Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، به نقل از اسپوتنیک، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در یک پیام توئیتری جدید با انتشار تصویر یک ساعت شمار نسبت به انقضای تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران و پایان ممنوعیت سفر قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس هشدار داد!

وی در بالای این تصویر نوشت: «ساعت در حال تیک تاک کردن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمان باقیمانده تا انقضای تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران و اتمام ممنوعیت سفر قاسم سلیمانی به پایان نزدیک می شود».

وزیر خارجه آمریکا در بخشی دیگر از پیام توئیتری خود از تمام متحدان و شرکای آمریکا می خواهد برای متوقف ساختن رفتارهای بی ثبات کننده (!) تهران در منطقه، فشارها بر حکومت ایران را افزایش دهند.

طبق این ساعت شمار، تنها ۱۵ ماه و هشت روز به پایان تحریم تسلیحاتی ایران از سوی سازمان ملل و همچنین لغو ممنوعیت سفر قاسم سلیمانی مانده است.

لازم به ذکر است که تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ برای ممنوعیت فروش سلاح به ایران و صادرات سلاح از ایران وضع شد. در پی دستیابی قدرت‌های جهانی و ایران به توافق هسته ای ۲۰۱۵ موسوم به «برجام» مقرر شد که این تحریم ها ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ و پس از آنکه گزارش‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را تأیید کرد، برداشته شود.

اما دولت آمریکا پس از خروج یکجانبه از توافق هسته ای ایران در ماه مه ۲۰۱۸ تحریم‌های متعددی علیه تهران وضع کرد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در زمره گروههای تروریستی قرار داد!

مهر

156 / 156 مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا فرمانده سپاه قدس سرلشکر قاسم سلیمانی تحریم تسلیحاتی ایران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا فرمانده سپاه قدس سرلشکر قاسم سلیمانی تحریم تسلیحاتی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۶۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

دولت‌های آمریکا و انگلیس به بهانه‌های واهی علیه ایران به ترتیب ۱۶ و ۱۳ فرد و نهاد ایرانی را مورد تحریم قرار دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آمریکا و انگلیس امروز دور جدیدی از تحریم‌ها را با ادعای اینکه پاسخ ایران به جنایات رژیم اسرائیل باعث جنگ گسترده‌تری در غرب آسیا می‌شود، علیه ایران اعمال کردند.

به گزارش رویترز، در بیانیه وزارت خزانه داری ایالات متحده آمده است که این تحریم‌ها 16 فرد و دو نهاد را هدف قرار داده است که تولید پهپاد در ایران را تسهیل می‌کنند.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین با بهانه‌های واهی اعلام کرد که پنج شرکت فولاد خوزستان ایران در لیست تحریم قرار دارند.

همچنین در اطلاعیه دولت انگلیس آمده است که تحریم‌هایی را علیه نهادهای نظامی ایران از جمله ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعمال کرده است.

در این اطلاعیه آمده که تحریم‌های انگلیس در مجموع 13 نهاد و فرد را هدف قرار داده است.

این ادعاهای دولت‌های آمریکا و انگلیس در حالی مطرح می‌شود که ایران بارها تاکید کرده هیچگاه خواهان تشدید اوضاع در منطقه نیست و این رفتارهای رژیم صهیونیستی و جنایت‌های آن علیه کشورهای منطقه است که باعث بی‌ثباتی و ناامنی شده است.

امیرعبداللهیان: به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیمامیرعبداللهیان: ریشه اصلی تنش در منطقه رژیم اسرائیل است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • کیهان: تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!
  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند