Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@07:56:42 GMT

سمن‌ها بازوان اصلی برای ارتقای سلامت اجتماعی هستند

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۷۶۹۵

سمن‌ها بازوان اصلی برای ارتقای سلامت اجتماعی هستند

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین روز سه شنبه در ششمین همایش سالانه سازمان‌های مردم نهاد استان قزوین اظهار داشت:سمن‌ها سازمان‌های مستقل، غیر دولتی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی هستند و در سال‌های اخیر اقدامات خوبی را رقم زده‌اند.

مریم بیدخام افزود: انتظار می رود که سمن های مستقل و دولت ساخته در خدمت شهروندان بوده و به عنوان صدای مردم برای خدمت به جامعه گام بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:سمن‌ها نماد مشارکت‌های مردمی هستند و می‌توانند با ظرفیت خود دولت را در مسیر برطرف کردن آسیب ها یاری نمایند.

 بیدخام گفت: از دستگاه‌های اجرایی انتظار می رود که سمن‌ها را به عنوان بازوان اجرایی خود و نه رقیب پنداشته و آنها را فرصتی برای دستگاه‌های دولتی بدانند.

وی افزود: توسعه کمی و کیفی سمن‌ها در سال‌های گذشته سیاست دولت بود و هم اکنون توانمندسازی و نظارت هدفمند بر این سمن‌ها در استان در دستور کار قرار گرفته است.

بیدخام خاطر نشان ساخت:هم اینک بعد از ۴۰ سال از انقلاب و در آستانه گام دوم همه ما به عنوان یک شهروند ایرانی و مسلمان باید برای بهبود وضع مردم، کاهش آسیب‌ها و ارتقای سرمایه اجتماعی دغدغه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید شاهد افزایش کمی و کیفی سازمان‌های مردم نهاد بوده ایم، افزود:در این راستا مجوز سمن‌های مجوز گرفته از اداره کل بهزیستی از ۴۵ مورد به ۱۵۸ اینجو، سمن‌های اداره کل ورزش و جوانان از ۱۵ مورد به ۶۶ اینجو، سمن‌های فرمانداری از ۱۷ تا به ۳۸ مورد و سمن‌های استانداری قزوین از ۴۲ مورد به ۱۱۲ اینجو افزایش یافته است که نشان می دهد دولت اهتمام ویژه‌ای برای حمایت از سمن‌ها دارد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین، اضافه کرد: دبیرخانه هیات نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد استان در سال گذشته هشت جلسه برگزار کرده و با ۵۳ مورد تقاضای راه اندازی سازمان مردم نهاد در استان مواقفت کرده که ۳۵ مورد ثبت شده است.

وی با بیان اینکه فرایند صدور مجوزهای سمن‌های مردم نهاد در استان تسهیل شده است، افزود: درخواست متقاضایان بعد از ثبت نام در سامانه هیات نظارت و دریافت تاییدیه برای استعلام های چهارگانه به دستگاه های مرتبط ارجاع می شود.

این مسئول گفت: بحث تخصصی شدن سمن‌ها مورد نظر هیات نظارت است تا کسانی که اعلام آمادگی کرده اند بتوانند به صورت تخصصی به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

وی با تاکید بر موضوع توانمندسازی سمن ها افزود: سال گذشته تمامی دوره‌های مورد نیاز سمن‌ها از قبیل آشنایی با قوانین مالیاتی، تسهیل‌گری و پرپوزال نویسی، همایش مدیریت بحران و کارگروه های تخصصی دیگر برگزار شد.

۶۱۰۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور اجتماعی کشور سازمان های مردم نهاد استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۷۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پشت نوبتی در حوزه مستمری وجود ندارد، گفت: هیچ بانوی سرپرست خانوار و فرد دارای معلولیتی پشت نوبت مستمری نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی گفت: ۹۶۰ هزار نفر در دولت قبل تحت پوشش مستمری قرار داشتند که اکنون یک میلیون و ۵۲۴ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در استاندارد جهانی بین ۸ تا ۱۵ درصد جامعه دارای معلولیت هستند، گفت: در حوزه سالمندی در ۳۴ سال آینده ۳۰ درصد افراد جامعه سالمندان هستند که باید شرایط لازم برای بسته نشدن پنجره زیستی جمعیتی انجام گیرد.

** اقدامات دولت سیزدهم برای معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در دولت سیزدهم، قانون حمایت از حقوق معلولان پیگیری شد.

قادری افزود: همچنین برای اولین بار آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت برای جذب ۴۳۰۰ نفر در ۴۶ دستگاه دولتی از مقطع لیسانس تا دکتری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پیشتر استانداردسازی خودرو برای افراد دارای معلولیت پیش بینی شده بود و لی آئین نامه‌ای تدوین نشده بود که با پیگیری صورت گرفته در دولت برای اولین بار استاندارد خودرو تدوین شد.

** پوشش ۹۵ درصدی اورژانس اجتماعی در کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در کشور ۲ اورژانس فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ و فوریت‌های اجتماعی ۱۲۳ فعالیت می‌کنند، گفت: بیش از پنج هزار نیروی متخصص در این حوزه فعالیت می‌کنند و بیش از ۹۰ درصد پوشش در کشور را دارد.

قادری افزود: برای اولین بار بیش از ۲۵۰۰ مرکز مردم پایه در کشور ایجاد شد و بعد از تصویب در هیات دولت می‌توانیم مسیر حرفه‌ای گام دوم انقلاب را در خصوص حلقه‌های میانی و اتصال و ارتباط با مردم را انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد
  • ارتقای روابط راهبردی با همسایه سبز
  • سپاه، پناه مردم و مستضعفان است
  • اقدامات شهرداری برای ارتقای سلامت تهرانی‌ها | از طرح استعدادیابی سالمندان تا ترویج ازدواج و فرزندآوری