Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@08:29:18 GMT

کویت به فریز نفتی اوپک تاکید کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۴۱۸۶

کویت به فریز نفتی اوپک تاکید کرد

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، الفاضل درصد پایبندی کشورش به توافق اوپک برای کاهش تولید نفت را در میان اعضای این سازمان، ۱۶۰ درصد در ماه ژوئیه (تیر/ مرداد) اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه «با وجود کاهش اخیر در قیمت نفت، پیش بینی می شود که در ماه های آینده قیمت بهبود یابد»، ادامه داد: بزرگ نمایی در ارزیابی نگرانی ها نسبت به اقتصاد جهان بر ثبات بازار نفت تأثیر منفی می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نفت کویت با اشاره به اینکه بزرگ نمایی در نگرانی راجع به رکود اقتصاد در جهان منجر به روند نزولی قیمت ها خواهد شد، ادامه داد: در نیمه دوم سال جاری میلادی عرضه برای نفت افزایش یافت و در نتیجه بصورت تدریجی از مازاد انبارهای نفتی کاسته خواه شد.

وی با بیان اینکه "عوامل دیگری نیز وجود دارد که موجب افزایش تقاضا در نیمه دوم سال جاری می شود"، افزود: از مهمترین این عوامل می توان به پایان فصل نگهداری و تعمیر دوره ای پالایشگاه های جهان و شروع به کار بسیاری از پالایشگاه های جدید در آسیا و خاورمیانه اشاره کرد.

به گفته وزیر نفت کویت، کمبود جهانی عرضه نفت از سوی بسیاری از اعضای کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) وجود دارد و نگرانی ها نسبت به کاهش رشد اقتصاد جهان سایه خود را بر بازار بورس جهان و در نتیجه بازار نفت انداخته است.

عربستان سعودی نیز روز شنبه در پی سقوط ۵.۵ درصدی قیمت نفت، با سایر تولیدکنندگان نفت درباره واکنش‌های احتمالی برای متوقف کردن این روند رایزنی کرد.

از سوی دیگر سعودی بدنبال آن است که صادرات نفت خود در ماه سپتامبر( شهریور/ مهرماه) را به کمتر از هفت میلیون بشکه در روز برساند که این میزان بیانگر کاهش ۷۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به سطح فعلی است.

یکصد و هفتاد و ششمین نشست اوپک بعدازظهر یکم ژوئیه؛ ۱۰ تیرماه در وین آغاز به کار کرد.

اعضای اوپک و تولید کنندگان غیر عضو در یکصد و هفتاد و ششمین نشست خود که ۱۱ تیرماه در وین پایان یافت، توافق کردند برای تثبیت قیمت‌ها و بر اساس توافق قبلی، روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه از تولید خود را کاهش دهند.

اوپک و متحدانش که در رأس آنها روسیه قرار دارد، همچنین موافقت کردند که برای تقویت قیمت‌ها، فریز نفتی به مدت ۹ ماه دیگر و تا پایان سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ تمدید شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اوپک جهان رشد کویت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۴۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نواقص جایگاه‌های سوخت شهرستان سبزوار


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار گفت: اقدامات این منطقه در پشتیبانی و تعمیر تجهیزات سامانه هوشمند سوخت، میزان نواقص قطعات ۵۷ جایگاه سوخت فعال در غرب خراسان رضوی را به زیر یک درصد رسانده است.
حمید مظفری نژاد گفت: کارگاه تعمیر تجهیزات سامانه هوشمند این منطقه به عنوان یکی از ۱۰ کارگاه موجود در ۳۷ منطقه نفتی کشور، از سال ۱۴۰۰ به همت واحد سامانه هوشمند سوخت و مهندسی راه اندازی شده است.

وی با اشاره به رفع نقص از هزار و ۸۰۰ دستگاه کارتخوان نازل و پین پد منطقه سبزوار در سال گذشته افزود: در این چهارچوب هزار و ۵۰۰ دستگاه کارتخوان نازل و ۳۰۰ پین پد با همت متخصصان سامانه در این کارگاه رفع نقص شده و در مدار توزیع سوخت قرار گرفته است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار در قالب سه ناحیه سبزوار، بردسکن و جغتای، تامین و توزیع سوخت در شهرستان‌های سبزوار، بردسکن، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد را بر عهده دارد.

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۳ ارديبهشت
  • قیمت دینار عراق امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قدرتمندترین کامیون نفتی جهان (+ عکس)
  • با ارزش ترین خودروساز جهان بازار را غافلگیر کرد
  • ◄ پارلمان اروپا اتوبوس و کامیون دیزلی را حذف کرد
  • کاهش نواقص جایگاه‌های سوخت شهرستان سبزوار
  • قیمت دینار عراق امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