Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@19:20:11 GMT

منتظر جوانان خلاق و کارآفرین هستیم

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۸۲۴۸

منتظر جوانان خلاق و کارآفرین هستیم

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمهدی طبیب زاده در آئین اختتامیه دوره اول فعالیت مدرسه فصلی خلاقیت و ایده پردازی کرمان، افزود: پرورش خلاقیت و ایده پردازی در دانش آموزان موجبات رشد و توسعه جامعه را فراهم می‌آورد که خوشبختانه والدین درک خوبی نسبت به این مهم دارند. وی ادامه داد: امیدواریم با آموزش های ارائه شده در مدارس ایده پردازی و خلاقیت، دیدگاه دانش آموزان نسبت به جامعه تغییر کند و صرفا به فکر تحصیل نباشند بلکه به ایجاد اشتغال و کارآفرینی، ثروت آفرینی، حل مسائل جامعه و کشف ایده ها نیز بیندیشند و بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبیب زاده خاطرنشان کرد: پژوهش ها نشان می دهد افراد دارای مهارت، 22 درصد شانس بیشتری برای کسب شغل نسبت به افراد معمولی دارند. رئیس اتاق کرمان اضافه کرد: گفته می شود 48 درصد دانشجویان دانش آموخته دانشگاه شهید باهنر کرمان مشغول به کار می شوند در حالی که اگر بتوانیم با آموزش مهارت های لازم این آمار را به 70 درصد برسانیم بسیاری از مشکلات اشتغال در استان حل خواهد شد. وی ادامه داد: تاکنون دانش آموزان مدارس نواحی یک و دو آموزش و پرورش کرمان و مدارس شهرستان های جیرفت و عنبرآباد پس از مرحله گزینش به مدارس خلاقیت و ایده پردازی راه یافته‌اند که امیدواریم با کمک اداره کل آموزش و پرورش استان و بنیاد نخبگان کرمان بتوانیم این موضوع را در سطح استان پوشش دهیم.

گفتنی است دوره نخست فعالیت این مدارس در پاییز سال گذشته آغاز شد که پس از برگزاری آزمون، 11 هزار دانش آموز پایه هشتم، نهم و متوسطه اول بر اساس تفکر واگرا ارزیابی شدند که در نهایت 80 دانش‌آموز در کارگاه هایی با عناوین مشاهده و ایده پردازی، توفان ذهنی، ارتباط موثر، سنجش خلاقیت و حلقه کندو و کاو، آموزش های لازم را در این مدارس فرا گرفتند. همچنین فعالیت مدارس خلاقیت و ایده پردازی در شهرستان های شهربابک، سیرجان و رفسنجان نیز آغاز شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش استان اقتصاد جامعه خلاقیت مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۸۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید جمال سجادی پور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان آموزش، نظارت و ورود قاطع به میدان مبارزه با مواد مخدر در شهرستان میبد از سوی این شورا تاکید کرد.


سجادی پور بابیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش که تعلیم و تربیت ۲۶ هزار نفر دانش آموز را برعهده دارد و ورزش و جوانان متولی امور جوانان است باید پای امور جوانان باشند افزود: شبکه بهداشت باید با آموزش و تبین، آسیب‌های خودکشی و طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی را با ارائه راهکار‌های مناسب کاهش و شورا و شهرداری از بودجه‌های فرهنگی در رفع آسیب‌ها هزینه کند.


فرماندار میبد به نقش فضای مجازی در شکل گیری بسیاری از آسیب‌ها اشاره و تصریح کرد: اگر آسیبی دانش آموزان و جوانان ما را درجامعه به بیراه می‌برد ضعف دستگاه‌های ماست و باید با نظارت و آموزش و مشاوره این آسیب‌ها از سیمای جوان و جامعه ما زدوده شود.


وی گفت: دستگاه‌های فرهنگی و همه کسانی که تربیونی در اختیار دارند از این ظرفیت‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