Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه داندی اسکاتلند دریافتند بیش از یک سوم بیمارانی که بیماری سل شان با آنتی بیوتیک با موفقیت درمان شده است مبتلا به آسیب دائمی ریوی می شوند و در بدترین حالت حفره ریوی ایجاد شده و فرد مبتلا به برونشیت می شود.

«جیمز چالمرز»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این مطالعه بر مشکل آسیب ریوی بعد از بیماری سل توجه فوری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماری سل یک مشکل قابل درمان با آنتی بیوتیک هاست و گام های بزرگی باید برای حذف این بیماری برداشته شود.»

در این مطالعه 2195 بیمار مبتلا به برونشیت در هند مورد بررسی قرار گرفتند.

بازماندگان بیماری سل و بیماران دارای سابقه عفونت های شدید نظیر ذات الریه دوره کودکی از اکثریت بیماران دچار آسیب ریوی محسوب می شوند. محققان دریافتند این عفونت ها موجب سرفه های روزمره، عفونت های سینه در اینده و کیفیت بد زندگی می شوند.

بیمارانی که بعد از بیماری سل دچار آسیب ریوی می شوند حدود 40 درصد از ظرفیت و توانایی ریه شان را از دست می دهند و بسیاری از بیماران دچار تنگی نفس دائمی می شوند.

کد خبر 4690929

منبع: مهر

کلیدواژه: بیماری سل بیماران ریوی سرفه مزمن وزارت بهداشت حج 98 سازمان نظام پزشکی سازمان غذا و دارو شیر مادر اپتومتری زوال عقل آلزایمر سعید نمکی سلامت روان جامعه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تعرفه های پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۴۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هموفیلی ها دارو ندارند؛ خطر معلولیت با درمانی غیر علمی‌

سعید برپروشان درباره اصلی‌ترین مشکل مبتلایان به هموفیلی گفت: اصلی‌ترین مشکل بیماران هموفیلی در حوزه تامین دارو و داشتن درمانی غیرعلمی است چرا که اگر دارو به شیوه غیرعلمی توسط بیماران دریافت شود هدر رفت بودجه دولت و بیت‌المال را به همراه دارد و همچنین موجب معلولیت مبتلایان به این بیماری می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر با نبود داروهای هیومیت و فیبرینوژن مواجه هستیم، ادامه داد: داروی فاکتور ۹ نیز تا ۲ هفته دیگر وارد کشور نمی‌شود و تا وارد سیستم گمرکی شود نیز ۲ هفته طول می‌کشد و مشخص نیست اگر بیماری در این زمان دچار خون‌ریزی شود چگونه باید بهبود پیدا کند؟!

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران این کمبود دارو برای بیماران هموفیلی را ناشی از نبود مدیریت صحیح دانست و افزود: کمبود دارو تنها به تحریم‌ها باز نمی‌گردد و به نداشتن مدیریت و نبود احساس مسئولیت نیز مربوط می‌شود، اگر همه مسئولان در این مورد احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند شاید بیماران هموفیلی کمتر دچار آسیب شوند.

وی توضیح داد: در حال حاضر تنها گزینه ۳ نفر از بیمار هموفیلی برای ادامه زندگی انجام عمل جراحی است و این در حالی است داروی فیبرینوژن را در اختیار نداریم و از بین بیماران مادری را داریم که ۲۵ سال در انتظار داشتن فرزند بوده و هم اکنون که باردار است داروی فیبرینوژن را در اختیار نداریم.

منبع: خبرگزاری میزان

دیگر خبرها

  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • ترکش های آلوده بمب در بدن مجروحان حادثه تروریستی کرمان
  • هموفیلی ها دارو ندارند؛ خطر معلولیت با درمانی غیر علمی‌
  • عفونت زخم‌های مجروحان حادثه تروریستی کرمان باساچمه های آلوده
  • آب شرب شهر کنارک پایدار شد
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