Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، دکتر بابک نخستین روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه سلامت استان اردبیل افزود: یکی از مبتلایان این بیماری امسال به خاطر تاخیر در رساندن بیمار به مراکز درمانی جان خود را از دست داد.

وی بیان کرد: این بیماری از سال ۹۵ در استان مشاهده شده و علت انتقال آن نوعی کنه می‌باشد، بیماری بر اثر گزش دام توسط کنه ایجاد شده و از طریق گوشت به بدن انسان انتقال می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: بعد از ذبح دام می‌بایست گوشت حیوان به مدت ۲۴ ساعت در یخچال و یا فریزر نگهداری و سپس مصرف شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان تب، شکم درد، اسهال، خونریزی و لخته شدن رگ‌ها را از جمله نشانه‌های تب خونریزی دهنده کریمه کنگو  ذکر کرد.

بهروز ندایی ، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل هم در این جلسه گفت: اطلاع‌رسانی نحوه انتقال بیماری تب کریمه کنگو ضروری بوده و در صورت آگاه‌سازی مردم از علائم و خطرات این بیماری، مردم نکات بهداشتی را در راستای جلوگیری از ابتلا به آن رعایت می‌کنند.

وی بیان کرد: باید گروه‌هایی از دستگاه‌های مرتبط برای نظارت بر کشتار دام به صورت غیربهداشتی و در حاشیه روستاها و نقاط گردشگری تشکیل شود.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اظهار کرد: با توجه به وجود کشتارگاه مجهز در استان لازم است اهالی دام‌های خود را برای کشتار به این محل انتقال دهند تا از سلامت گوشت مطمئن باشند.

۳۰۰۶/۶۰۱۶

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف استان اردبیل بدن انسان دانشگاه علوم پزشکی استان کنگو گردشگری قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۹۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنه امید برای بیماران مبتلا به سرطان خون

ایتنا - پس از کشف روشی جدید برای جلوگیری از پیشرفت سرطان خون، محققان امیدوارند پیشرفت فزاینده‌ای در درمان این نوع سرطان حاصل شود.
در لوسمی حاد میلوئید یا اِی‌ام‌ال (Acute myeloid leukaemia) مغز استخوان تعداد زیادی سلول خونی غیرطبیعی تولید می‌کند که درمان آن بسیار دشوار است. برای مثال، در دوره ۵ ساله این بیماری تنها حدود ۳۰ درصد از آن جان سالم به در می‌برند. این سرطان کشنده است و اغلب افراد بالای ۷۰ سال به آن مبتلا می‌شوند.

به رغم آنکه نرخ ابتلا به این سرطان در جهان رو به افزایش است، اما عامل آن هنوز مشخص نیست. طبق گزارش سازمات بهداشت و سلامت ملی بریتانیا، سرطان خون (لوسمی) دوازدهمین سرطان شایع در این کشور است و سالانه حدود ۳ هزار و ۱۰۰ نفر در بریتانیا به آن مبتلا می‌شوند.

در امارات متحده عربی نیز این نوع سرطان چهارمین سرطان رایج در زنان و دومین سرطان رایج در مردان است. همچنین زنان اماراتی ۲ برابر مردان در معرض ابتلا به آن قرار دارند.

طی ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته، معمولا  برای درمان این بیماری از روش شیمی‌درمانی استفاده می‌کردند. این روش عوارض جانبی بسیاری دارد و به رغم آنکه کارساز است اما سرطان پس از درمان معمولا عود می‌‌کند.

در حال حاضر محققان بریتانیایی موفق به کشف روشی شده‌اند که مانع پیشرفت این بیماری می‌شود. آنها به ترکیب جدیدی به نام «آی‌ اُ اکس ۵» (IOX5) دست یافته‌اند. به گفته محققان، این دارو مسیر واکنش سلول‌ به اکسیژن را هدف قرار می‌دهد بدون اینکه بر تولید طبیعی سلول‌های خونی در مغز استخوان تاثیر بگذارد، و به این ترتیب مانع پیشرفت بیماری می‌شود و راه تازه‌ای برای درمان سرطان خون می‌گشاید.

پروفسور کمیل کرانک، متخصص سرطان‌ خون، می‌گوید که برای کشف درمان‌های جدید این بیماری نیاز فوری وجود دارد. او می‌گوید: «ما داروی جدیدی به نام آی‌ اُ اکس ۵ را کشف کردیم و موفق شدیم عملکرد داروهای مشابه را نیز تغییر دهیم. این داروی جدید سمی نیست و می‌تواند سرطان خون را از بین ببرد.»

پروفسور کرانک می‌گوید که مرحله بعدی تحقیقات، آزمایش آی‌ اُ اکس ۵ در ترکیب با سایر درمان‌های مشابه است.

ممکن است این درمان برای سایر سرطان ها نیز به کار رود.

محققان در حال بررسی قابلیت‌‌های این دارو برای درمان سرطان سینه، پروستات، تخمدان و برخی سرطان‌های دیگرند.

دیگر خبرها

  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد
  • برگزاری کلاس آموزشی راههای انتقال و پیشگیری ازبیماری‌های مشترک انسان و دام دردامپزشکی نیشابور
  • کم‌خطر اما پردردسر!
  • ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص مبتلا شده است
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه در خصوص خطر شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟
  • روزنه امید برای بیماران مبتلا به سرطان خون