Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ستاد بازسازی عتبات عالیات با دعوت از هموطنان برای بهره‌مندی از فیض توسعه حرم‌های مطهر در آستانه روز عرفه و اعیاد قربان و غدیر گفت: ساخت و توسعه اعتاب مقدسه از مصادیق تعظیم شعائر الهی است
حجت الاسلام کاظم رنجبر محمدی در جمع خبرنگاران، مشارکت در بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه را مصداق «صدقه جاریه» دانست و گفت: این کار خیرین افزون بر آثار معنوی و اخروی، برکات مادی بسیاری نیز دارد که ایجاد اشتغال و رونق صنایع داخلی از جمله آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بیشترین زائران اعتاب مقدسه ایرانیان هستند، افزود: براساس احادیث و روایات، تا زمانی که این فضاهای زیارتی و اماکن خدماتی و رفاهی در حرم‌های مطهر پابرجاست، خیران و مشارکت‌کنندگان در ساخت آنها نیز در فیض زیارت زائران شریک خواهند بود.
وی با بیان اینکه تا کنون بیش از 150پروژه در زمینه بازسازی، نوسازی، مرمت ابنیه و توسعه حرم‌های مطهر اجرا شده است افزود: هزینه تمامی این طرح‌ها از محل کمک‌های مردمی و نذر خیران تامین می‌شود.
حجت الاسلام رنجبر محمدی با اشاره به شبهات دینی که درباره چرایی کمک به بازسازی حرم‌های مطرح می‌شود اظهار کرد: برخی از این ابهامات ناشی از عدم آگاهی و بخشی نیز از سوی افراد مغرض و با نیت ایجاد تفرقه و دین ستیزی مطرح می‌شود.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ستاد بازسازی عتبات گفت: برخلاف شبهات مطرح شده، وجوهات مردمی از کشور خارج نمی‌شود بلکه این پول‌ها صرف خرید مصالح و تجهیزات مورد نیاز از صنایع داخلی می‌شود.
وی با بیان اینکه برکت کمک‌های مردمی در قالب ایجاد تقاضا برای کالا و خدمات به اقتصاد کشور تزریق می‌شود افزود: احیاء هنرهای سنتی مانند قلمزنی، درودگری، خاتم‌کاری، منبدکاری، کاشی‌کاری، آئینه‌کاری و ... از دیگر برکات مادی مشارکت در بازسازی حرم‌های مطهر است.
حجت الاسلام رنجبر محمدی اظهار کرد: براساس اسناد متقن تاریخی، بسیاری از ابنیه موجود در اعتاب مقدسه، یادگار ایرانیان در صده‌های گذشته است لذا ستاد بازسازی عتبات با مرمت این اماکن، میراث ارزشمند هنر و معماری ایرانی و اسلامی را در خارج از مرز‌های کشور، حفظ و احیاء کرده است.
وی گفت: هموطنان علاقه‌مند به مشارکت در این صدقه جاریه می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به هر میزان دلخواه با شماره‌گیری کد (#233*) ستاره233مربع اهداء کنند.
بازتاب این خبر در رسانه‌ها:
خبرگزاری صدا وسیما : http://www.iribnews.ir/fa/news/2497035/
خبرگزاری ایکنا : http://iqna.ir/fa/news/3833859/
باشگاه خبرنگاران جوان : https://www.yjc.ir/fa/news/7031885/
خبرگزاری ایرنا : https://www.irna.ir/news/83431883/
خبرگزاری مهر : https://www.mehrnews.com/news/4689154/
خبرگزاری شبستان : http://shabestan.ir/detail/News/819449
خبرگزاری میزان : https://www.mizanonline.com/fa/news/540488/
خبرگزاری تسنیم : https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/05/19/2072967/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۷۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر تامین مالی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: خوشبختانه توانستیم از ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، مبلغ ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان یا به عبارتی بالغ بر ۲۱ درصد اوراق را به مشهد اختصاص دهیم.

 سید محمد عنبری افزود: براساس بند "د" تبصره "۵" بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، به شهرداری‌ها مجوز داده شد تا اوراق مشارکت برای احداث خطوط ریلی، خرید اتوبوس و بازسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی (ع) و احیا و بازسازی بافت فرسوده شهری منتشر کنند.

وی افزود: از این میزان اوراق، هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان شامل هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به خطوط ریلی و ۳۰۰ میلیارد تومان به خرید اتوبوس اختصاص یافته است که ۵۰ درصد آن را دولت پرداخت می‌کند.

او گفت:همچنین چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از اوراق به نوسازی بافت‌های فرسوده تعلق گرفت که شامل دو هزار میلیارد تومان برای بازسازی بافت پیرامون حرم رضوی، هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی بافت‌های فرسوده عامل، آبکوه و میدان شهدا و ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای خط سه قطار شهری منتشر می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش‌شرط‌های مردمی‌سازی اقتصاد ایران
  • همایش اقتصاد اسلامی در مواجه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران
  • «وقف رضوی» راهکاری برای تحقق شعار سال 1403
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات
  • برگزاری اولین همایش کشوری نشان ارادت به اهل بیت (ع) در کاشان
  • استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های اشتغال زایی با همت بنیاد برکت در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • مشارکت مردم حلقه مفقوده اقتصاد
  • تزریق سالانه حداقل ۵ هزار میلیارد تومان به اقتصاد استان اردبیل
  • تزریق سالانه حداقل ۵۰۰۰ میلیارد تومان به اقتصاد استان اردبیل