Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

رحیم رحیمی میلاشی با بیان اینکه علت درگیری پایگاه هوایی ارتش در محمودآباد به یک اختلاف ملکی بین اهالی منطقه بیشه کلا و پایگاه هوایی ارتش بر می‌گردد، افزود: روز گذشته ماموران انتظامی در معیت نماینده دادگاه جهت جانمایی و چگونگی اجرای حکم قاضی دادگاه عمومی و انقلاب محمود آباد درباره آزادسازی بخشی از زمین‌های پایگاه هوایی ارتش در روستای بیشه کلا بخش سرخرود که به نفع یکی از اهالی روستا صادر شده بود، ضمن ابلاغ موضوع به فرمانده پایگاه، در محل حاضر می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از سازمان قضایی نیروهای مسلح، وی افزود: به دنبال ممانعت از انجام جانمایی، صاحب ملک در اقدامی خودسرانه و تحریک آمیز به همراه کارگران خود در محل حاضر و مبادرت به سنگ پرانی به سمت عوامل پایگاه می‌نمایند که مأموران نیز اقدام به تیراندازی هوایی نموده و با توجه به ادامه تعرض مبادرت به تیراندازی می کنند.

رحیمی تصریح کرد: متاسفانه بر اثر این تیراندازی، دو نفر کشته و چهار نفر مجروح می شوند و به دنبال وقوع این حادثه، تیمی از سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران به سرپرستی این‌جانب در محل حضور یافته و معاینه و تحقیقات محلی را آغاز می کنند.

وی اضافه کرد: پس از بررسی‌های مقدماتی، چند تن از کارکنان پایگاه دستگیر و به سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران منتقل و قاضی کشیک پس از انجام تحقیقات اولیه جهت بررسی بیشتر، متهمان را با قرار مناسب بازداشت کرده است که به محض حصول نتیجه، اخبار تکمیلی متعاقبا به اطلاع خواهد رسید.

این مقام قضایی در پایان خطاب به کسانی که در فضای مجازی مطالب کذبی در حاشیه این حادثه منتشر می کنند، گفت: با عاملان انتشار چنین اخباری که به دنبال ایجاد جو بد بینی نسبت به کل نیروهای مسلح هستند، برخورد قانونی خواهد شد.

همچنین دادستان نظامی استان با حضور در بیمارستان و دلجویی از آسیب دیدگان با اولیای دم مقتولان به گفت‌وگو پرداخت و خواستار آرامش آنها شد و قول برخورد قاطع و قانونی با عوامل این حادثه را داد.

معاون استاندار: مشکل خاص امنیتی در محمودآباد وجود ندارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: با ورود بموقع مسئولان امنیتی و انتظامی و برخورد قاطع با متهمان حادثه تیراندازی در محمودآباد، در شرایط فعلی مشکل خاص امنیتی در شهرستان وجود ندارد.

حسین حسن نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا افزود: اگرچه در ابتدای بروز حادثه نیز با هوشیاری مردم منطقه و تصمیم بموقع شورای تامین مشکل خاص امنیتی وجود نداشت، ولی آرامش در شهر محمودآباد برقرار است.

وی گفت: طبق آخرین گزارش تعداد جان باختگان این حادثه تیراندازی ۲ نفر و مجروحان نیز چهار نفر هستند و هیچ تغییری در آمار کشته شدگان و مجروحان این حادثه ایجاد نشده است. شب گذشته با ورود بموقع دستگاههای انتظامی، امنیتی و قضایی هشت نفر از متهمان دستگیر شدند که پرونده آنها نیز برای بررسی قانونی در اختیار دستگاه قضایی ( سازمان قضایی نیروهای مسلح ) قرار داده شد. معاون استاندار مازندران برخورد قانونی با عاملان این حادثه را از مصوبات شورای تامین و مسئولان ارشد اجرایی استان اعلام کرده است.

توضیحات نیروی هوایی ارتش درباره درگیری‌ در محمودآباد مازندران

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار درگذشتگان حادثه در بیشه کلا به تشریح ابعاد و جزئیات بیشتری پرداخت و تاکید کرد: نیروی هوایی ضمن تسلیت مجدد به خانواده‌های داغدار این درگیری، این موضوع را از مبادی قانونی ذی‌صلاح پیگیری و اعلام می‌دارد همانگونه که در دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس با از خودگذشتگی و ایثار کارکنان ولایی این نیرو و پس از آن در مقاطع حساس و ناگوار مانند سوانح طبیعی سیل در استان‌های مازندران، گلستان، لرستان و خوزستان و زلزله کرمانشاه با سرلوحه قرار دادن شعار «ارتش فدای ملت» همواره یار و یاور مردم بوده است، همچنان موجب اطمینان قلب مردم خونگرم خطه دلاورخیز مازندران خواهد بود لیکن ضمن بررسی دقیق علل و عوامل حادثه، محرکان و مقصران این حادثه را از طریق مراجع قانونی مورد پیگرد قرار می‌دهد.»

در حادثه تیراندازی که عصر روز گذشته در پی اجرای حکم خلع ید بخشی از اراضی در اختیار پایگاه هوایی ارتش در بخش بیشه کلا بخش سرخرود شهرستان محمودآباد در مازندران رخ داد، ۲ نفر کشته و ۴ نفر نیز زخمی شدند.

پس از وقوع این حادثه با دستور استاندار مازندران نشست فوق العاده شورای تامین استان به ریاست نماینده عالی دولت در این خطه شمال کشور تشکیل شد و همدردی با خانواده جان باختگان و مجروحان این حادثه و برخورد شدید قانونی با عاملان وقوع این حادثه از مصوبات شورای تامین بود که شب گذشته با دستگیری متهمان وارد فاز عملیاتی شد. استاندار مازندران همچنین برای تسریع در اجرای تصمیم شورای تامین، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری را به همراه یکی از مدیران کل به محل حادثه اعزام کرد.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۴۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سرزده یک تمساح از پایگاه هوایی آمریکا + فیلم

یک تمساح  در کنار چرخ یکی از هواپیما‌ها در پایگاه هوایی مک دیل آمریکا دیده شد و با افراد متخصص حفاظت از حیات وحش منطقه تماس گرفته شد و جانور نهایتا به حیات‌وحش بازگردانده و نزدیک یکی از رود‌های محلی رها شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از یک هزار پناهجوی غیر قانونی در ترکیه
  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • تجلیل از بازماندگان ناو جوشن در بوشهر+ عکس
  • بازدید سرزده یک تمساح از پایگاه هوایی آمریکا + فیلم
  • بیش از ۷۲ هزار معاینه بالینی پزشکی قانونی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • (ویدیو) مقایسه قبل و بعد محل پرتابه اسرائیل به پایگاه هوایی اصفهان
  • بی‌بی‌سی: عبور موشک‌های ایران از پدافند هواییِ چند لایه اسرائیل
  • بی‌بی‌سی: موشک‌های ایران از پدافند هواییِ چند لایه اسرائیل عبور کردند
  • بازداشت یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • کنترل دسترسی کارکنان به شبکه و اهمیت آن برای سازمان‌ها