Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@02:33:12 GMT

هشتمین محفل قرآنی طنین نور به روایت دوربین

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۴۷۹۳

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ در این محفل نورانی که با حضور محمد حسن‌دخت مشهدی، اسماعیل عابدیان، سیدحسین موسوی ازغندی و مهرداد نظامی برگزار شد، محمدرضا گرمه، کارشناس تغزیه و طب اسلامی به ارائه توضیحاتی در خصوص فواید برخی گیاهان دارویی و نحوه مصرف و طریقه درمان بوسیله آن‌ها را توضیح داد.
در این مراسم پرفیض و فضیلت قرآنی در بخش اول قاریان نوجوان؛ سیدمحمد و سیدمهدی محمدی، کامیار غلامی، مهدی عابدی و مهدی فاطمی به تلاوت قرآن پرداختند و در بخش دوم قاریان ممتاز؛ جواد غلامی و سیدطاها حسینی از بوشهر یک به یک در جایگاه تلاوت حاضر شدند و مصطفی خاکساری، قاری و حافظ کل قرآن به ارائه محفوظات خود پرداخت و آیاتی از سوره مبارکه جمعه را تلاوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همجنین حمید صفدری، قاری ممتاز راهیافته به چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیز آیات مربوط به حج در سوره مبارکه بقره را قرائت کرد و در پایان نیز سعید بیژنی اول، قاری و مؤذن آستان مقدس رضوی و مدرس تخصصی قرآن به تلاوت آیات پایانی از سوره مبارکه مائده پرداخت و همه حاضران در مجلس را به وجد آورد.
اما در خلال تلاوت پایانی و با اضافه شدن سلیمان جعفری، قاری بین‌المللی به مجلس و در حالی که نیم ساعت از وقت قانونی مراسم نیز به پایان رسیده بود، با اصرار قرآنیان و درخواست اساتید حاضر در مجلس این قاری منشاوی‌خوان در جایگاه تلاوت حاضر شد و سوره مبارکه فجر را تلاوت کرد که با تشویق فراوان حاضران در مجلس روبه رو‌شد. یادآور می‌شود، تمامی این تلاوت‌ها در کانال قرآنی جلسه قرآن اهل بیت(ع) به نشانی t.me/ahlolbayt88 برای استفاده قرآن دوستان موجود است.
محافل قرآنی طنین نور با مشارکت مؤسسه تخصصی صراط به مدیریت هاشم زاهدمقدم، مربی و مدرس قرآن و جلسه قرآن جوادالائمه(ع) به مدیریت امید رمضانی، قاری و مدرس قرآن و جلسه قرآن اهل بیت(ع) برگزار می‌شود که هفته آینده یکشنبه، 27 مردادماه به‌مناسبت دهه ولایت و عید غدیر خم، نهمین محفل قرآنی طنین نور به یاد شهید حاج محسن حاجی حسنی کارگر و با حضور اساتید، قاریان و حافظان بین‌المللی و کشوری در مشهد، ساجدی 5، فجر 9 از ساعت 20:30 برگزار می‌شود.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: محفل قرآنی طنین نور مشهد قاریان حافظان ابراهیم الهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۴۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ولایی بر حق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با صدور پیامی از مشارکت مردم استان البرز در برنامه‌های ماه مبارک رمضان قدردانی کرد. در متن این پیام آمده است:

طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، ماه مبارک رمضان امسال رنگ و بوی قرآنی ویژه‌ای داشت. حضور بسیاری از مردم در محافل جزءخوانی قرآن، افطاری عمومی و پویش زندگی با آیه‌ها مایه خرسندی بود. چاپ و توزیع کتاب قرآنی «مسطورا» در بسیاری از مساجد، هیئات مذهبی، امامزادگان و فضای مجازی با همکاری نهادها و ارگان‌های مختلف انجام شد و فضای عمومی و مجازی امسال بیش از پیش رنگ و بوی انس با قرآن داشت.

برنامه مفخّم محفل در تلویزیون به صورت کاملاً متفاوت و ویژه توانست مخاطب بسیار بالایی جذب کند. جشن بزرگ محفل امام حسنی‌ها در ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) به صورت ویژه پدیده آن ایام بود و همه این‌ها نویدبخش یک جنبش قرآنی در سطح جامعه و نشان‌دهنده یک حرکت گرانسنگ و متفاوت در کشور و به صورت خاص در استان البرز بود.

این استان در این حرکت نورانی سهم بسزایی داشته و ارائه اینگونه گزارشات به هم استانی‌های عزیز می‌تواند بسیار مسرت‌بخش باشد چراکه بسیاری از فعالان و مجموعه‌داران مؤسسات قرآنی به صورت هماهنگ طرح‌ها را مطالعه و اجرا کردند، به طوری که در یک آمار قابل توجه شاید کمتر پویش و رویدادی در استان با این استقبال روبرو شده است.

۸۵ هزار و ۶۰۰ پیامک از استان البرز برای پاسخ به سوالات طرح زندگی با آیه‌ها ارسال شده که این تعداد نشان از این است که حجم قابل توجهی از مردم علاقه مند به انس با قرآن هستند. ما مدعی هستیم کمتر پویشی در کشور بوده که به این اعداد و ارقام دست یافته چراکه فقط در محفل قرآنی امام حسنی‌های استادیوم آزادی، ۲۵ هزار نفر از استان البرز شرکت کردند آن هم در ایام تعطیل و شرایط خاص.

جا دارد به نوبه خودم از همه عزیزانی که در برپایی محافل، جلسات قرآنی، جلسات تفسیر، طرح وزین و کم نظیر زندگی با آیه‌ها، برنامه محفل، برنامه قرآنی امام حسنی‌ها و … همکاری کردند تشکر کنم و امیدوارم مرضی درگاه خداوند متعال قرار گیرد. ان شا الله در آینده نزدیک از دست اندرکاران و برگزارکنندگان این برنامه‌ها تقدیر به عمل خواهد آمد.

کد خبر 6081381

دیگر خبرها

  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • (ویدئو) تلاوت قاری نوجوان قرآن در تمرین پرسپولیس
  • ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی
  • سوژه‌های «محفل» که به سلبریتی قرآنی تبدیل شدند | ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان چه بود؟
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی چه بود؟
  • دعوت ۲۰ کشور دنیا از نابغه قرآنی برنامه محفل
  • سوژه‌های «محفل» که به سلبریتی قرآنی تبدیل شدند/ ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان چه بود؟
  • برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت تجلیل شدند
  • محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز برگزار می شود