Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید محسن طباطبائیان  مدیر جهادکشاورزی شهرستان دامغان گفت : زردآلو یکی از محصولات پرطرفدار در بین باغداران دامغان است که درخت آن در بسیاری از باغ‌ها به وفور دیده می‌شود.

او افزود: در سال جاری، از ۵۳۷ هکتار باغ زردآلو در شهرستان دامغان ۲۱۳ هکتار در مناطق شمالی شهرستان دچار سرمازدگی دیررس بهاره شد که کاهش تولید این محصول را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طباطبائیان اظهار داشت: برداشت زردآلو از اوایل تیر در شهرستان دامغان آغاز شد و هم اکنون برداشت کامل شده است.

او خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب این محصول، ۳۲۴ هکتار از اراضی دارای زردآلو در دامغان از عملکرد بالایی برخوردار بودند که منجر به تولید بیش از ۴.۵ هزار تن شد.

طباطبائیان افزود: بیشتر میزان باغ زردآلو مربوط به مناطق رودبار و حومه دامغان است، اما در اکثر باغ‌های دامغان، تعدادی درخت زردآلو قابل رویت است.
او، به چگونگی توزیع زردآلو از باغ‌های دامغان در بازار آزاد اشاره کرد و گفت: ۳۰ درصد از زردآلوی تولیدی توسط باغداران دامغانی در داخل شهرستان مصرف و بقیه به دیگر شهر‌های استان سمنان و استان‌های همجوار ارسال شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان دامغان ادامه داد: ارائه تسهیلات به باغداران به ازای هر هکتار ۴۰ میلیون ریال و تحویل نهال به صورت یارانه‌ای به باغداران، از خدمات جهاد کشاورزی در این خصوص است.

شهرستان دامغان دارای بیش از ۱۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که نزدیک به ۳۰ درصد از آن به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است و قیاسی، قوامی و رجبعلی از ارقام زردآلو در شهرستان دامغان است.

۳۵  درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است که پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/ح

برداشت زردآلو از اوایل تیر در شهرستان دامغان آغاز شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهادکشاورزی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۸۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مجید نبی‌پور با بیان اینکه استان خوزستان پارسال در تولید گندم رتبه اول کشور را کسب کرده و در تولید کلزا نیز جزو رتبه‌های نخست کشور بوده است، گفت: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳، ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم اختصاص یافته که از این میزان ۵۳۵ هزار هکتار، کشت گندم آبی و ۲۱۹ هزار هکتار کشت گندم دیم بوده است.

وی افزود: برداشت گندم از ۲۰ فروردین ماه در برخی شهرستان‌های استان آغاز شده و با توجه به اینکه ۲۰ تا ۲۵ درجه تفاوت دما از شمال تا جنوب خوزستان وجود دارد، زمان رسیدگی و برداشت نیز متفاوت است.

نبی پور ادامه داد: جشن برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در جنوب استان و هندیجان برگزار شد و در مناطق شمالی مانند دزفول، اندیمشک، باغملک و دهدز نیز برداشت دیرتر انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اضافه کرد: حدود ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است و ۲۰ درصد بقیه مربوط به شهر‌های شمالی حدود ۲ هفته آینده برداشت خواهد شد.


وی می‌گوید: ۳ هزار کمباین برداشت گندم خوزستان را برعهده دارند که از این میزان ۶۰۰ کمباین از استان و بقیه از استان‌های فارس، کرمانشاه، لرستان، خراسان و اصفهان هستند.

نبی پور به افزایش ۱۰۰ هزار هکتاری کشت گندم اشاره کرد و افزود: به علت نبود بارندگی در آبان و آذرماه سال گذشته گندم‌های دیم استان از بین رفتند، زیرا تا ۲۵ اسفند ۲۱۵ میلیمتر و از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه حدود ۱۰۰ میلیمتر بارندگی ثبت شد که تاثیر کمی بر کشاورزی داشت.

دیگر خبرها

  • دوره تغذیه و مدیریت بیماری‌های قارچی نخیلات در تنگستان برگزار شد
  • ۲ پروژه در دامغان افتتاح می‌شود
  • پیش بینی برداشت بیش از ۲ هزار تن باقلا در ایلام
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت
  • کشف خودروهای مسروقه در دامغان
  • تولید سالانه بیش از ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان
  • برداشت گاز همدان از خطوط انتقال به چهار میلیارد و ۱۵۷ میلیون مترمکعب رسید
  • کشاورزان تفتی بقایای هرس شده درختان خود را جمع آوری کنند
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز