Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:02:24 GMT

داستان های جذاب لیگ نوزدهم

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۶۴۴۵

داستان های جذاب لیگ نوزدهم

لیگ امسال از همان هفته‌ اول با شهرآورد آغاز می‌شود و زودترین شهرآورد تاریخ استقلال و پرسپولیس هم در لیگ نوزدهم برگزار خواهد شد.

مهم‌ترین سوال هواداران پرسپولیس این است که آیا گابریل کالدرون می تواند جانشین مناسبی برای برانکو ایوانکوویچ باشد که سه فصل متوالی پرسپولیس را قهرمان لیگ برتر کرد؟ و هواداران استقلال از خودشان این پرسش را مطرح می کنند که آندره‌آ استراماچونی ایتالیایی می تواند بهتر از وینفرد شفر آلمانی نتیجه بگیرد؟

به همین بهانه به بررسی عملکرد سرمربیان خارجی لیگ هجدهم و تفاوت ها و شباهت های شروع آن با لیگ نوزدهم می پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیگ برتر نوزدهم هم مربیان خارجی سرشناسی را تجربه خواهد کرد، استراماچونی و کالدرون این دو مربی ایتالیایی و آرژانتینی به همراه دراگان اسکوچیچ، مصطفی دنیزلی و وینگو بگوویچ، پنج مربی خارجی لیگ نوزدهم خواهند بود. در مقایسه با لیگ هجدهم که ۶ سرمربی خارجی داشت از تعداد سرمربیان خارجی لیگ یکی کمتر شده است.

 نکته قابل‌توجه در خصوص هجده دوره لیگ‌ برتر این است که در همه این دوره‌ها بیشتر مربیان خارجی که موفق به کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر شده‌اند کروات بوده اند و گرچه فوتبال ما بیشتر به حضور سرمربیانی از کشورهایی مثل کرواسی، برزیل و حتی پرتغال عادت داشت اما حضور سرمربی ایتالیایی استقلال می تواند یک تجربه جدید برای فوتبال ایران باشد. استراماچونی که دومین سرمربی ایتالیایی فوتبال ایران و لیگ برتر محسوب می شود که قطعا نگاه‌های زیادی روی عملکرد مربی سابق باشگاه اینترمیلان وجود خواهد داشت.

کالدرون آرژانتینی که از سال ۲۰۰۴ در فوتبال کشورهای حاشیه خلیج فارس حضور داشته و به نوعی متخصص فوتبال این منطقه است.

 و البته بازگشت دنیزلی ترکیه‌ای که با سابقه قهرمانی در فنرباغچه و گالاتاسرای یکی از سرمربیان سرشناس خارجی حاضر در لیگ برتر ایران اتفاق جذابی محسوب می شود، یکی از جذابیت های لیگ نوزدهم است.

گل گهرسیرجان که در نهایت پس از سه فصل همکاری با وینگو بگوویچ توانست به لیگ برتر برسد و بعد از مدت ها، یک بار دیگر کرمان را صاحب نماینده در سطح اول فوتبال ایران کند.

 شاهین بوشهر دیگر تیمی است که در لیگ برتر نوزدهم حضور خواهد داشت. عبدالله ویسی توانست این تیم قدیمی و ریشه دار که سابقه دو فصل حضور در لیگ برتر را هم داشته به لیگ برتر امسال برساند.

استقلال خوزستان و سپیدرود رشت دو تیمی بودند که از جنوب و شمال با لیگ برتر وداع داشته و در فصل جدید باید در لیگ آزادگان جدالی سخت با رقبا برای صعود به لیگ برتر داشته باشند.

فصل قبل یکی از پر اشتباه ترین  و البته سخت ترین فصل‌ها برای داوران لیگ برتری بود. سیستم کمک داور ویدیویی که از جام جهانی ۲۰۱۸ در دنیای فوتبال رسمیت یافت، به جهت اینکه می تواند از اشتباهات داوری در موارد حساس بکاهد می‌تواند حلال مشکلات داوری در فوتبال ایران باشد اما به دلیل فراهم نشدن شرایط آن، لیگ نوزدهم باز هم بدون کمک داور ویدیویی خواهد بود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پرسپولیس دراگان اسکوچیچ استقلال استراماچونی گابریل کالدرون عبدالله ویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۶۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!

به گزارش ورزش سه، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما اعلام کرد به زودی تمام استان‌های ایران با تجهیز شدن واحد های سیار به کیفیت HD خواهند رسید و تصاویر مطلوب‌تری در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

جبلی نداشتن تجهیزات پخش HD در برخی از استان های کشور هنوز به این امکانات نرسیدند و در حال تجهیز واحدهای سیار برای استان های کشور هستند تا مسابقات فوتبال در تمامی نقاط ایران با کیفیت بالا پخش شود و شرایط تصویربرداری بهبود پیدا کند.

جبلی در ادامه افزود: با حضور واحدهای سیار کیفیت تصویر و کارگردانی پخش مسابقات فوتبال وضعیت بهتری پیدا کند و در تراز فوتبال ایران باشد.

رئیس سازمان صدا و سیما ابراز امیدواری کرد که در سال جاری این اتفاق رقم بخورد و پیشرفت زیادی در این زمینه صورت بگیرد.

دیگر خبرها

  • فیلم| لحظاتی از جذاب‌ترین و تکنیکی‌ترین گل‌های تاریخ فوتبال
  • راهیابی نوجوانان چهارمحال و بختیاری به باشگاه استعداد‌های برتر کشور
  • واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!
  • رکورد جذاب: سرمربی اورتون به آنچلوتی رسید
  • بازی پرسپولیس و سپاهان جذاب است/کار استقلال برابر تراکتور سخت است
  • جایزه داستان و بازآفرینی در ۲ بخش رقابتی و ترویجی برگزار می‌شود
  • پنج کاربرد برتر و جذاب قایق بادی
  • رونمایی از گزینه جذاب تراکتور؛ اسطوره فوتبال آلمان به تبریز می‌آید؟
  • سخت‌ترین رقابت ورزشی در ایران
  • پیش درامدی از لیگ برتر فوتبال ساحلی