Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@19:11:19 GMT

ترامپ سیاست ضد مهاجران قانونی را تشدید کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۶۹۳۲

به گزارش فایننشال تایمز، قانون اتهام عمومی برای نخستین بار بامداد سه شنبه منتشر شد و از ۱۵ اکتبر (۲۳ مهرماه) نیز به اجرا در خواهد آمد.

بر اساس قانون مهاجرتی جدید ترامپ، تمدید روادید مهاجران قانونی و یا کسب وضع اقامت دائم (کارت سبز) بسیار دشوارتر خواهد شد.

قانون جدید آمریکا، مهاجرانی را که بیش از یک سال مزایای عمومی مانند کمک های غذایی یا مسکن عمومی دریافت می کردند، مورد هدف قرار داده است و احتمالاً در آینده درخواست آنان برای دریافت کمک های عمومی از طرف دولت آمریکا پذیرفته نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخمین زده می شود ۲۲ میلیون مهاجر قانونی در ایالات متحده بدون تابعیت زندگی می کنند و احتمالاً بسیاری از این افراد، تحت تأثیر این قانون قرار می گیرند.

گروه های حقوق مدنی گفته اند که این اقدام به طور ناعادلانه مهاجران کم درآمد را هدف قرار داده است. مرکز ملی حقوق مهاجرت (NILC) اعلام کرده است که از دولت ترامپ شکایت خواهد کرد تا این آیین نامه را اجرا نکند.

آمریکا از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری، رویکرد بی رحمانه ای در قبال مهاجران در پیش گرفته است؛ به طوری که بیش از ۹۰۰ کودک پناهجو در یک سال اخیر در مرز آمریکا از خانواده هایشان جدا شده اند.

یک دادگاه فدرال آمریکا سال گذشته حکم توقف جداسازی اعضای خانواده ها را به استثنای مواردی خاص از جمله داشتن والدین نامناسب و ناهنجار که برای فرزندان خطرآفرین باشند، صادر کرد. اما اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا با صدور شکایت نامه ای تأکید کرد که مأموران اداره گمرک و مهاجرت آمریکا به اجرای این سیاست، به رغم حکم دادگاه و تنها به بهانه ارتکاب جرایم کوچک مانند تخلفات رانندگی ادامه می دهند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۶۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: تعداد قابل توجهی از همکاران شاغل در پزشکی قانونی به واسطه حجم و سختی کار این سازمان به سرعت دچار فرسودگی شغلی می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضا حاج منوچهری صبح امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در همایش مسئولین روابط عمومی سازمان در مجتمع شهید بهشتی قوه قضاییه، گفت: یکی از راهکار‌ها برای کاهش فرسودگی شغلی ایجاد جذابیت‌های بصری در محیط کار است که انجام بخشی از این کار به عهده روابط عمومی هاست.

وی با اشاره به جایگاه روابط عمومی در شناساندن سازمان و انتقال مطالبات مراجعین و همکاران به مسئولین افزود: روابط عمومی چشم، گوش و زبان سازمان است که وظیفه دارد اخبار و موضوعات مختلف را رصد کند و آنچه در مورد سازمان مطرح می‌شود را ببیند، بشنود و به ابهامات، سئوالات و یا شبهه‌ها پاسخ گوید.

حاج منوچهری تصریح کرد: روابط عمومی باید مطالبه گر و پرسشگر باشد و هر آنچه در ذهن همکاران ایجاد سئوال، شبهه و دغدغه کرده است را از مسئولین سازمان مطالبه و پاسخ آن را به همکاران منتقل کند.

وی با تأکید بر اینکه وجود هرگونه شبهه بدون جواب، به بدنه سازمان آسیب خواهد زد، اظهار داشت: آمادگی کامل برای پاسخگویی به سئوالات در رده مدیریتی وجود دارد بنابراین روابط عمومی به عنوان واسطه بین مراجعین، همکاران و مدیران می‌توانند با پرسش از مسئولین در رفع ابهامات و سئوالات مخاطبان نقشی اساسی ایفا کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان وظیفه دیگر روابط عمومی را شناساندن سازمان عنوان کرد و گفت: یکی از نکات مهم، شناساندن سازمان و توانمندی‌ها و قابلیت‌های آن به جامعه و دیگر نهاد‌ها است چرا که با وجود پیشرفت‌های قابل توجه، افتخارات کسب شده و گستردگی خدمات سازمان، هنوز جمع کثیری از افراد جامعه، پزشکی قانونی را صرفا با معاینه جسد می‌شناسند در حالیکه این خدمت کمتر از پنج درصد خدمات سازمان را در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این وظیفه روابط عمومی است که در ارتباط با رسانه و در دیدار‌ها و بازدید‌ها نسبت به معرفی سازمان و خدمات گسترده آن اقدام و زمینه شناخت دقیق و درست سازمان را فراهم کند.

حاج منوچهری همچنین با تأکید بر سختی کار پزشکی قانونی ادامه داد: با توجه به سختی کار پزشکی قانونی، بحث ارتقای معیشت همکاران به عنوان دغدغه‌ای جدی همیشه در دستور کار سطوح مدیریتی سازمان قرار داشته است.

همایش مسئولین روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، پنجم و ششم اردیبهشت ماه در مجتمع شهید بهشتی قوه قضاییه در تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • انزجار افکار عمومی جهان از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید؛ فردا نگویید توطئه دشمن بود
  • هشدار آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید/ فردا نگویید توطئه دشمن بود
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • خشم بین المللی از انگلیس برای اخراج مهاجران به روآندا
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد