Web Analytics Made Easy - Statcounter

خودنمایی تصویر بزرگ پازل، بدون تکه‌های کوچک و خرد آن امکان‌پذیر نیست، نمی‌توان صنایع کوچک را در پازل شکوفایی اقتصاد و تولید کشور نادیده گرفت که در غیر این صورت تصویر ناقص و ناتمام می‌ماند. ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در اصفهان، خودنمایی تصویر بزرگ پازل، بدون تکه‌های کوچک و خرد آن امکان‌پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمی‌توان صنایع کوچک را در پازل شکوفایی اقتصاد و تولید کشور نادیده گرفت که در غیر این صورت تصویر ناقص و ناتمام می‌ماند. حمایت از آنها نیز برای ناقص نبودن این پازل یکی از پارامتر‌های اساسی را ایفا می‌کند که با توجه به شرایط اقتصادی امروزه به جای سنگ‎‌اندازی و مانع‌تراشی باید چتر حمایتی را بیش از پیش گسترانید.

از عمده‌ترین شکایت صنایع کوچک و کارآفرینان برای راه‌اندازی واحد تولیدی و صنعتی کوچک به ویژه در روستاها بی‌توجهی مسئولان به ظرفیت روستاها و عدم حمایت است.

علی الله‌داد کارآفرین و یکی از طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی در زمینه کشت و تولید و بسته‌بندی زعفران با اشاره به موانع تولید و کارآفرینان به خبرنگار تسنیم می‌گوید: بارها برای گرفتن مجوز و استانداردهای لازم راهی شهرستان و اداره استاندارد شده‌ و به در بسته خورده‌ام. مسافت‌های طولانی رفتن به ادارات برای کارآفرینان بسیار وقت‌گیر است که اگر سیستم و شبکه اینترنتی اداری راه‌اندازی شود بسیار راه‌گشاست.

وی درباره برنامه‌ریزی‌هایی که برای روستای دولت آباد اصفهان داشته و برخی از آنها بی ثمر مانده‌ می‌گوید: متأسفانه مسئولان ما به سرمایه‌گذارانی که ازخارج از کشور خواستار سرمایه‌گذرای باشند، توجه بیشتری دارند؛ با توجه به اینکه 40 سال است در دولت آباد متصدی داروخانه هستم و اعتباری کسب کرده‌ام، اما باز هم برای طرح‌های مختلف مانند طرح 62 هکتاری برای برنامه ریزی قنات‌ها و یا کشت موسیر حدود 6 سال دوندگی داشتم.

شهرکرد| حمایت از صنایع کوچک یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت استاصفهان| ترکش رکود بر پیکره صنایع کوچک؛ بدهی‌های مالیاتی بر دوش صاحبان صنایع و کارگرانی که راهی خانه می‌شونداصفهان| صنایع کوچک تأثیری مستقیم بر رونق تولید دارند؛ بانک‌ها بنگاه‌داری را رها کنند

الله‌داد ادامه می‌دهد: سعی شده با طرح‌هایی برای کشت و بسته‌بندی زعفران دست واسطه‌گران کوتاه و بار روستاییان یک جا خریداری شود. نزدیک به 600 هزار جریب زمین برای کشت زعفران را دولت آباد در اختیار دارد و توجهی نمی‌شود، در حالی‌که بازدهی بالا و اشتغال کارگران بدین وسیله فراهم می‌شود.

وی علاوه بر این از کشت موسیر و درآمد بالای حاصل از آن می‌گوید: به قدری بی‌توجهی دیده‌ شده که خود اقدام به فراهم کردن شرایط برای کشت موسیر کرده‌ام و از یک جریب شروع کرده و تا 20 جریب پیش رفته‌ام.

این کارآفرین می‌گوید: کشاورزی را داشته‌ایم که از کشت و فروش موسیر حدود یک میلیارد تومان درآمد کسب کرده است و اینها نشان می‌دهد که ظرفیت‌های بالای شهرستان‌ها به ویژه برای اشتغال زایی جوانان نادیده گرفته می‌شود.

از جمله طرح‌هایی که این کارآفرین داشته و حائز رتبه شده است، طرح جمع‌آوری زباله بوده که در این خصوص می‌گوید: طرح جمع آوری زباله‌ها در ایران رتبه اول را کسب کرد که توسط آن گندزدایی از بیابان‌ها را انجام دادیم و تمامی بهیاری از این طرح استفاده و بر اساس آن شرکتی را احداث کردند.

به گزارش تسنیم اصفهان با وجودی که یکی از استان‌های برخوردار نامیده می‌شود و 15 درصد از تولید ناخالص کشور متعلق به این استان بوده، اما کم‌کاری مسئولان و اختلاف نظرها سبب رکود حاکم و کاهش پروژه‌های عمرانی و زیربنایی و فعالیت کارخانه‌ها شده است.

کارشناسان و فعالان اقتصادی در اصفهان معتقدند کمبود منابع مالی، فقدان تخصیص اعتبارات، حمایت نکردن از تولیدکنندگان در زمینه مالیات و بیمه، تورم، افزایش نرخ ارز و تحریم‌های بین‌المللی از موانعی هستند که صنعت اصفهان برای ادامه حیات باید از آنها به سلامت عبور کند و قطعا همت و جسارت مسئولان را طلب می‌کند.

انتهای پیام/ح

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۷۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد

سیدحامد عاملی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: مأموریت اصلی برای فعالیت سال جاری توسط مقام معظم رهبری مشخص شده و لازم است دستگاه‌ها در تدوین تمامی اقدامات اعم از زیرساخت‌ها و پروژه‌ها با محوریت تولید حرکت کنند.

او افزود: در حال حاضر فرصت بی سابقه‌ای برای حمایت از تولید ایجاد شده و در این راستا، کمیته حمایت قضایی، شورای حمایت از سرمایه‌گذاری، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای رفع موانع تولید فعالیت می‌کنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه موانع حوزه تولید به هیأت مقررات‌زدایی اعلام می‌شود، بیان کرد: لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در راستای رفع موانع تولید برنامه‌ریزی کنند و نباید مانعی برای مأموریت جهش تولید ایجاد شود.

عاملی با تأکید بر لزوم تدوین و اعلام برنامه‌ها و پروژه‌های اثربخش و شاخص دستگاه‌های اجرایی و شهرستان‌ها، گفت: در قالب این برنامه‌ها باید پروژه‌های در حال اجرا و یا در آستانه تکمیل و بهره‌برداری اعلام شود و برای تأمین اعتبارات تلاش شود.

او ادامه داد: با وجود محدودیت‌های اعتباری ۱۰۰درصد اعتبارات جاری استان اردبیل در سال گذشته تخصیص یافت.

استاندار اردبیل با اشاره به اقدامات مهم برای تخصیص اعتبار در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال به پروژه راه‌آهن اردبیل با ۲۰۵درصد تخصیص، ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به پروژه‌های بزرگ‌راهی استان با ۱۱۶درصد تخصیص،۲هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال به بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی با ۱۲۰درصد تخصیص، یک هزار ۲۱۰ میلیارد ریال به بیمارستان نجف‌زاده با ۲۴۲درصد تخصیص و سه هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۹۲ پروژه مهم استانی اختصاص یافت.

عاملی بیان کرد: در سال جاری یکسری اعتبارات ابلاغی در سال جاری به وزارتخانه‌ها ارسال شده که اقدام فوری مدیران از مرکز برای جذب و تعیین تکلیف سهم اعتباری پروژه‌های مربوط ضروری است.

او با اشاره به احصای ۹۱ پروژه نیازمند اعتبار در سال گذشته برای تکمیل، افزود: اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها جذب شده و امسال باید تکمیل و بهره‌برداری شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: توجه به اجرای ظرفیت‌های قانونی مرتبط با تأمین اعتبارات حوزه خانواده، جمعیت و فرزندآوری مورد تأکید بوده و اقدام مدیران در این زمینه ضروری است.

عاملی اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی برای برگزاری جام صفوی در استان اردبیل، لازم است تمامی دستگاه‌ها به این موضوع کمک کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • سهم «هیچ» از اقتصاد خلاق
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است