Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@23:44:38 GMT

یک شرکت مدعی ساخت داروی درمان سرطان شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۴۲۰۵

یک شرکت مدعی ساخت داروی درمان سرطان شد

شرکت آمریکایی «مورفوجنسیس» (Morphogenesis) اعلام کرد، دارویی (آمپول) توسعه داده که سلول‌های سرطانی بدن را شناسایی می‌کند و به سیستم ایمنی بدن اجازه می‌دهد آن‌ها را از بین ببرند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، شرکت مورفوجنسیس که در حوزه توسعه و تحقیقات ژن‌درمانی و سلول‌درمانی فعالیت می‌کند، مدعی است دارویی برای سرطان ساخته که در حال حاضر آزمایش‌های حیوانی را سپری کرده و در مرحله آزمایش‌های انسانی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آمپول مذکور ایمیون اِف‌ایکس (ImmuneFx) نام دارد و عملکرد آن به گونه‌ای است که پس از تزریق، سلول‌های سرطانی را شناسایی کرده و در اختیار سیستم ایمنی بدن قرار می‌دهد.

البته لازم به ذکر است این واکسن اکنون در دسترس نیست و در آینده‌ای نزدیک و بعد از انجام آزمایش‌ها وارد بازار خواهد شد.

تاکنون افراد مبتلا به سرطان مجبور به انجام شیمی‌درمانی و پرتودرمانی بودند، اما در صورتی که آزمایش‌های آتی، موثر بودن این دارو را تأیید کند، این امر می‌تواند انقلابی در روند درمان سرطان به وجود آورد.

آمپول مذکور با استفاده از ژن‌درمانی و سلول‌درمانی، سلول‌های سرطانی را وادار می‌کند تا یک آنتی‌ژن خاص باکتریایی را روی سطح خود نشان دهند که سیستم ایمنی بدن به این ترتیب به راحتی این سلول‌ها را شناسایی کرده و از بین می‌برد.

این شرکت تابستان امسال آزمایش کلینیکی این نوع از ژن‌درمانی را برای درمان تومور‌های سرطانی آغاز می‌کند. آزمایش این دارو روی شش بیمار که مبتلا به سرطان تهاجمی پوست هستند، انجام می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سلول های سرطانی سیستم ایمنی داروی سرطان درمان سرطان عید قربان دعای عرفه درگیری محمودآباد صحرای عرفات معامله قرن منصور هادی حجت الله علم الهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۴۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود

چهارمین جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز و سلول درمانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، چهارمین جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز و سلول درمانی به همت پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در بیمارستان شریعتی برگزار می‌شود.

پیوند سلول‌های بنیادی خونساز، فناوری‌ها و محصولات نوین درمانی، سلول درمانی، ژن درمان و ویروس درمانی، پزشکی بازساختی، اخلاق در پیوند و سلول درمانی و معرفی ظرفیت‌ها و ظرفیت سازی از جمله محور‌های این جشنواره است.

علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت به دبیر خانه این حشنواره ارسال کنند.

 

دیگر خبرها

  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • سلول درمانی یک روش نوین برای درمان دیابت