Web Analytics Made Easy - Statcounter

به عقیده سفیر روسیه در لندن، هدف انگلیس از توقیف نفت‌کش ایرانی تلاش برای تحریک اوضاع با هدف اعمال برون مرزی قوانین داخلی اتحادیه اروپا بوده و مسکو همچنان استدلالات تهران در این باره را قوی‌تر از لندن می‌داند. ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "الکساندر یاکوونکو" سفیر روسیه در لندن معتقد است که هدف دولت انگلیس از توقیف تانکر نفت‌کش ایرانی می تواند تلاش برای تحریک اوضاع به منظور اعمال برون مرزی قوانین داخلی اتحادیه اروپا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگلیس ماه گذشته نفتکش ایرانی «گیس-1» را به‌ بهانه نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف کرد. در چارچوب تحقیقات نیروهای امنیتی انگلیس، کاپیتان و دستیاران ارشد و همچنین دو نفر از خدمه این تانکر را بازداشت کردند. دادگاه انگلیس دوره بازداشت این افراد را تا تاریخ 15 آگوست (24 مرداد ماه) تمدید کرده است.

سفیر روسیه در لندن در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «راسیا-24» گفت: «در رابطه با توقیف نفت‌کش ایرانی باید بگویم که مسلماً اوضاع پیچیده است. ما احساس می‌کنیم که انگلیسی‌ها تلاش کرده‌اند تا اوضاع به سمتی تحریک کنند و از این مسئله به منظور اعمال فرامرزی قوانین داخلی اتحادیه اروپا و تحمیل آن بر کشورهای ثالث استفاده کنند.»

این دیپلمات بلندپایه افزود، مقامات مسکو همچنان بر این عقیده هستند که استدلالات تهران درباره این حادثه، بسیار قوی تر از دلایل ارائه شده از سوی مقامات لندن است.

انگلیس بیش از اندازه و به‌رغم منافع ملی خود، تحت نفوذ آمریکا قرار دارد

یاکوونکو در بخش دیگری از این مصاحبه یادآور شد که عادی سازی روابط بین مسکو و لندن، یکی از مهمترین وظایف سیاست خارجی روسیه است و مقامات مسکو در صورت تمایل لندن به این مسئله علاقه مند هستند .

وی توضیح داد: «ما همچنان به تلاش برای برقراری روابط عادی مطابق با واقعیت با انگلیس ادامه می دهیم. برای اینکه وظیفه اصلی سیاست خارجی روسیه در حال حاضر ایجاد شرایط حداکثر مناسب برای توسعه کشور ماست. انگلیس یکی از اعضای دائم شورای امنیت و یکی از شرکای مهم ما در اروپاست و مسلماً ادامه روابط عادی با این کشور، یکی از اولویت‌های سیاست خارجی روسیه است. ولی این مسئله تنها به تلاش مسکو بستگی نداشته و تمایل مقامات انگلیس را هم لازم دارد.»

رویترز: بولتون از انگلیس خواهد خواست تا مواضع سرسخت‌تری علیه ایران اتخاذ کندتلاش انگلیس برای کشاندن استرالیا به ائتلاف دریایی در غرب آسیانامه ایران به شورای امنیت درباره علل توقیف نفتکش انگلیسی

سفیر روسیه به نفوذ فوق العاده زیاد آمریکا در سیاست خارجی انگلیس اشاره کرده و یادآور شد: «لندن تقریباً در تمامی مسائل بین المللی دنباله‌روی واشنگتن است، در حالی که این کشور دارای منافع ملی خود است که همیشه هم با منافع آمریکا مطابقت پیدا نمی کند. ما می دانیم برای مثال زمانی که آمریکا می خواهد به سوریه حمله کند، در پارلمان انگلیس با این مسئله مخالفت‌های زیادی می شود. آنها منافع ملی کشورشان را در نظر می گیرند. ما امیدوار هستیم که انگلیس به جای اجرای دستورات رسیده از واشنگتن منافع ملی خود را در نظر بگیرد.»

انتهای پیام/

 

R1445/P/S8,89,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "انگلیس" اخبار "روسیه" اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار انگلیس اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار انگلیس اخبار روسیه اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۶۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوالات عجیب وزیر خارجه اوکراین از همتای انگلیسی پس از حمله ایران به اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، کولبا اظهار داشت: «وقتی دیدم چه اتفاقی برای حمله ایران به اسرائیل افتاد... من سوالات جدیدی دارم و مشتاقانه منتظر دیدارهای آتی، از جمله با کامرون هستم، که قرار است این هفته برگزار شود.»

وی این بیانیه را در مصاحبه ای با رادیو LBC که در ۱۵ آوریل پخش شد، بیان کرد. کامرون گفته بود که با توجه به خطر جنگ تمام عیار بین کشورهای عضو ناتو و روسیه، انگلیس هرگز به اوکراین کمک نخواهد کرد تا مانند اسرائیل پهپادها را سرنگون کند.

کد خبر 845321 برچسب‌ها ایران و اسرائیل انگلیس خبر ویژه انگلیس - دیوید کامرون روسیه - اوکراین

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به غرب درباره مصادره اموال مسکو
  • واکنش سفیر ایران به تحریم‌های جدید علیه کشورمان
  • وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین برخلاف منشور سازمان ملل است
  • انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد
  • وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • آلمان سفیر روسیه را احضار کرد
  • ضرر نمی‌کنیم اگر خودمان را برای بدترین سناریو آماده کنیم
  • سوالات عجیب وزیر خارجه اوکراین از همتای انگلیسی پس از حمله ایران به اسرائیل
  • روسیه نگرانی از مواضع چین در قبال اوکراین ندارد