Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مهرداد فاخر مدیرعامل تیپاکس، در آستانه ورود به ۶۰ سالگی این شرکت در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: در شرایطی که ارتباطات در جهان به سمت و سوی توسعه گام برمی‌داشت و ایرانیان در یک فضای محدود ارتباطی، ارسال بسته‌ها و محموله‌های خود را با عنوان «بار» از طریق باربری‌های سنتی در گاراژهایی که در دروازه‌های شهر مستقر شده بودند انجام می‌دادند، «تیپاکس» به عنوان یک آژانس و کوریر سرویس کوچک با هدف جابجایی مرسولات پستی برای ارسال و دریافت امانات مردم از تهران به چند شهر بندری و مرزی، تاسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حدود ۶۰سال پیش، در حالی که دنیا درحال تجربه وقایع جالبی در حوزه ارتباطات ازجمله فرستادن نخستین انسان به فضا، اختراع و تولید تلویزیون رنگی، عبور اولین کابل تلفن بین دو قاره اروپا و امریکا ( دو کشور انگلستان و ایالات متحده) از طریق آبهای اقیانوس اطلس، ارتباط دو کامپیوتر ابتدایی در آزمایشگاه به هم  و ...بود، در ایران نیز بعد از ملی شدن صنعت نفت ، کم‌کم تقویت زیرساخت‌های ارتباطی آغاز و تلویزیون شروع به کار کرد.

به گفته مدیرعامل تیپاکس، بررسی تصاویر به جا مانده از تهران و ایرانِ ۶۰سال پیش، اظهارات افرادی که آن دوران را تجربه کرده اند و رویدادهایی که در تاریخ کم‌و‌بیش ثبت شده است، حاکی از آن است که ارتباطات در آن زمان در ایران بیشتر به مسافرت های بسیار سخت و طاقت‌فرسای ایرانیان محدود می‌شد. اما در شرایطی که ارتباطات در جهان به سمت و سوی توسعه گام برمی داشت و ایرانیان در یک فضای محدود ارتباطی، ارسال بسته ها و محموله های خود را با عنوان «بار» از طریق باربری‌های سنتی در گاراژهایی که در دروازه‌های شهر مستقر شده بودند انجام می دادند، «تیپاکس» به عنوان یک آژانس و کوریر سرویس کوچک با هدف جابجایی مرسولات پستی برای ارسال و دریافت امانات مردم از تهران به چند شهر بندری و مرزی، تاسیس شد.

دکتر فاخر یادآور شد: با وجود سختی های زیاد، تیپاکس کم‌کم بزرگتر شد و توانست برای رسالت خود یعنی جابجایی مرسولات، جایگاهی مشخص ایجاد کند. جایگاهی که در آن زمان بسیار شکننده بود و بقای آن در مقابل تغییرات و تنش‌های وارده از طرف دولت، رقبا و وضعیت بازار مشروط به محدود ماندن بود. این محدودیت باعث شد تا بخش عمده‌ای از عمر این شرکت در سطح بسیار کوچک و تحت پوشش جابجایی و حمل مرسولات سپری شود.

مدیرعامل تیپاکس افزود: محدودیت ها ادامه داشت تا آنکه رشد سریع تجارت الکترونیک در جهان، به ایران نیز تسری پیدا کرد و صنعت ارتباطات، تغییرات جدیدی را به خود دید. این تغییرات، بهترین فرصت بود تا تیپاکس که سال‌ها در انتظار این روزها بود از فرصت ایجاد شده استفاده کرده و علاوه بر به کارگیری فناوری‌های نو و تئوری های جدید دنیای دیجیتال، شبکه‌ خود را توسعه دهد.  

