Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-23@21:17:00 GMT

روشی عجیب برای درمان کوتاهی قد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۳۲۵۲

روشی عجیب برای درمان کوتاهی قد

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

افزایش قد با ماساژ

کوتاهی قد یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها در جوامع امروزی است که برای رفع این مشکل معمولا خانواده‌ها به روش‌های درمانی مختلفی روی می‌آورند. داشتن  قد بلند نه تنها یک مزیت محسوب می شود، بلکه در حوزه روانشناسی افراد بلند قد از اعتماد به نفس بالاتری برخوردارند و در حوزه علوم شناختی و یادگیری‌ ثابت شده که افراد بلند قد اطلاعات بیشتری را می‌توانند از محیط اطراف خود دریافت کنند، جالب است بدانید که ماساژ تاثیر چشمگیری بر رشد قد دارد؛ ماساژ کف پا به خصوص انگشت شست پا روشی ساده و جالب برای افزایش قد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار سبب افزایش هورمون رشد و در نتیجه افزایش قد می‌شود.

 

راهکاری برای درمان پف زیر چشم

پف چشم یا همان برآمدگی زیر چشم که به دلایل مختلفی ممکن است به وجود آید و چهره شما را زشت نشان دهد. نشاسته موجود در سیب زمینی خواص ضدالتهابی آن برای محو کردن گودی های سیاه زیر چشم مفید است. کافی است سیب زمینی را رنده کنید و آن را در پارچه تمیزی بریزید. این پارچه را چند دقیقه بر روی چشم هایتان قرار دهید. آن قدر این کار را تکرار کنید تا پف چشم ها فروکش کند.

معجونی برای خلاصی از خواب رفتن پاها

گزگز کردن پا یا خواب رفتن انگشتان پا بیشتر تحت تاثیر عوامل روانی، بروز فشار ذهنی و غیره  رخ می دهد و ممکن است شدید یا خفیف باشد. برخی اوقات نیز خواب رفتن پا به دلیل ثابت بودن بدن در یک وضعیت به مدت طولانی رخ می دهد؛ برای درمان بی‌حسی انگشت شست پا: ۵ گرم‏ گل نیلوفر، ۵ گرم‏ شاه‏تره،  ۵ گرم‏ تاجریزى، ۵ گرم‏ پوست هلیله زرد و۱۰ گرم‏ هلیله سیاه را بکوبید و پودر نرم آن را در ۲۵۰ گرم عسل بریزید؛ روزى سه قاشق مرباخورى، در این بیمارى را در آب یا شیر مصرف کنید.

راهکاری عجیب برای داشتن خوابی راحت خوابیدن در یک اتاق سرد برای کیفیت خواب شما بسیار مفید است؛ نگه داشتن دمای اتاق بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد، بدن را به تولید هورمون ملاتونین ترغیب می‌کند که علاوه بر تقویت خواب، یک هورمون قدرتمند ضد پیری محسوب می‌شود به علاوه اتاق سرد حساسیت به انسولین را افزایش داده و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد.

روشی جالب برای رفع خستگی

دارچین یکی از مفیدترین و کاربردی ترین ادویه‌هایی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ جالب  است بدانید عطر دارچین تأثیر شگفت انگیزی بر مغز انسان دارد. این رایحه فعالیت مغزی را افزایش می‌دهد و با ضعف حافظه و تنش‌های عصبی و غیره مقابله می‌کند، استفاده از این گیاه باعث می‌شود با سرعت و بازدهی بیشتری فکر کنید.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۳۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس یک مطالعه جدید که توسط گروهی از پژوهشگران آمریکایی و ژاپنی انجام شده است، احتمال مرگ و یا بستری مجدد در بیمارستان در بیمارانی که توسط یک پزشک زن تحت درمان قرار می‌گیرند، کمتر از بیمارانی است که توسط یک پزشک مرد درمان می‌شوند.

همچنین به گفته پژوهشگران، اگر بیمار هم زن باشد، این تفاوت حتی بیشتر می‌شود، به خصوص زمانی که شدت بیماری زیاد است.

در حالی که این مطالعه عمیقاً به دلایل نابرابری نمی‌پردازد، از تحقیقات قبلی که به نتایج مشابهی رسیده بودند، پشتیبانی می‌کند.

