس امور افراد دارای معلولیت باشگاه مخاطبین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان با بیان این‌که سالن سینمای چهارباغ برای استفاده راحت‌تر معلولین تجهیز شده است، گفت: سهمیه‌ای برای افراد معلول درنظر گرفته نشده و عدالت میان افراد توانمند و معلول برقرار است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان، علی عباسی اظهار کرد: با توجه به تجربه موفقی که در دوره سی‌ویکم داشته‌ایم، با قدرت بیشتری شاهد حضور افراد دارای معلولیت در جشنواره سی‌ودوم خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: براساس کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت و استانداردهای بین‌الملل به جای استفاده از کلمه توانخواهان و یا توان‌یابان از کلمه افراد دارای معلولیت استفاده می‌کنیم و در تمامی مکاتبات از این عبارت استفاده خواهیم کرد.

رئیس امور افراد دارای معلولیت باشگاه مخاطبین  جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان با اشاره به هدف این کمیته، تصریح کرد: هدف اصلی این کمیته ایجاد فرهنگ‌سازی لازم در خصوص رفتار صحیح با معلولان است.

عباسی گفت: برای فرهنگ‌سازی در این زمینه پوستر و اینفوگرافی‌هایی را طراحی کرده‌ایم و سالن سینمای چهارباغ برای استفاده راحت‌تر معلولین تجهیز شده است.

او با بیان اینکه در جشنواره سی‌ودوم برابری بین افراد دارای معلولیت و دیگر مخاطبان برقرار شده است، گفت: برای نخستین‌بار سهمیه‌ای برای افراد معلول در نظر گرفته نشده و عدالت میان افراد توانمند و معلول برقرار است.

رئیس امور افراد دارای معلولیت باشگاه مخاطبین افزود: به کمک کمیته بازاریابی با کارخانه‌هایی که در تولید وسایل برای معلولین فعالیت می‌کنند تعامل کرده‌ایم تا با استفاده از کارت‌های تخفیف جشنواره از امکانات در نظر گرفته‌شده استفاده کنند.

عباسی با اشاره به همکاری ۱۸ انجمن و سمن با جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان تصریح کرد: در این دوره از جشنواره برای نابینایان و ناشنوایان اکران‌های تخصصی و دوبله همزمان خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم حضور افراد دارای معلولیت را در سینماها دائمی کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۱۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان

فریبا ولی‌پور در خصوص اجرای ماده ۲۴ قانون جمعیت، اظهار کرد: براساس این قانون دولت مکلف است از کودکان زیر پنج سال حمایت داشته و سبد تغذیه را تقویت کند.

وی با بیان اینکه این اتفاق در لرستان در حال اجراست و روند مطلوبی دارد، بیان کرد: این حمایت نیز شامل مادران باردار و یا مادران دارای کودک شیرخوار زیر دو سال است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: با توجه به اینکه سال گذشته این قانون شامل حال مادران دهک یک است و برای امسال دهک یک، دو و سه را نیز شامل می‌شود.

ولی‌پور اضافه کرد: همچنین ماهانه یک مبلغی به این افراد پرداخت می‌شود که این مبلغ سال گذشته ۴۰۰ هزار تومان بوده و امسال ۶۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین شارژ کارت غیرنقدی نیز برای مادران اجرا می‌شود که این طرح تحت عنوان طرح «یسنا» است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان بیان کرد: تا پایان سال گذشته ۳۱۲۶ مورد شناسایی و به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ارائه خدمات به افراد مذکور معرفی شدند تا از سید حمایتی تغذیه‌ای بهره‌مند شوند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • جزییات برگزاری جشنواره اقوام تشریح شد/ نمایش انسجام ملی در سینما
  • تقدیر رسمی از سازنده فیلم بدون حجاب
  • فیلمی که همه را شوکه کرد؛ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • فیلم سینمایی آپاراتچی ،روایتی از سینما برای سینما
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری