Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@17:51:18 GMT

تاثیر اسب درمانی برای بیماری‌های روانی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۵۷۵۸

تاثیر اسب درمانی برای بیماری‌های روانی

خبرگزاری آریا -
اسب درمانی
درمان به کمک اسب یا اسب درمانی، یکی از روش های جدید در درمان اختلال های روانی است. اسب ها به علت ویژگی اجتماعی و درک احساسات و هیجانات انسانها ، مورد مناسبی برای درمان به شمار میروند .
هر چند وقت یک بار عده ای یک روش درمانی را بر سر زبان ها می اندازند و ادعا میکنند که میتواند مؤثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسب درمانی مثل موسیقی درمانی یکی از شیوه های بسیار متعددی است که برای بیماران روانی مورد استفاده قرار می گیرد. یک دوره ای موسیقی درمانی مد شده بودو از این روش بعنوان یک شیوه مؤثر درمانی یاد میشد . بطور کلی موسیقی درمانی، اسب درمانی و... ارامش بخش و تسکین دهنده هستند.
کارشناسان، اعتیاد به اینترنت را یک بیماری میدانند و تلاش های زیادی را برای درمان این بیماری به عمل آورده اند. اخیرا در کره جنوبی، کشوری که یکی از بیش ترین کاربران اینترنت و بالطبع معتادان به آن را دارد، اقدام جالبی برای برخورد با این پدیده انجام گردیده است و آن اسب درمانی معتادان به اینترنت است.»
درمان به کمک اسب
سوارکاری اعتماد به نفس بچه ها را بالا می برد زیرا بچه ها متوجه این امر میشوند که میتوانند تنها افسار حیوان را در اختیار بگیرند و وی را کنترل میکنند .
پژوهش های نشان داده اند با کمک اسب میتوان توجه و تمرکز را بالا برد. اسب حیوان با هوشی است برای پیدا کردن جهت و به عشق دنبال سوارکارش میرود .
آن ها با کوچکترین حرکت سوارشان با حس وی هماهنگ میشوند سوارکار نمی تواند هیچ چیز را از اسبش دور کند. اسب ها میتوانند بگویند آیا شما هیجان زده ، عصبی یا شادمان هستید. کودکی که عدم تمرکز دارد هنگامی که سوار اسب میشود برای کنترل اسب بالاجبار مجبور به جمع کردن حواس میشود .
اسب ها میتوانند بعنوان آیینه ای از حس انسان عمل کنند، آنها همان هیجانات و عواطفی را از خود بروز می‌دهند که از ما دریافت نموده اند . آنها حیواناتی اجتماعی هستند که متعلق به گله و شکارند. به همین علت، احساسات و عواطفی قوی دارند که از آن بعنوان ابزاری برای ماندن در میان گله استفاده میکنند .
اسب درمانی برای بیماران روانی
با این که سوارکاری می تواند چالش های خود را داشته باشد، ولی بسیاری از اشخاص وقت سپری شده در موقع سوارکاری را ارامش بخش می یابند. موقع سوارکاری شما باید بر روی تمامی مرحله های تمرین توجه کنید و در این حین بطور ناخواسته نگرانی ها و مشکلات روزانه خود را فراموش می کنید.
جدا از این، تنها همان حس خوشحالی و ازادی ای که در موقع سوارکاری حس می کنید و لذتی که از آن به دست می آورید، چه از یادگیری یورتمه رفتن و چه از مقام آوردن در مسابقه ها کشوری، بسیار متمایز از هر احساسی است که تابحال حس کرده اید و به نحوه فوق العاده ای سبب کاهش استرس و اضطراب میشود .
این که قابلیت این را داشته باشید که از حیوانی بسیار بزرگتر و تنومند تر از خودتان نگهداری کنید و وی را کنترل کنید، تأثیر باور نکردنی ای بر روی اعتماد به نفس شما میگذارد و خود به تنهایی هم حس فوق العاده ای به شما میدهد . همچنین اگر شما با حیوانی با این عظمت و قدرت کار می کنید در حالی که هر کار کوچک شما می تواند بر روی حیوان تأثیر بگذارد، بطور ناخواسته در قبال امنیت اسب و اطرافیانتان حس مسوولیت می کنید.
اسب سواری نیازمند کسب دانش و مهارت زیادی است که لازمه ی این یادگیری و شناخت با اسب ها و رفتار و فیزیولوژی آن ها، وقت و صبر است. به همین علت اسب سواری مثل بسیاری از ورزش های دیگر سبب افزایش صبر و بردباری می شود.
اسب درمانی برای بالا بردن اعتماد به نفس
اسب ها، عواطف دیگر اسبهای گله را می فهمند و به آنها جواب می‌دهند . چنانچه یکی از اسبهای گله حس ترس کند سایر آن ها هم خواهند ترسید. به همین ترتیب، این موجودات به عواطف انسانها هم به روشی مشابه جواب می‌دهند ، چنانچه شخصی با عصبانیت به یک اسب نزدیک شود، اسب یا با حس خجالت از وی دور میشود یا متقابلا به وی پرخاشگری خواهد کرد. اسب ابداً احساسات خود را مخفی نمی کند. به دلیل همین خصوصیت، میتواند به انسانها برای بهبود مشکلات روانی شان کمک کند.
اسب سواری سبب افزایش تمرکز می شود. مغز شما هم شبیه بدن شما برای تقویت قابلیت های خود احتیاج به تمرین دارد. اگر برای سوارکاری می روید از همان لحظه ای که آغاز به آماده کردن اسب خود برای سواری می شوید تا لحظه ای که در حال پایین آوردن زین از روی اسب خود هستید به تمام جزییات توجه می کنید که این تمرین فوق العاده ای برای مغز به حساب می آید ، ولی چیزی که بیش از همه سبب افزایش تمرکز می شود تمرکز شما در موقع سوارکاری برای هماهنگ بودن با حرکات اسب است.
علاوه بر این تحقیقات نشان داده که یادگیری مداوم در طول زندگی می تواند مانع از دست دادن حافظه شود، و حتی حرفه ای ترین سوارکاران هم میپذیرند که در سوارکاری پیوسته چیزهای جدیدی برای یادگیری وجود دارد .
اسب ها حیوانات شگفت انگیزی هستند که به آسانی میتوان با آنها تعامل کرد و به آنان اعتماد داشت. آن ها موجودات آرام و صادقی هستند که قابلیت فریب کاری و دروغگویی را ندارند. یکی از روش های درمانی محبوب برای افرادی که در بچگی مورد بدرفتاری قرار گرفته اند، این است که فرد را در کنار یک اسب بزرگ قرار داده و اجازه دهیم با هم تعامل داشته باشند. در اغلب موارد، این اشخاص به گریه می افتند و جمله ای شبیه به این را میگویند :" تا اکنون موجود به این بزرگی با من به این مهربانی رفتار نکرده بود". این تجربه ای است که درمان جوها میتوانند آن را به دنیای انسانی شان تعمیم دهند.
با این وجود برای اینکه این درمان موثر و بدون خطر باشد بایستی به وسیله یک متخصص حرفه ای که در این زمینه اموزش دیده است انجام شود. زمانیکه احساسات و خاطرات ناراحت کننده برای درمان جو یادآوری میشوند ، وجود فرد با تجربه ای که در پردازش این احساسات به فرد کمک کند ضروری است. در واقع آنچه که سبب اثر بخشی و بی خطر بودن این نوع درمان میشود تخصص شخصی است که در این نوع درمان اموزش دیده است.
گردآوری: بخش روانشناسی بیتوته

بهترین برندهای لنز با مناسب ترین قیمت
ویژه بیمه شدگان تامین اجتماعی
سمینار بزرگ زبان همراه با اجرای حسن ریوندی
ما شرایط مهاجرت را برایتان آسان می‌کنیم
بازسازی انگشتان آسیب دیده
کوتاهی قد، از عتماد به نفس شما کاسته است؟
به استرالیا،کانادا و انگلیس مهاجرت کنید
لیست قیمت تورهای داخلی وخارجی برای تعطیلات
ارزان‌ترین راه تماس از ترکیه با ایران
با 30 هزار تومان سیم کارت دائمی بخر
یک راه واقعی و علمی برای افزایش قد
تور استانبول (ویژه مرداد و شهریور)

تازه های روانشناسی(مشاوره خانواده، روانشناسی کودکان، روانشناسی زناشویی، تست روانشناسی،موفقیت و...) سایر مطالب روانشناسی
دلیل دور شدن اعضای خانواده از یکدیگر چیست و راهکارهای نزیک شدن اعضای خانواده به هم چیست؟

همرنگی با جماعت چیست و آیا درست است یا خیر؟

تاثیر اسب درمانی برای بیماری‌های روانی

بلوغ اجتماعی چه مرحله ای از زندگی است؟

راهکارهای سریع و آسان برای یادگیری هر چیز

یک روانشناس خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

چگونه افراد منفی‌نگر انرژی ازدست‌رفته خود را بازیابی می‌کنند و ما باید در برابر این افراد چه کنیم؟

مشاوره کنکور سراسری

آیا شما شوهر خوبی هستید؟ (تست)

نباید فرزندان‌مان را بیشتر از همسرمان دوست داشته باشیم!

