Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه بیرجند در ۳۹ رشته دانشگاهی براساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرد و این در حالی است که هیچ یک از رشته‌های علوم انسانی در این لیست ذکر نشده است.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه بیرجند بیش از ۱۵۰ رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری دارد که با کادر آموزشی و پژوهشی مجرب و امکانات مدرن به دانشجویان خدمت رسانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بورسیه برای رتبه های برتر کنکور این دانشگاه با اعطای بورسیه تحصیلی به رتبه‌های برتر کنکور، پرداخت کمک هزینه خوابگاه و تغذیه به دانشجویان برتر، راه را برای استعداد‌های درخشان کنکور سراسری هموار کرده است. همچنین دارای مراکز بهداشت، درمان و مشاوره با کادر توانمند، کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی به روز و استخر، زمین و باشگاه‌های ورزشی بوده و امکانات متعددی را برای دانشجویان خود فراهم دیده است.

دانشگاه بیرجند مجهز به مراکز رشد، نوآوری و شتابدهی جهت کارآموزی دانشجویان و ارتباطات وسیع بین المللی است و از زوایای مختلف محل مناسبی برای تحصیل محسوب می‌شود.

علوم مهندسی، ادبیات و علوم انسانی، هنر، علوم تربیتی و روانشناسی، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، علوم ریاضی و آمار، برق و کامپیوتر، علوم ورزشی، کشاورزی در سرایان و فنی مهندسی در فردوس، از دانشکده‌های این دانشگاه است.   دانش آموزی که می‌خواهد از طریق این دانشگاه، تحصیلات عالیه خود را آغاز کند باید به این نکته دقت داشته باشد که در دانشگاه بیرجند، رشته‌های فیزیک، شیمی و ریاضی از قدمت بیشتری نسبت به سایر رشته‌های دانشگاهی برخوردار هستند؛ رشته‌هایی که از بدو تأسیس این دانشگاه، در آن فعال بوده و دانشجویان متعددی را پرورش داده است.   پردیس‌ها و آموزشکده‌های اقماری دانشگاه بیرجند از دیگر نکات مورد تمایز دانشگاه بیرجند با سایر دانشگاه‌های کشور فعالیت دانشکده‌های آن در چهار پردیس دانشگاهی فعال است. در پردیس شوکت آباد دانشکده‌های مهندسی برق و کامپیوتر، مهندسی، ادبیات و علوم انسانی، علوم ریاضی و آمار و علوم ورزشی استقرار دارند.

پردیس شهدا هم شامل دانشکده‌های هنر و علوم تربیتی و روانشناسی است و در پردیس امیرآباد هم دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی و محیط زیست استقرار دارند. همه این پردیس‌ها در بیرجند هستند، اما این دانشگاه چهار دانشکده اقمای در فردوس، رایان، سربیشه و نهبندان دارد که هر کدام رشته‌هایی خاص را ارائه می‌دهند. فعالیت این دانشکده‌های اقماری برای دانشجویان بومی این دانشگاه فرصت مغتنمی است تا بدون نگرانی از زندگی در شهر دیگر و در کنار خانواده دوره تحصیل خود را سپری کنند.

دواطلبانی که علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های فنی هستند در فردوس، علاقه‌مندان به کشاورزی در سرایان و سربیشه و کسانی که تمایل به تحصیل در رشته‌های مرتبط با معدن دارند، می‌توانند در آموزشکده معدن نهبندان تحصیل کنند. ۳۵۰ عضو هیات علمی تمام وقت در خدمت تحصیل دانشجویان در دانشگاه بیرجند بیش از ۳۵۰ عضو هیات علمی تمام وقت مشغول تدریس به بیش از هزار و ۲۰۰ دانشجو هستند. انواع تفاهم نامه‌ها و توافق نامه‌های بین المللی نیز که این دانشگاه با دانشگاه‌های معتبر دنیا منعقد شده، با تکیه بر همین ظرفیت علمی دانشگاه است.

دانشگاه بیرجند، در همایش‌های علمی و معتبر ملی وبین المللی بیش از ۲۰ هزار مقاله ارائه داده و چاپ و انتشار بیش از ۵۰۰۰ مقاله علمی پژوهشی را درکارنامه خود جای داده است. اعضای هیات علمی دانشگاه بیرجند تاکنون بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب تألیفی دارند.

