Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دوشنبه شب ستاد خبری حج، «علی رضا رشیدیان» دوشنبه شب در گفت وگو با خبرنگاران در حاشیه مراسم بزرگداشت «شهدای منا و مسجدالحرام» در چادر بعثه مقام معظم رهبری در منا، با رد ادعای مطرح شده از سوی برادر شهید غضنفر رکن آبادی اظهار داشت: این ادعا، دروغ محض است. تفاهم نامه های سازمان حج و زیارت امضاشده و کاملا روشن و شفاف است و هیچ نکته پنهانی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: نخستین بند همه تفاهم نامه های ما، حفظ عزت، کرامت، آرامش و امنیت زائران ایرانی است و همواره آن را طلب کرده ایم. کسی که برای زائران عزت و کرامت را دنبال می کند، آیا از حقوق شهدای خود می گذرد و با آن معامله می کند؟!
رشیدیان گفت: «من فکر می کنم کسی که این حرف را زده، حتما بی اطلاع بوده یا هنگام صحبت کردن دچار خلجان شده و متوجه نبوده است چه می گوید و گرنه می داند هیچیک از مسئولین جمهوری اسلامی از خون شهیدانشان نخواهند گذشت.»

«مرتضی رکن‌آبادی» برادر غضنفر رکن‌آبادی (دیپلمات ایرانی و از جان‌باختگان فاجعه منا) در یک برنامه تلویزیونی مدعی شده است که اسناد و منابع موثقی دارد که نشان می‌دهد ایران برای باز شدن راه حج، توافق‌نامه‌ای را امضا کرده که در آن پذیرفته مقصر فاجعه منا ایرانی‌ها بوده‌اند.

در فاجعه دلخراش دوم مهرماه ۱۳۹۴ در آیین رمی جمرات در روز عید قربان در خیابان ۲۰۴ در منطقه منا شهر مقدس مکه بیش از هفت هزار زن و مرد و کودک بی گناه از مسلمانان سراسر جهان جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۴۶۵ شهید و تعدادی مصدوم و مفقود آن متعلق به حجاج ایرانی بود.

براساس آمار موجود در این فاجعه دلخراش ایران با ۴۶۵ شهید بیشترین جانباخته را داشته و کشورهای مالی با ۳۱۲، نیجریه با ۲۷۴، مصر با ۱۹۰، بنگلادش با ۱۳۷ و اندونزی ۱۲۹ جانباخته پس از ایران بیشترین تلفات را داشته‌اند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۴۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادر شهیدان حسین و مهدی با خدا قمصری درگذشت

مادر شهیدان "حسین و مهدی با خدا قمصری" پس از تحمل سال‌ها رنج دوری به فرزندان شهیدش پیوست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، مادر شهیدان والامقام «حسین و مهدی با خدا قمصری» پس از تحمل سال‌ها رنج دوری از فرزندان شهیدش و پس از تحمل یک دوره بیماری به دیدار فرزندان شهیدش شتافت.

مراسم تشییع و خاکسپاری مادر شهیدان حسین و مهدی با خدا قمصری امروز جمعه دهم فروردین 1403 ساعت 16 از دارالسلام شهرداری قمصر به سمت گلزار شهدای  محله سر رود شهر قمصر برگزار و مراسم ترحیم نیز امشب از ساعت 20 الی 22 در مسجد فاطمیه قمصر برگزار خواهد شد.

شهید «حسین باخدا قمصری» یکم فروردین 1343 در شهر قمصر از توابع شهرستان کاشان به دنیا آمد و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و بیست و سوم اسفند 1363 در عملیات بدر در جزیره مجنون به شهادت رسید و پیکرش مدتها در منطقه ماند تا اینکه پس از تفحص و تشییع چهاردهم آبان 1373 در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

همسر شهید غریب صادقی درگذشت

پاسدار شهید «مهدی باخدا قمصری» یکم اردیبهشت 1344 در قمصر چشم به جهان گشود و دهم اسفند 1362 در عملیات خیبر در طلائیه به شهادت رسید و پیکر وی نیز مدت‌ها در منطقه ماند و سرانجام پس از تفحص و تشییع هجدهم اردیبهشت 1377 در جوار مزار برادر در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/801

دیگر خبرها

  •  روزه اولی‌های اسفادی مهمان سفره مادر شهیدان اسماعیلی
  • دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با رئیس مرکز اسلامی تایلند
  • مسئولان موانع را از سر راه تولید بردارند
  • امروز جمهوری اسلامی برترین تقدیر قبل از ظهور است
  • بصیرت مردم و عملکرد مسئولان موجب بقای جمهوری اسلامی است
  • قم برای رونق اقتصادی در صنعت گردشگری و زیارت می‌تواند موفق باشد
  • مادر شهیدان حسین و مهدی با خدا قمصری درگذشت
  • خون شهدای مدافع حرم رژیم صهیونیستی را به نقطه پایانی می‌رساند
  • ابهام در واگذاری پرسپولیس؛ سازمان بورس به بانک ملت نامه زد + عکس
  • تشییع پدر شهیدان جوکار در کازرون