یوسوکه تسوگاوا دانشمند سیاست سلامت در دانشگاه کالیفرنیا لس‌آنجلس(UCLA) می‌گوید: آنچه که یافته‌های ما نشان می‌دهد این است که پزشکان زن و مرد به طور متفاوتی طبابت می‌کنند و این تفاوت‌ها تأثیر معناداری بر نتایج سلامتی بیماران دارد.

این تیم داده‌های پزشکی موجود در ایالات متحده را تجزیه و تحلیل کرد که شامل اطلاعات ۴۵۸ هزار و ۱۰۸ بیمار زن و ۳۱۸ هزار و ۸۱۹ بیمار مرد بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ بود که در بیمارستان بستری شده‌اند. همه بیماران بالای ۶۵ سال سن داشتند و کمتر از یک سوم بیماران زن و مرد توسط پزشکان زن ویزیت شده بودند.

سپس این اطلاعات با نرخ مرگ و میر ۳۰ روزه(از تاریخ پذیرش) و نرخ بستری مجدد ۳۰ روزه(از تاریخ ترخیص) مقایسه شد و در هر دو مورد، پزشکان زن به نتایج بهتری دست یافته بودند.

البته این تفاوت‌ها علت و معلول مستقیم را نشان نمی‌دهند و خیلی هم فاحش نبودند. مثلاً نرخ مرگ و میر تعدیل ‌شده ۸.۱۵ درصد برای بیماران زن درمان شده توسط پزشکان زن در مقابل ۸.۳۸ درصد برای بیماران زن درمان شده توسط پزشکان مرد است که یک مرگ به ازای هر ۴۱۷ بستری شدن در بیمارستان را نشان می‌دهد.

تسوگاوا می‌گوید: درک بهتر از این موضوع می‌تواند منجر به توسعه مداخلاتی شود که به طور مؤثر مراقبت از بیماران را بهبود می‌بخشد.

وی افزود: توجه به این نکته حائز اهمیت است که پزشکان زن مراقبت‌های باکیفیت‌تری ارائه می‌کنند و بنابراین نفع وجود تعداد بیشتری از پزشکان زن از دیدگاه اجتماعی به بیماران می‌رسد.

نویسندگان این مطالعه می‌گویند دلایل متعددی می‌تواند پشت این اختلافات آماری باشد که قبلاً در سناریوهای مختلف پزشکی مشاهده شده‌اند. به گفته آنها، ممکن است پزشکان زن بهتر با بیماران زن ارتباط برقرار می‌کنند یا اینکه پزشکان مرد بیشتر احتمال دارد که شدت شرایطی که بیماران زن تجربه می‌کنند را دست کم بگیرند.

تیم تحقیقاتی پیشنهاد می‌کند که ممکن است خجالت و ناراحتی کمتری بین پزشکان زن و بیماران زن وجود داشته باشد، به این معنی که صداقت بیشتری در مورد شرایط خاص و تشخیص و درمان وجود دارد.

پژوهشگران می‌خواهند کارهای بیشتری برای بهبود نتایج مطالعه تنوع جنسی در محیط‌های بیمارستانی انجام شود و مطمئن شوند که کیفیت مراقبت بدون توجه به زن یا مرد بودن بیماران یا پزشکان یکسان خواهد بود. به همین دلیل مطالعات بیشتری مورد نیاز است تا دریابیم که چرا این تفاوت‌ها وجود دارند.

تسوگاوا می‌گوید: تحقیقات بیشتر در مورد مکانیسم‌های زمینه‌ای که جنسیت پزشک را با پیامدهای روی داده برای بیمار مرتبط می‌کند و اینکه چرا مزایای دریافت درمان از پزشکان زن برای بیماران زن بیشتر است، پتانسیل بهبود نتایج بیماران را در کل دارد.

این پژوهش در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • خواب عجیب دختر فلسطینی | ببینید
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • وظیفه خیران یا کوتاهی مسئولان؟
  • کم‌خوابی از عوامل کبد چرب غیرالکلی است
  • این حیوان عجیب برای زنده ماندن باید در خواب هم غذا بخورد! (+عکس)
  • بخش کوتاهی از کارنامه مجید قناد + فیلم