۷۰۰ طرح تحقیقاتی درون دانشگاهی و برون دانشگاهی در این دانشگاه صورت گرفته و بیش از ۳۰ اختراع و کشف جدید به همت دانشجویان و پژوهشگران این دانشگاه به ثبت رسیده است.   کارآفرینی حین تحصیل اما آنچه این دانشگاه را با دانشگاه‌های دیگر منطقه خود متمایز می‌کند، تلاش مسئولان دانشگاه برای تربیت دانشجوی کارآفرین است.

ورود مدیران دانشگاه بیرجند به عرصه کارآفرینی در حوزه‌های دانش‌های نوین مانند رباتیک در گام‌های اولیه است و برای رسیدن به آرزو‌های بزرگ تر، هنوز ظرفیت‌های این دانشگاه به خوبی نمایش داده نشده است. اما وقتی نام نقشه برداری به میان می‌آید، تجربیات این دانشگاه بیشتر نمایان می‌شود. این موضوع را می‌توان در عقد قرارداد این دانشگاه با وزارت نیرو برای تهیه نقشه ایزوکرونیک کشور، مشاهده کرد.   بیشتر بخوانید:
اطلس و نقشه ایزوکرونیک کشور در دانشگاه بیرجند تهیه می‌شود
دانشگاه بیرجند به مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری پیوست توافق‌نامه پذیرش دانشجو بین دانشگاه بیرجند و پلی‌تکنیک ایتالیا به امضا رسید
کارگاه‌های این دانشگاه برای افزایش مهارت دانشجویان با هدف ایجاد زمینه‌های اشتغال نیز سرآمد است. کارگاه‌های متعدد در حوزه جواهرسازی و گوهرتراشی، اتومکانیک، پرورش قارچ، سنجش از دور، مرمت فرش و ماشین ابزار در این دانشگاه برگزار می‌شود و از طرف دیگر کارگاه‌هایی نیز با هدف آشنایی دانشجویان با مشاغل مختلف به صورت روتین در حال برگزاری است.

رصدخانه دکتر مجتهدی، مرکز محاسبات سنگین، مرکز ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان، مرغداری و گاوداری تحقیقاتی، ایستگاه پرورش شتر و شترمرغ، مرکز نوآوری و شتابدهی، آزمایشگاه مرکزی پیشرفته، موزه حیات وحش، گلخانه و نهالستان تحقیقاتی و مرکز تحقیقات سیستم‌های هوشمند توان و انرژی از جمله واحد‌های آموزشی و تحقیقاتی شاخص دانشگاه بیرجند است که باعث رشد چشمگیر و کارآمدی هرچه بیشتر دانشگاه بیرجند در این زمینه هاست.

دانشگاه بیرجند در ۳۹ کد رشته دانشگاهی در نوبت‌های روزانه و شبانه بر اساس سوابق تحصیلی نیز دانشجو می‌پذیرد. حضور پرشور دانشگاه بیرجند در رشته‌های بدون کنکور در لیست منتشر شده رشته‌های بدون کنکور این دانشگاه مشخص شده که این رشته‌ها در دانشکده‌های آمار و ریاضی، علوم، مهندسی برق و کامپیوتر، مهندسی، علوم، کشاورزی، منابع طبیعی، تربیت بدنی، هنر، ادبیات و علوم انسانی، فنی فردوس، فنی نهبندان و آموزشکده کشاورزی سرایان ارائه شده اند.

آمار، ریاضیات و کاربردها، فیزیک، زمین شناسی، زیست شناسی گیاهی، شمی محض، علوم دامی، علوم و مهندسی باغبانی، علوم و مهندسی خاک، علوم مهندسی محیط زیست، مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی، مهندسی طبیعیت، باستان شناسی، فرش، هنر‌های اسلامی، زبان و ادبیات انگلیسی، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، کاردانی فنی برق، کاردانی فنی معدن، علوم مهندسی محیط زیست و مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی از رشته‌های روزانه این دانشگاه است که داوطلبان کنکور کارشناسی و کاردانی می‌توانند در این رشته‌ها بدون کنکور تحصیل کنند.

همچنین مهندسی برق، مهندسی معدن، زمین شناسی، زیست شناسی گیاهی، شیمی کاربردی، شیمی محض، علوم ورزشی، باستان شناسی، صنایع دستی، فرش، هنر اسلامی، زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انلگیسی، مهندسی عمران و مهندسی کامپیوتر نیز از رشته‌های این دانشگاه است که به صورت شبانه به داوطلبان کارشناسی دانشگاه بدون کنکور ارائه می‌شود.

