Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@08:09:04 GMT

ناو جنگی انگلیس روانه آبهای خلیج فارس شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۶۰۸۱

به گزارش رویترز، یک ناو جنگی نیروی دریایی انگلیس موسوم به «اچ ام اس کنت» روز دوشنبه برای پیوستن به ناوهای آمریکایی مستقر در آبهای خلیج فارس، روانه منطقه شد.

اعزام این ناو جنگی به آبهای منطقه در حالی صورت می گیرد که تنش سیاسی میان واشنگتن- تهران رو به افزایش است.

گفتنی است که اعزام این ناو انگلیسی به آبهای خلیج فارس بخشی از همکاری لندن- واشنگتن با هدفِ ادعایی تأمین امنیت دریانوردی در خلیج فارس برای کشتی های تجاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ناو جنگی قرار است جایگزین «دانکن» دیگر کشتی انگلیسی شود که هم اکنون در حال انجام مأموریت در منطقه است.

به گفته «اندی براون» افسر فرمانده ناو جنگی کنت، «تمرکز اصلی این ناو در خلیج فارس، کاستن از تنشهای کنونی و همچنین پشتیبانی از آزادی دریانوردی و اطمینان یابی از کشتیرانی بین المللی است».

شایان ذکر است که روز سیزدهم تیرماه (چهارم ژوئیه)، تفنگداران دریایی انگلیس یک کشتی ایرانی را به اتهام واهی قاچاق نفت به سوریه در سواحل جبل الطارق توقیف کردند!

بیست و هشتم تیرماه نیز ایران نفتکش انگلیسی استینا ایمپرو را به علت عدم رعایت قوانین بین‌المللی در انتخاب مسیر ورود به تنگه هرمز و به خطر انداختن امنیت تردد کشتیرانی و همچنین برخی تخلفات دیگر توقیف کرد. 

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه ای به شورای امنیت ، اطلاعاتی در خصوص دلایل توقیف کشتی مذکور را به این نهاد ارائه داد.
در این نامه آمده است که این نفتکش روز جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در تنگه هرمز با یک کشتی ماهیگیری ایرانی برخورد و به آن خسارت وارده کرده است و حال تعدادی از خدمه و ماهیگیران صدمه دیده کشتی ایرانی نیز وخیم است.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در نیویورک در این نامه خاطر نشان کرد که کشتی انگلیسی پس از این حادثه، هشدارهای مسئولان ایرانی را نادیده گرفت و با خاموش کردن سیستم های ناوبری خود، در اقدامی خطرناک، مسیرش را تغییر داد و با حرکت در جهت مخالف، در تلاش برای فرار بود که نیروهای ایرانی آن را توقیف کردند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۶۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌ های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین

ایالات متحده در اقدامی مشترک با انگلیس از اعمال تحریم‌هایی علیه یک شرکت و ۲ فرد در ارتباط چین به بهانه حملات سایبری علیه هر ۲ کشور خبر داد.   به گزارش ایسنا، مقامات آمریکا و انگلیسی روز دوشنبه مدعی شدند شرکت و افراد تحریم‌شده مسئول هک‌هایی هستند که ممکن است به آن‌ها اجازه دسترسی به اطلاعات ده‌ها میلیون رای‌دهنده انگلیسی را داده باشد.   آن‌ها همچنین ادعا کردند که این شرکت و اشخاص مسئول حملات علیه قانون‌گذاران انگلیسی و آمریکایی هستند که در رابطه‌ با تهدیدهای چین هشدار داده بودند.   انگلیس نیز هکرهای چینی را به تلاش برای نفوذ به ایمیل قانون‌گذاران منتقد به چین متهم کرد.   در همین رابطه، لندن قوانینی را در زمینه مبارزه با جاسوسی تشدید خواهد کرد و لایحه مربوطه، امروز در مجلس عوام انگلیس بررسی خواهد شد.   بر اساس ادعاهای موجود، هکرهای چینی سرورهای کمیسیون انتخابات انگلیس را هک و سعی کردند به اطلاعات شخصی برخی از اعضای مجلس عوام و مجلس علیای این کشور  دسترسی پیدا کنند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دروازه‌بان انگلیسی یورو ۲۰۲۴ را از دست داد
  • تجاوز جدید آمریکایی-انگلیسی به یمن
  • حمله جنگنده‌های آ‌مریکایی و انگلیسی به شمال غرب یمن
  • اعلام زمان خداحافظی گواردیولا از سیتی
  • تلفیقی موفق از ژانر جنگی و درامی عاشقانه در «آمرلی»
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند | ۶ عملیات جدید و پی در پی در دریاس سرخ
  • انگلیس بازدارندگی هسته ای را تقویت می کند
  • تحریم‌ های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین
  • اسطوره انگلیسی خواهان حذف بازی‌های ملی اش از تاریخ شد
  • افزایش ۴۰ درصدی تولید بریکت گرم در صبا فولاد خلیج فارس