Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@05:35:32 GMT

امیرحسین دوانی «جتسیمانی» را به صحنه می‌برد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۸۵۶۳

امیرحسین دوانی «جتسیمانی» را به صحنه می‌برد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گروه اجرایی، امیرحسین دوانی طراح صحنه و لباس شناخته شده کشورمان که طی سال های گذشته در بسیاری از پروژه های نمایشی به عنوان طراح صحنه و لباس ، مدیر تولید و دستیار کارگردان و برنامه ریز حضور داشته از روز ۲۷ مرداد ماه نمایش «جتسیمانی» نوشته سیاوش پاکراه را در سالن انتظامی خانه هنرمندان ایران به صحنه می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دوانی در این مدت علاوه بر فعالیت در حوزه طراحی صحنه تجربه هایی را در حوزه چیدمان و کارگردانی نیز انجام داده که از آن جمله می توان به آثاری چون رویداد روند معمول ، روزی روزگاری پامنار اشاره کرد.

سیاوش پاکراه نیز که در این پروژه به عنوان نویسنده حضور دارد، در سال های گذشته علاوه بر نویسندگی و کارگردانی آثار متعدد نمایشی موفق به دریافت جوایز متعددی از جشنواره های تئاتری کشور شده و نگارش متن «جتسیمانی»  در حوزه جریان سیال ذهن چندمین همکاری مشترک پاکراه و دوانی در حوزه تئاتر است که پس از همکاری مشترک این دو هنرمند در نمایش «کوررنگی» این بار در سالن انتظامی خانه هنرمندان ایران اجرا می شود. این در حالی است که امیرشمس و شاهو رستمی به عنوان بازیگر حضور دارند.

نمایش «جتسیمانی» به نویسندگی سیاوش پاکراه  از روز یکشنبه ۲۷ مرداد به کارگردانی امیرحسین دوانی در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران اجرای خود را آغاز می کند و علاقه مندان برای تهیه بلیت نمایش می توانند به سامانه تیوال مراجعه کنند.

کد خبر 4691274 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: تماشاخانه انتظامی تئاتر ایران کارگردان تئاتر تئاتر ایران فیلم سینمایی موسیقی ایرانی جشنواره نمایش های آیینی و سنتی فیلم کوتاه کنسرت موسیقی کارگردان تئاتر جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان برنامه تلویزیونی سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان سازمان صداوسیما جشنواره نوایش موسیقی نواحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۸۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای «هیدن» به آتیلا پسیانی تقدیم شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «هیدن» با نویسندگی مشترک ریحانه رضی و کوروش شاهونه، کارگردانی کوروش شاهونه و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان در دور چهارم اجرا در تماشاخانه هیلاج روی صحنه است.

گروه اجرایی این اثر نمایشی شب گذشته (سه‌شنبه ۲۸ فروردین) دویست‌وشصتمین اجرای خود را در حضور ستاره پسیانی به پدر مرحوم و فقیدش، آتیلا پسیانی تقدیم کردند.

تماشاگران و مخاطبان حاضر در سالن نیز با شنیدن نام «آتیلا پسیانی» به مدت چند دقیقه این هنرمند فقید را تشویق و یادش را گرامی داشتند.

محمدحسین مهدویان، رامبد جوان، امیر جعفری، بهنوش طباطبایی، فریدون جیرانی، خسرو نقیبی، وحید آقاپور، ستاره پسیانی و... برخی از هنرمندان مطرحی بودند که در هفته اخیر به تماشای نمایش «هیدن» نشستند.

این نمایش در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، برنده تندیس بهترین کارگردانی و بهترین بازیگری زن شد. «هیدن»، همچنین در شاخه‌های نمایشنامه‌نویسی، بهترین بازیگر مرد و طراحی صحنه نیز نامزد دریافت جایزه بود.

نمایش «هیدن» در جشن حافظ که اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد نیز تندیس بهترین کارگردانی و تندیس ویژه هیئت‌داوران را برای بهترین بازیگر زن به دست آورد.

بازیگران این نمایش حمید رحیمی، ریحانه رضی، عطا عمرانی، رستا رضوی، آیت بی‌غم، فرناز حسین‌مردی هستند که در دو ساعت ۱۸ و ۲۰ روی صحنه می‌روند.

ریحانه رضی و کوروش شاهونه (نویسندگان)، نوید دیوان (طراح صدا و آهنگساز)، ریحانه رضی (مشاور کارگردان و طراح لباس)، علی اکباتانی (مدیرتولید)، کوروش شاهونه (تکنسین آرت مداربسته و طراح صحنه)، علیرضا کرمی (دستیار کارگردان)، مینا پیروزیان (مدیر اجرا)، امیرحسام قربانی، عبد نیک‌سیرت، امیرحسین غفرانی (تیزر)، امیر قالیچی (تبلیغات مجازی) و علی کیهانی (مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای)، دیگر عوامل اجرایی نمایش «هیدن» هستند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • «شورش ذهن» در نوفل‌لوشاتو برپا می‌شود
  • اجرای «هیدن» به آتیلا پسیانی تقدیم شد
  • رقابت برای رام کردن اژدهای سینما
  • فرهاد آئیش هر چه دلش خواست گفت!/ به مخاطب باج نداده‌ایم
  • واکنش رامبد جوان به «دشمن خدا»
  • رامبد جوان از ته دل خندید!
  • نمایش «سپیده» در حوزه هنری روی صحنه می‌رود
  • «سپیده» در حوزه هنری به روی صحنه می‌رود
  • نمایش «سپیده» در حوزه هنری روی صحنه می رود