نکته قابل توجه در این رشته‌ها این است که با وجود فعال بودن ۸ رشته در دانشکده علوم انسانی این دانشگاه، در لیست رشته‌های بدون کنکور آن، به جز رشته زبان که داوطلبان گروه آزمایشی زبان را جذب می‌کند، نامی از دیگر رشته‌های این دانشکده دیده نمی‌شود. به نظر می‌رسد با وجود همه کمبود‌های دانشگاهی، رشته‌های تاریخ، جامعه شناسی، جغرافیا، حقوق، زبان و ادبیات فارسی، علوم سیاسی و فلسفه و کلام انسانی در دانشگاه بیرجند صندلی خالی ندارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه بیرجند معرفی دانشگاه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۴۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترین دانشگاه‌ها در هر رشته کدامند؟

آفتاب‌‌نیوز :

امسال بیش از ۱۶ هزار و ۳۰۰ برنامه دانشگاهی در موضوعات مختلف رتبه بندی شدند که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

در ویرایش چهاردهم این رتبه‌بندی، پنج حوزه علمی گسترده ارائه شده است: هنر و علوم انسانی، مهندسی و فناوری، علوم زیستی و پزشکی، علوم طبیعی، و علوم اجتماعی و مدیریت. در این پنج حوزه، ۵۵ حوزه موضوعی خاص نیز رتبه بندی شده اند و میتوان گفت رشته موسیقی برای نسخه ۲۰۲۴ میلادی برای اولین بار ارائه می‌شود. 

در این رتبه‌بندی، دانشگاه‌ها با استفاده از معیارهای مختلف، از جمله شهرت علمی، شهرت دانشگاه شبکه تحقیقات بین المللی ارزیابی می‌شوند.

بر این اساس، رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۴ میلادی به شرح ذیل است: 

هنر و علوم انسانی: 

۱- دانشگاه هاروارد

۲- دانشگاه کمبریج

۳- دانشگاه آکسفورد

۴- دانشگاه استنفورد

۵- دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (UCB)

۶- دانشگاه ییل

۷- موسسه فناوری ماساچوست (MIT)

۸- دانشگاه نیویورک (NYU)

۸- دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA)( رتبه مشترک) 

۱۰- کالج دانشگاهی لندن

۱۰- دانشگاه تورنتو

مهندسی و فناوری

۱- موسسه فناوری ماساچوست (MIT)

۲- دانشگاه استنفورد

۳- دانشگاه آکسفورد

۴- دانشگاه کمبریج

۵- دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (UCB)

۶- موسسه فناوری فدرال زوریخ 

۷- کالج سلطنتی لندن

۸- دانشگاه هاروارد

۹- موسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech)

۱۰- اکول پلی‌تکنیک فدرال لوزان (EPFL)

علوم زیستی و پزشکی

۱- دانشگاه هاروارد

۲- دانشگاه آکسفورد

۳- دانشگاه جان هاپکینز

۴- دانشگاه استنفورد

۵- موسسه فناوری ماساچوست (MIT)

۶- دانشگاه کمبریج

۷- کالج سلطنتی لندن

۸- دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو (UCSF)

۹- کالج دانشگاهی لندن

۱۰- موسسه کارولینسکا

علوم طبیعی

۱- دانشگاه هاروارد

۲- موسسه فناوری ماساچوست (MIT)

۳- دانشگاه آکسفورد

۴- دانشگاه کمبریج

۵- دانشگاه استنفورد

۶- موسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech)

۷- دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (UCB)

۸- موسسه فناوری فدرال سوئیس

۹- کالج سلطنتی لندن

۱۰- دانشگاه پرینستون

علوم اجتماعی و مدیریت

۱- دانشگاه هاروارد

۲- دانشگاه آکسفورد

۳- دانشگاه استنفورد

۴- موسسه فناوری ماساچوست (MIT)

۵- دانشگاه کمبریج

۶- مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE)

۷- دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (UCB)

۸- دانشگاه ییل

۹- دانشگاه شیکاگو

۱۰- دانشگاه نیویورک 

۱۰- کالج دانشگاهی لندن

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد
  • علوم پزشکی کردستان در مقطع دکترای پزشکی مولکولی دانشجو می‌پذیرد
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • دریافت مجوز دو رشته جدید علوم توانبخشی و پیراپزشکیِ در مشهد
  • برترین دانشگاه‌ها در هر رشته کدامند؟