Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از اجرای طرح اجتماع محور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، در مناطق پرآسیب شهری و روستایی استان خبر داد و گفت: با آموزش و توان‌افزایی گروه‌های در معرض آسیب به‌ویژه نوجوانان ، جوانان و زنان و تلاش برای تأمین نیاز‌های این گروه‌ها، می‌توان امیدوار بود که این افراد بتوانند حتی در صورت زندگی در محیط‌های پرآسیب، از خود محافظت و زیست سالمی را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیدخام اضافه کرد: بر اساس این طرح، پس از انتخاب محله‌های هدف، ابتدا با مشارکت افراد فعال و داوطلب محلی و با راهنمایی و تسهیلگری سمن مجری طرح در هر محله، تیم اجرایی اولیه تشکیل می‌شود.

وی گام بعدی را آموزش مهارت‌های لازم برای توسعه محلی به گروه تشکیل‌شده بیان کرد و افزود: در مرحله بعد این گروه به ارزیابی وضعیت جامعه محلی و برقراری ارتباط با ذی‌نفعان درون محله می‌پردازند و در صورت احساس ضرورت، برای سازمان‌یافتن در قالب یک نهاد اجتماع‌محور محلی اقدام می‌کنند.

بیدخام با اشاره به اینکه سازمان‌دهی نیرو‌های داوطلب محلی می‌تواند گامی مؤثر برای اعتمادسازی و جلب مشارکت افراد محله باشد، تصریح کرد: این گروه‌های محلی براساس آموزش‌هایی که دریافت می‌کنند، به نیازسنجی و تعریف و اجرای مداخلاتی برای حل مشکلات فراروی محله به‌ویژه در زمینه کاهش فقر قابلیتی و مالی می‌پردازند.

وی با تأکید بر نقش مؤثر و ظرفیت ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد در برقراری ارتباط با افراد جامعه، گفت: طرح اجتماع‌محور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در فاز اول تا پایان شهریورماه اجرا می‌شود و فاز دوم طرح از ابتدای فصل پاییز در تمامی مناطق پرآسیب شهری و روستایی استان، با مشارکت سمن‌ها آغاز خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استان با بیان اینکه براساس نرخ آسیب در هر منطقه، سمن‌های فعال استان دعوت به مشارکت می‌شوند و در هر منطقه یک سمن به اجرای این طرح خواهد پرداخت.

او، غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را بخشی از اقدامات پیش‌بینی‌شده در این طرح به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ذکر کرد.

انتهای پیام/ک

طرح اجتماع محور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، در مناطق پرآسیب شهری و روستایی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۵۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سمنان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پرویز عالشاه صبح سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی سمنان ضمن بیان اینکه طرح ارتقا امنیت اجتماعی در منطقه جهادیه شهر سمنان به اجرا درآمد، ابراز داشت: هدف از این طرح ایجاد امنیت در محلات و کسب رضایت شهروندان است.

وی ضمن بیان اینکه هشت اتباع بیگانه فاقد مجوز در این محله جهادیه شهر سمنان شناسایی و دستگیر شدند، افزود: سه نفر نیز به علت استفاده از مواد محترقه دست ساز دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی سمنان ضمن بیان اینکه اجرای این قبیل طرح‌ها به صورت محله محله در دستور کار است، ابراز داشت: برای این منظور امکانات و تجهیزات سازمانی به کار گرفته شده است.

عالشاه ضمن بیان اینکه هشت دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف و هنجار شکن نیز توقیف شدند، تصریح کرد: این طرح‌ها همچنان با قوت پر سطح شهر سمنان ادامه دارد.

وی افزود: از شهروندان سمنانی درخواست داریم در اجرای این طرح‌ها با پلیس همکاری کرده و موارد مشکوک را با ۱۱۰ در میان قرار دهند.

کد خبر 6062691

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۹۰ معتاد متجاهر در طرح امنیت محله محور در ری
  • توسعه محله اجتماعی هوشمند در شنژن
  • رونمایی از تقویم جشنواره های زرند همزمان با عید فطر
  • روستای «هیر» بزرگترین تولیدکننده زغال‌ اخته در ایران
  • همراهی مردم با پلیس برای پیشگیری از سرقت
  • اجرای طرح امنیت محله محور پلیس در شهرهای لرستان
  • بزرگترین آب انبار تک گنبدی ایران در قزوین + فیلم
  • اجرای طرح عملیاتی امنیت محله محور در لرستان
  • طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سمنان اجرا شد
  • اجرای موسیقی بومی ‌و محلی در ایلام