Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@23:17:19 GMT

شناسایی دو کانون تب کریمه کنگو در چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۵۰۶۳

شناسایی دو کانون تب کریمه کنگو در چهارمحال و بختیاری

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از شناسایی دو کانون تب کریمه کنگو  در استان خبر داد و گفت: این دو کانون در منطقه عشایری گلوگرد بروجن بودند که سم‌پاشی و اقدامات بهداشتی برای اصطبل‌ها و محل‌های نگهداری دام انجام شده است.
سید راشد جزایری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری – اظهار کرد: تب خونریزی دهنده ویروسی کریمه کنگو(CCHF) یک بیماری تب‌دار حاد و خونریزی دهنده مشترک بین انسان و حیوان است که توسط کنه منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از شناسایی دو کانون تب کریمه کنگو  در استان خبر داد و افزود: این دو کانون در منطقه عشایری گلوگرد بروجن بودند که سم‌پاشی و اقدامات بهداشتی برای اصطبل‌ها و محل‌های نگهداری دام انجام شده است.
جزایری گفت: یک مورد مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو از این مناطق شناسایی شد که این فرد در بیمارستان بستری و نتایج آزمایشات به تهران ارسال شد.
وی ادامه داد: بعد از ارسال، جواب آزمایشات مثبت بود که در این راستا اقدامات پیشگیرانه انجام شد، همچنین آزمایشاتی از اطرافیان و کسانی که با فرد ارتباط داشتند گرفته و با انجام اقدامات پیشگیرانه فرد از بیمارستان مرخص شد.
رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به بالا بودن میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به تب کریمه کنگو، تصریح کرد: چنانچه مردم با ذبح دام غیر نظارتی و بهداشتی مواجه شدند موارد را به مرکز بهداشت گزارش دهند، زیرا این بیماری داروی پیشگیرانه دارد، در صورتی که اقدامات پیشگیرانه سریعا انجام نشود فرصت طلایی برای افراد از بین می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: جلسه هماهنگی با دامپزشکی استان تشکیل و از مردم درخواست شده برای ذبح در عید قربان دام را به کشتارگاه منتقل کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف بیمارستان چهارمحال و بختیاری حیوان کنگو مرگ قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۵۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۱۶ واحد صنعتی و معدنی در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری از احیای ۱۶ واحد صنعتی و معدنی در سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، فضل‌الله رحمتی در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری و کمیته هماهنگی اشتغال استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امسال در راستای تحقق شعار سال تأمین مواد اولیه و تسهیلات مورد نیاز تولید از اولویت‌های اجرایی صمت است.

وی با تأکید بر افزایش 12 درصدی تولید محصولات صنعتی مهم در مجموع گفت: چهارمحال و بختیاری در یک سال اخیر با تولید 134 هزار و 656 تن انواع محصولات فولادی شاهد رشد 6 درصدی این کالا و در زمینه لوازم خانگی 25 درصد رشد داشته است. این استان با تولید نزدیک به 10 میلیون مترمربع چادر مشکی 19 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صمت استان  چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به رشد 10 درصدی تولید نخ پلی استر و 8 درصدی روغن نباتی گفت: رشد در حوزه صنعت بیانگر رونق تولید است. با افزایش 27 درصدی استخراج مواد معدنی، وصول حقوقی دولتی معادن هم 92 درصد رشد داشته است.

وی همچنین به تولد دوباره 16 واحد صنعتی و معدنی راکد در یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: با احیا این واحدهای صنعتی 375 شغل ایجاد شده است. این طرح‌های احیاء شده در زمینه انواع پارچه پلی‌استر و پنبه، سیم و کابل مسی، ژنراتور، کنستانتره پروتئینی سویا، انواع کمد و قفسه فلزی، سوله و اسکلت، انواع شمش فولادی، ادوات کشاورزی، خمیر مایه، سنگ لاشه، تیرچه بلوک، بسته بندی خشکبار و خمیرمایه است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله دوم زندگی با آیه‌ها در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۳۱ فروردین چهارمحال و بختیاری
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • کسب رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در مرمت بنا‌های تاریخی
  • پیش‌بینی رگبار باران در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری جشن گلریزان در بروجن
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • احیای ۱۶ واحد صنعتی و معدنی در چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی آسمانی صاف تا کمی ابری در چهارمحال و بختیاری
  • تداوم بارش‌های پراکنده در چهارمحال و بختیاری