چرا غم از دل بیرون نمی‌رود؟ برای رها شدن از غم چه باید کرد؟

سندروم اردک چیست؟ علت و نشانه های آن
سایر مطالب روانشناسی

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۵۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر مصرف بیش از حد داروها بر کبد

انجام دادن چند اقدام ساده مانند پیروی از رژیم غذایی سالم، داشتن فعالیت بدنی، ترک کردن سیگار، مصرف بیش از حد داروها، نوشیدن آب کافی و داشتن خواب کافی و باکیفیت به بهبود سلامت کبد کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کبد یک اندام حیاتی در سمت راست بالای شکم است که بسیاری از عملکردهای ضروری مانند حذف سموم و مواد زائد از بدن را انجام می‌دهد، خون را تصفیه می‌کند، گلوکز را به عنوان گلیکوژن برای انرژی ذخیره می‌کند و سطح قند خون را نیز تنظیم می‌کند؛ علاوه بر این، کبد پروتئین‌های لازم برای لخته شدن خون و بهبود عملکرد سیستم ایمنی را تولید می‌کند، در ادامه به بررسی اقدامات ساده برای بهبود سلامت کبد می‌پردازیم:

پیروی از رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده، چربی‌های اشباع شده و قندها می‌تواند عملکرد کبد را مختل کند و باعث بروز بیماری‌هایی مانند بیماری کبد چرب غیرالکلی شود، مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های شیرین و غذاهای سرخ شده باعث تجمع چربی و بروز التهاب می‏‌شود؛ توصیه شده است به منظور بهبود سلامت کبد و پیشگیری از بروز بیماری‌های مرتبط با آن، از رژیم غذایی متعادل غنی از میوه‌ها، سبزیجات، علات کامل، پروتئین‌های بدون چربی و چربی‌های سالم استفاده کنید.

داشتن فعالیت بدنی

بی‌تحرکی برای طولانی مدت خطر چاقی، مقاومت به انسولین و بیماری‌های کبدی را افزایش می‌دهد، فعالیت بدنی منظم باعث کنترل وزن، افزایش حساسیت به انسولین و کاهش تجمع چربی در کبد می‏‌شود؛ بنابراین توصیه شده است حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته تمرینات هوازی با شدت متوسط مانند پیاده‌روی سریع، دوچرخه‌سواری یا شنا داشته باشید.

ترک کردن سیگار

سیگار نه تنها به ریه‌ها آسیب وارد می‌کند، بلکه سلامت کبد را نیز به خطر می‌اندازد، سموم موجود در دود سیگار عملکرد کبد را دچار اختلال می‌کند، استرس اکسیداتو را تشدید می‌کند و خطر ابتلاء به بیماری‌های کبدی و سرطان کبد را افزایش می‌دهد، ترک سیگار به کاهش آسیب کبدی و کاهش خطر عوارض مرتبط کمک می‌کند.

مصرف بیش از حد داروها

مصرف بیش از حد داروهای بدون نسخه، داروهای تجویزی یا مکمل‌ها می‌تواند کبد را تحت فشار قرار دهد، زیرا ممکن است داروها مسمومیت کبدی و واکنش‌های نامطلوب ایجاد کنند، بنابراین توصیه شده است پیش از مصرف هر نوع دارویی با پزشک مشورت کنید، دوزهای تجویز شده را رعایت کنید و مصرف غیرضروری دارو برای محافظت از کبد را به حداقل برسانید.

نوشیدن آب کافی

کم آب شدن بدن توانایی کبد در زمینه دفع سموم و مواد زائد را دچار اختلال می‌کند، کم آبی مزمن استرس کبد را تشدید می‌کند، فرآیندهای سم‌زدایی را مختل می‌کند و به طور بالقوه افراد را مستعد ابتلاء به بیماری‌های کبدی می‌کند، بنابراین توصیه شده است آب کافی بنوشید و دمنوش‌های گیاهی و غذاهای آبرسان مانند میوه‌ها و سبزیجات را در ژیم غذایی خود بگنجانید.

داشتن خواب کافی و با کیفیت

خواب ناکافی و بدون کیفیت ریتم شبانه‌روزی را مختل می‌کند، فرآیندهای متابولیک را دچار اختلال می‌کند و التهاب سیستمیک را تشدید می‌کند که همه این عوامل بر سلامت کبد تأثیر منفی می‌گذارد، بنابراین لازم است برای داشتن یک خواب کافی و باکیفیت از تکنیک‌های آرامش‌بخش استفاده کنید.

کد خبر 744321

دیگر خبرها

  • آغاز آماده‌سازی سلول بنیادی درمان پیسی در جهاد دانشگاهی فارس
  • تاثیر مصرف بیش از حد داروها بر کبد
  • چگونه ارز درمانی بگیریم؟
  • جهاد دانشگاهی فارس آماده ارائه خدمات تحقیقاتی درمانی بازساختی است
  • آمادگی جهاد دانشگاهی فارس برای ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • جهاد دانشگاهی فارس آماده ارائه خدمات تحقیقاتی پزشکی است
  • آمادگی جهاددانشگاهی فارس برای ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • جهاد دانشگاهی فارس پیشرو در ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • پلیس استرالیا: مهاجم سیدنی بیماری روانی داشت
  • هدفونی که وزوز گوش را درمان می‌کند!