Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد احمدپور در حاشیه بازدید فرماندار ونماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی از مراحل ساخت جاده جایگزین سد هراز آمل به خبرنگار مهر اظهار داشت: بودجه سالانه سد هراز در بودجه کشور لحاظ شده و با اختصاص این اعتبار بخش زیادی از تعهدات پیش بینی شده از جمله حدود ۱۱ کیلومتر جاده جایگزین  و بدنه سد انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دو دستگاه تونل و دو دستگاه پل بزرگ در مسیر حدود ۱۱کیلومتر جاده جایگزین سد هراز درحال ساخت است و جاده فعلی که تردد خودروها درحال انجام است ، در قالب دریاچه سد تخریب خواهد شد، گفت: تاکنون بیش از ۴۵ درصد کل این مسیر انجام شده و پیش بینی می شود بیش از ۴کیلومتر وپل ها  تا قبل از دی ماه تکمیل وافتتاح شود.

مدیراجرایی سد هراز آمل گفت، مشکل تاخیر و اختصاص اعتبار همچنان به عنوان یکی از مشکل های اصلی در روند اجرای ساخت سد هراز وجود دارد و با روند اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیاردتومانی که امسال وجود داشته حداقل برای سال های آینده نیز وجود داشته باشد، پیش بینی می شود، حداقل تا دو سال آینده سد هراز به همراه شبکه های زیربنایی آن افتتاح شود.

سد فعال و عملیات زیرزمینی درحال انجام است

احمدپور، با رد راکد بودن روند ساخت سد هراز آمل گفت، از دوسال گذشته مراحل فنی سد که ۲۵ متر پایین تر از بستر رودخانه بوده، درحال انجام است وتاکنون حدود ۱۷ متر از آن انجام شده و به تدریج کارها برای بالا آمدن درحال انجام است.

وی افزود: به علت اینکه کارها در عمق زمین در قالب ایجاد شبکه های فرعی وانتقال آب درحال انجام است، بسیاری از شهروندان ومردم که از مسیرجاده هراز عبور می کنند، فعالیت هایی روبنایی را می ببیند و تصور دارند، که فعالیتی انجام نمی شود، درحالی که ساخت سدهراز تاکنون توقفی نداشته است.

احمد پور ادامه داد: همزمان کانال انتقال هدر رفت آب های مازاد که به دریا می ریزد از غرب مازندران از چالوس به سدهراز نیز در حال انجام است که این مهم نیز تاثیرزیادی در مهار آب های سطحی غرب استان خواهد داشت.

پیشرفت ۴۰درصدی سد هراز

مدیراجرایی سد مخزنی هراز آمل ، با بیان اینکه هم اکنون با وجود چندین سد فعال در مازندران فقط حدود ۹درصد آب های سطحی مازندران مهار می شود، اضافه کرد: سد هراز به تنهایی قادر خواهد بود حدود ۲۷ درصد آب های سطحی مازندران را مهار کند.

احمدپور، پیشرفت فیزیکی سد مخزنی هراز را حدود ۴۰درصد اعلام کرد وگفت: در ساخت این سد تولید برق نیز پیش بینی شده است و همچنین با بهره برداری از سد هراز حدود ۱۰۰هزارهکتار زمین کشاورزی از آب لازم بهره مند می شوند و آب شرب حدود یک میلیون نفر ازساکنان شهرستانهای آمل ، بابل ، محمودآباد ، فریدنکنار وبابلسر تامین خواهد شد.

سد هرازبا ارتفاع ۱۵۰متر، ظرفیت تنظیم نهایی حدود ۶۵۰میلیون متر مکعب آب در پشت سد را دارد. این سد در فاصله حدود ۲۴کیلومتری شهرآمل در جاده هراز بر روی روخانه پر آب هراز درحال ساخته است.

کد خبر 4691101

منبع: مهر

کلیدواژه: سدسازی آب منطقه ای مازندران ساری روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان سانحه تصادف بیرجند آتش سوزی ایلام مجلس شورای اسلامی خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۶۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم استان شتاب می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، جواد قناعت، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در خصوص دیدار خود با مسعود شکیبایی‌فر رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: با عنایت به اینکه خراسان‌جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور واقع شده، موضوع کیفیت محورهای مواصلاتی در راستای ارتقای ایمنی سفر مسافران و گردشگران، برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: این دیدار با هدف پیگیری دو موضوع اساسی تخصیص اعتبارت باندهای دوم استان و اجرای طرح بازآفرینی شهری انجام شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نتایج مطلوب این نشست، اظهار داشت: در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود باندهای دوم، محورهای مواصلاتی و راه‌های روستایی استان، درخواست مساعدت و تخصیص اعتبارات باندهای دوم و مصوبات سفر رئیس جمهور در این زمینه، ارائه شد.

وی ادامه داد: روش‌های تأمین مالی تکمیل باندهای دوم و استفاده از ظرفیت‌های قانونی همچون تهاترها و ماده ۵۶ در این زمینه، به جهت سرعت بخشیدن به روند اجرای کار از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

قناعت تأکید کرد: رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور این قول مساعد را داد که حداکثر تلاش را برای تخصیص اعتبارات باندهای دوم استان داشته باشد.

به گزارش ایمنا، در این دیدار که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان حضور داشتند، بر اساس گزارشی که کارشناسان دفتر راه و ترابری سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه کردند، استان خراسان‌جنوبی بیشترین عملکرد را در حوزه باندهای دوم و پروژه‌های افتتاحی در سطح کشور داشته است.

کد خبر 747580

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده های مازندران
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • ساخت باندهای دوم محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد
  • محور هراز بازگشایی شد
  • جاده هراز تا اطلاع ثانوی بسته است