Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید مجید شرفی امروز ظهر به مناسبت عید سعید قربان در گفت و گو با خبرنگار برنا اظهار کرد: عیدقربان، عید بندگی، عبودیت و بازگشت انسان به مقام تقرب الهی است.

او با تبریک عید سعید قربان گفت: این عید بندگی، ایثار و از خودگذشتگی در راه هدف الهی و مقابله با شیطان است و امروز در مسیر حیات طیبه باید شیطان و هوای نفسانی را رجم و در برابر شیاطین زمان باید استقامت و از خودگذشتگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شادگان افزود: عید سعید قربان، یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است و عید تسلیم شدن در برابر حضرت حق پروردگار، عید مبارزه با نفس اماره و اطاعت از نیروی عقل و خرد است.

شرفی در پایان حضرت ابراهیم را الگوی بارز ایثار، استقامت و فداکاری در راه دین حق معرفی و بیان کرد: لحظه‌ به‌ لحظه مراسم حج، یادآور ایثار، استقامت و فداکاری حضرت ابراهیم و فرزندش است و مراسم قربانی کردن نیز یادآور سربلندی ایشان در برابر آزمون الهی است.

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: مرتضی صویلاتی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام جمعه عید قربان شادگان برنا خوزستان هوای نفس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۲۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وظیفه محوری سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است

سردار حسن حکمتیان راز فرمانده تیپ۴۸سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو باخبرنگار استانی ایسکانیوز در مورد تاسیس سپاه پاسداران و فعالیت های این نهاد افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نمادی ارزشمند است که ایستادگی در برابر ابرقدرت های شرق و غرب را سرلوحه کار خود قرار داده و با پیروی از سالار شهیدان امام حسین علیه السلام عزّت و افتخار را پیشه راه خود ساخته تا در سایه روحیه انقلابی و معنویت، نقش تعیین کننده‌ای در دفع حملات دشمنان اسلام و ایران، ایفا کند.

وی گفت: در سال ۱۳۵۸ و در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بنا به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) به جوانان غیور و انقلابی، عده‌ای از دلسوختگان راستین و پیروان صدیق ولایت فقیه گردهم آمدند و نهاد مقدّس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تشکیل دادند. حضرت امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی رسما تاسیس این نهاد مبارک را اعلام کردند.

حکمتیان خاطر نشان کرد: وظیفه پاسداری از دین و خلق خدا، رسالت بزرگی است. برای همین است که امام حسین (ع) آن بزرگ پاسدار الهی، برای دفاع از کیان اسلام، مرگ سرخ را به زندگی ننگین ترجیح داد. پاسدار، واژه‌ای است که در فرهنگ انقلاب اسلامی، حکایت از روحیه شجاعت، شهامت، فداکاری و از خودگذشتگی دارد. در این فرهنگ، پاسدار حقیقی می‌کوشد، تا سرحدتوان جلوه‌گر صفات والای حسینی باشد. پاسدار فریاد هیهات من الذّله آن حضرت را روبه روی خویش قرار می‌دهد و عملاً از هرگونه ذلّت و خواری در برابر دشمن می‌پرهیزد. امروز پاسداران انقلاب اسلامی با الگوگیری از آن مولای گرامی، می‌کوشند از دست آورده‌های انقلاب اسلامی ایران، پاسداری کنند.

ایشان افزود:

وظایف این نهاد انقلابی در اوّلین اطلاعیه شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شانزدهم اردیبهشت سال 1358 این گونه اعلام گردید:

کمک به اجرای امور انتظامی، امنیتی و کنترل تعقیب و دستگیری عناصر ضد انقلاب؛

مبارزه مسلحانه علیه جریان های مسلحانه ضد انقلاب؛

دفاع در برابر حملات و اشغال گری های عوامل یا قوای بیگانه در داخل کشور؛

همکاری و هماهنگی موثر با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران؛

کمک در اجرای دستورات انقلاب اسلامی و دادگستری دولت جمهوری اسلامی؛

حمایت از نهضت های رهایی بخش و حق طلبانه مستضعفین جهانی تحت نظارت مقام معظم رهبری؛

و کمک به پیشبرد طرح های عمرانی.

خبرنگار:آرزو پرندوار

انتهای خبر/

کد خبر: 1227964 برچسب‌ها سپاه پاسداران

دیگر خبرها

  • پرگل‌ترین بازی ایران برابر کویت رقم خورد/ صعود مقتدرانه به حذفی
  • برد تیم ملی ایران برابر کویت در نیمه اول/ افغانستان در آستانه حذف
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • وظیفه محوری سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است
  • سپاه پاسداران مظهر اقتدار جهان اسلام
  • فال انبیا فردا دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشأت گرفته از ایمان الهی است
  • دریادار سیاری: وحدت ارتش و سپاه عامل اقتدار نظام اسلامی است
  • وحدت ارتش و سپاه عامل اقتدار نظام اسلامی است
  • مردم مظلوم غزه مظهر مقاومت و ایستادگی هستند