Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- علیرضا حائری از واردات سالانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون دلار چادر مشکی به کشو خبر داد. به گفته وی این در حالی است که با هزینه ۲۰ تا ۲۵ میلیون دلار می‌توانیم یک خط تولید ۱۰ میلیون متری چادر مشکی راه‌اندازی کنیم. تاریخ انتشار: 08:41 - 22 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۱۱۱۵

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،علیرضا حائری، از مصرف سالیانه ۷۰ میلیون متر چادر مشکی در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر فقط یک شرکت در شهرکرد که اخیرا راه‌اندازی شده با ظرفیت تولید ۱۰ میلیون متر در سال چادر مشکی تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز همه ظرفیت این شرکت فعال نشده است و در صورت فعالیت این شرکت با ظرفیت کامل، حدود ۱۵ درصد نیاز کشور به چادر مشکی تامین می‌شود.

وی افزود: پیش از این چند شرکت دیگر نیز چادر مشکی تولید کرده بودند، اما، چون تکنولوژی تولید این محصول را نداشتند نتوانستند در بازار حضور داشته باشند؛ چراکه برای تولید چادر مشکی تکنولوژی خاصی مورد نیاز است تا رنگ این محصول در برابر آفتاب و سایش تغییر نکند و گردوخاک نگیرد.

عضو هیات مدیره جامعه متخصصین نساجی ایران با بیان اینکه سالانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون دلار برای واردات چادر مشکی هزینه می‌شود، تصریح کرد: این در حالی است که با ۲۰ تا ۲۵ میلیون دلار می‌توانیم یک خط تولید ۱۰ میلیون متری چادر مشکی راه‌اندازی کنیم؛ یعنی ارزی که سالانه برای واردات چادر مشکی از کشور خارج می‌شود می‌تواند برای راه‌اندازی پنج کارخانه ۱۰ میلیون متری هزینه شود که در این صورت می‌توانیم ظرف یک سال نیاز کشور را تامین کنیم.

به گفته وی، با توجه به اینکه ماشین‌آلات تولیدی مشمول تحریم‌ها است و در زمینه نقل و انتقالات پول نیز مشکلاتی وجود دارد، واردات ماشین‌آلات به راحتی صورت نمی‌گیرد، اما غیرممکن نیست.

چه کسانی برای ما چادر مشکی تولید می‌کنند؟

حائری با بیان اینکه کشور‌های دیگر بهتر از ما نیازمان را تشخیص می‌دهند، گفت: در حال حاضر چادر مشکی از کشور‌های جنوب شرقی آسیا همچون چین، اندونزی، تایلند و کره به کشور وارد می‌شود.

وی افزود: صنعت نساجی در بخش‌های فرش ماشینی، الیاف پلی‌استر، پارچه و سایر بخش‌ها پیشرفت خوبی داشته، اما با توجه به مصرف بالای چادر مشکی، تولید نشدن آن در کشور تبدیل به نماد عدم توسعه و پیشرف این صنعت شده است؛ بنابراین وزارت صنعت، معدن و تجارت باید هر چه زودتر برای رفع این مشکل اقداماتی انجام دهد.

مافیای چادر مشکی نداریم!

عضو هیات مدیره جامعه متخصصین نساجی ایران در ادامه با اشاره به لزوم تخصیص مشوق و تسهیلات برای تولید چادر مشکی، اظهار کرد: در بخش تولید و واردات چادر مشکی مافیایی وجود ندارد بلکه بخش بازرگانی نیاز کشور به چادر مشکی را تشخیص داده و برای تامین آن اقدام کرده است؛ در حالیکه بخش صنعت در چهل سال گذشته تشخیص نداده که ایران بزرگ‌ترین مصرف‌کننده چادر مشکی است و در این زمینه کم‌کاری کرده است.

منبع:ایسنا
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: چادر اقتصاد میزان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۵۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در راه گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند

مدیرکل اداره هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی برای تقویت سامانه بارشی از فردا دوشنبه تا سه شنبه جاری در استان خبر داد و گفت: شهروندان و گردشگران طی این مدت از توقف، استقرار و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مناطق مرتفع خودداری کنند.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تقویت سامانه بارشی از فردا دوشنبه تا سه شنبه جاری در استان گیلان به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها است.

وی افزود: طی این مدت بارندگی (بعضی نقاط رگباری و شدید موقتی خیلی شدید)، وزش باد (گاهی شدید، موقتی خیلی شدید)، مه‌آلودگی، رعد و برق و نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل اداره هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای تقویت سامانه بارشی در استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی، اختلال در حمل و نقل جاده‌ای، لغزش و رانش، ریزش سنگ، خسارت به صنعت کشاورزی و سازه‌ها و برخورد صاعقه از اثرات فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است.

دادرس تصریح کرد: شهروندان و گردشگران طی این مدت از توقف، استقرار و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مناطق مرتفع خودداری کنند.

وی گفت: به منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگواری انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت از کوهنوردی در مناطق کوهستانی و عشایر در جابجایی و کوچ اجتناب کنند.

مدیرکل اداره هواشناسی گیلان افزود: طی این مدت مدیریت ورودی و خروجی آب خزانه‌های برنج و کرت های شالیزاری و تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف کشاورزی به ویژه مرغداری‌ها، گلخانه داران، باغداران و مزرعه داران، احتیاط در ترددهای جاده‌ای به سبب لغزندگی و کاهش دید، محکم کردن سازه‌های موقت، تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و هنگام وقوع رعد و برق پناه گرفتن در مکان‌های امن و سرپوشیده ضروری است.

کد خبر 746707

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • سالیانه ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب در استان قزوین داریم
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالیانه خارج شد
  • بررسی امکان جریمه افراد بی‌خانمان در آمریکا
  • بارش شدید باران در راه گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • چادر سنتی مغولی به سبک روز بازسازی شد! (+تصاویر)
  • خدمت پزشکان قمی، به بیش از ۵ هزار نفر در اندیکا
  • استفاده از اتوبوس‌های برقی تولید داخل به امسال نمی‌رسند
  • تا به حال ترکیب مشکی و صورتی را امتحان کرده اید؟! (عکس)