وی با اشاره به اینکه تیپاکس برای حفظ و تثبیت جایگاه برتر خود درمیان بنگاه‌های خصوصی و بین‌المللی، از تجارب خود استفاده کرد تا در رتبه برتر بماند، گفت: این درحالی بود که شرط ماندن در کورس رقابت، به روز بودن و پویایی بود. در دهه اخیر آنچه رقبا و همکاران تیپاکس به آن اذعان دارند این است که تیپاکس در انتظار تغییرات نبوده و نیست بلکه تغییر را ایجاد و وارد صنعت پست کشور می‌کند و با اینکه این تغییر و به روزرسانی، هزینه‌های گزافی را دارد اما تیپاکس برای حفظ پیشرو بودن آن را ضروری و لازم می داند.

دکتر فاخر با تاکید بر اینکه امیدواریم با همین سرعت رشد و توسعه بتوانیم به عنوان اولین و بزرگترین پست خصوصی کشور، جایگاه و منزلت این صنعت را در خارج از مرزهای ایران نیز ارتقا بخشیده و به کیفیت آنچه که تاریخ سرزمین‌مان به یاد دارد بتوانیم خدمت در شان و لیاقت مردم‌مان را ارائه کنیم، خاطرنشان کرد: اینک در آستانه ورود به ۶۰ سالگی تیپاکس، می خواهم به تمام خانواده این شرکت، چه مشاوران کهنه‌کار، کارآزموده و با تجربه‌ و چه به بدنه جوان، خلاق و هوشمند تیپاکس تبریک بگویم چرا که این موفقیت، این پایداری و این رشد مداوم جز با همراهی ۳۰۰۰ نفر همکار همدل در قالب بیش از ۳۵۰نماینده‌ای که در حقیقت «شرکای تجاری تیپاکس» بوده اند، ممکن نبوده و نخواهد بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پست تیپاکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۸۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه موشک‌های ایرانی را رهگیری کرده است؟ | واکنش ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه

به گزارش همشهری آنلاین، «مرکز مبارزه با اطلاعات نادرست ترکیه» اعلام کرد که ادعای مقابله و رهگیری موشک‌های ایرانی شلیک شده به سوی اسرائیل تواسط پایگاه راداری کوراجیک در منطقه ملاتیا در ترکیه صحت ندارد.

این مرکز که وابسته به اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه است در بیانیه‌ای تاکید کرد که ادعاها در این خصوص واقعیت ندارد.

به نقل از آناتولی، در این بیانیه آمده است: پیش از این نیز ادعاهای مربوط به پایگاه راداری کوراجیک که در پی دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس مطرح شد، را تکذیب کرده بودیم. این ادعاها صحت ندارد و بار دیگر به‌طور عامدانه مطرح شد. اطلاعات دریافتی از پایگاه راداری کوراجیک تنها در چارچوب قوانین ناتو و با اعضای این ائتلاف به اشتراک گذاشته می‌شود. به اشتراک گذاشتن این اطلاعات با کشورهایی که در ائتلاف ناتو نیستند مانند اسرائیل وارد نیست.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ترکیه همواره درکنار برادران فلسطینی ایستاده و در هر شریطب به این کار ادامه خواهد داد و نباید به این ادعاها و گمراهی‌ها توجه کرد.

نیروی هوا فضای سپاه اخیرا در پاسخ به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی پرتاب کرد.

کد خبر 846061 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل ترکیه خبر ویژه ایران و ترکیه دفاع - موشک

دیگر خبرها

  • انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • توقیف و اعمال قانون ۵۷۴ خودروی شوتی و تغییر وضعیت در بم
  • دبیرخانه گفت‌وگوهای فرهنگی با روسیه و چین راه‌اندازی می‌شود
  • شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد
  • ساختار مغز زنان در طول قاعدگی واقعا تغییر می‌کند
  • پشتیبانی اقتصاد ایران از تغییر راهبرد نظامی کشور
  • ترکیه موشک‌های ایرانی را رهگیری کرده است؟ | واکنش ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه
  • ورود آب‌وهوای ایران به فاز لانیا از تابستان